Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík
10.6.2019 | Mirek Mazal
Někdy stačí docela málo, aby se z vozu z nevalně přijímaným designem stalo auto, na které je radost pohledět. Případ přestavby druhé poloviny Ferrari 612 Scaglietti je přesně ten případ.
Je těžké označit jakékoli Ferrari za ošklivé. Automobilka si po dekády najímala ty nejlepší designéry světa, a tak jen málokdy šlápla vedle. Navíc i když se to „podařilo”, pořád šlo o Ferrari atraktivní už svou značkou, o technice ani nemluvě.
Mezi takové vozy patří model 612 Scaglietti z pera Kena Okuyamy. Talentovaný designér, který v polovině minulé dekády pracoval pro Pininfarinu, nestvořil vyloženě ošklivý vůz, jeho nevýrazný design a poněkud otylé proporce jej ale staví na samý konec žebříčku krásy moderních Ferrari. Jak se ale dnes můžeme podívat, i tomuto modelu to mohlo slušet více.
Trvalo to více než dekádu, ale právě tento model se nyní dočkal verze kombi. Či varianty Shooting Brake, jak se třídvéřovým vozům tohoto ražení také říká. Nejde ovšem dílo automobilky, do původní splývavé karoserie maranellského stroje si dovolilo říznout designérské studio Vandenbrink Design z Amsterdamu. Zatím méně známá firma si odvážným provedením čtytřsedadlového GT zajistila věhlas, protože nápad je kreativní až do nebes a samotné provedení působí velmi kvalitním dojmem.
Troufneme si tvrdit, že auto nyní ve srovnání s původní verzi od italských návrhářů vypadá mnohem lépe. Poprvé se náčrty provedení Shooting Brake objevily v roce 2009 a desetiletý proces nutný k jejich realizaci dokázal, jak moc si Nizozemci dali záležet na zhotovení. Zvětšený zavazadelník jejich díla proto vypadá jako by byl vždy součástí sériového Ferrari.
Designéři nezveřejnili podrobné specifikace, nicméně profesionální fotografie odhalují klasický tvar prodloužené kabiny s rovnou střechou téměř až k zadním světlometům. Dříve nepřijatelné tvary dnes pěkně zapadají do moderního trendu aut jako Porsche Panamera Sport Turismo a jemu podobných modelů.
Vnitřní uspořádání zůstalo zachováno, vůz stále odveze čtyři cestující. Prostor pro náklad vypadá vzhledem k tvarům 612 poměrně velkoryse. Narostla také výška stropu nad hlavami pasažérů na zadních sedadlech. Celý interiér je prosvětlen dvěma novými střešními okny aerodynamického tvaru.
Značné změny uvnitř i vně minuly motorový prostor a sériovou techniku. Vpředu uložený atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,7 litru zůstal naladěný na 397 kW (540 koní) a 588 Nm. Šestistupňová převodovka pohání zadní kola se samosvorným diferenciálem, původně Scaglietti zrychlovalo na 100 km/h během 4,2 sekundy, těžší Shooting Brake bude jistě o nějakou tu desetinku pomalejší.
Zatím existuje pouze jediný exemplář Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake, aby se zájemci mohli přesvědčit o poctivé realizaci všech úprav. Budoucí kusy, pakliže o nějaké bude zájem, budou stavěny na zakázku „výhradně pro vizionáře a znalé zákazníky s nadšením pro automobilovou kvalitu, estetickou dokonalost a historický význam“. Prvotina stojí cca 300 tisíc Eur (7,7 milionu Kč), ale cena očekávané prodejní verze není známa. Pokud se ovšem člověk musí ptát, pak asi nebude tím pravým zájemcem, kterého Vandenbrink hledá.
Ferrari 612 Scaglietti kombi alias Shooting Brake je konečně pěkná 612, u Ferrari nevznikla
Zdroj: Vandenbrink Design
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva