Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík

Někdy stačí docela málo, aby se z vozu z nevalně přijímaným designem stalo auto, na které je radost pohledět. Případ přestavby druhé poloviny Ferrari 612 Scaglietti je přesně ten případ.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík

10.6.2019 | Mirek Mazal

Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někdy stačí docela málo, aby se z vozu z nevalně přijímaným designem stalo auto, na které je radost pohledět. Případ přestavby druhé poloviny Ferrari 612 Scaglietti je přesně ten případ.

Je těžké označit jakékoli Ferrari za ošklivé. Automobilka si po dekády najímala ty nejlepší designéry světa, a tak jen málokdy šlápla vedle. Navíc i když se to „podařilo”, pořád šlo o Ferrari atraktivní už svou značkou, o technice ani nemluvě.

Mezi takové vozy patří model 612 Scaglietti z pera Kena Okuyamy. Talentovaný designér, který v polovině minulé dekády pracoval pro Pininfarinu, nestvořil vyloženě ošklivý vůz, jeho nevýrazný design a poněkud otylé proporce jej ale staví na samý konec žebříčku krásy moderních Ferrari. Jak se ale dnes můžeme podívat, i tomuto modelu to mohlo slušet více.

Trvalo to více než dekádu, ale právě tento model se nyní dočkal verze kombi. Či varianty Shooting Brake, jak se třídvéřovým vozům tohoto ražení také říká. Nejde ovšem dílo automobilky, do původní splývavé karoserie maranellského stroje si dovolilo říznout designérské studio Vandenbrink Design z Amsterdamu. Zatím méně známá firma si odvážným provedením čtytřsedadlového GT zajistila věhlas, protože nápad je kreativní až do nebes a samotné provedení působí velmi kvalitním dojmem.

Troufneme si tvrdit, že auto nyní ve srovnání s původní verzi od italských návrhářů vypadá mnohem lépe. Poprvé se náčrty provedení Shooting Brake objevily v roce 2009 a desetiletý proces nutný k jejich realizaci dokázal, jak moc si Nizozemci dali záležet na zhotovení. Zvětšený zavazadelník jejich díla proto vypadá jako by byl vždy součástí sériového Ferrari.

Designéři nezveřejnili podrobné specifikace, nicméně profesionální fotografie odhalují klasický tvar prodloužené kabiny s rovnou střechou téměř až k zadním světlometům. Dříve nepřijatelné tvary dnes pěkně zapadají do moderního trendu aut jako Porsche Panamera Sport Turismo a jemu podobných modelů.

Vnitřní uspořádání zůstalo zachováno, vůz stále odveze čtyři cestující. Prostor pro náklad vypadá vzhledem k tvarům 612 poměrně velkoryse. Narostla také výška stropu nad hlavami pasažérů na zadních sedadlech. Celý interiér je prosvětlen dvěma novými střešními okny aerodynamického tvaru.

Značné změny uvnitř i vně minuly motorový prostor a sériovou techniku. Vpředu uložený atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,7 litru zůstal naladěný na 397 kW (540 koní) a 588 Nm. Šestistupňová převodovka pohání zadní kola se samosvorným diferenciálem, původně Scaglietti zrychlovalo na 100 km/h během 4,2 sekundy, těžší Shooting Brake bude jistě o nějakou tu desetinku pomalejší.

Zatím existuje pouze jediný exemplář Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake, aby se zájemci mohli přesvědčit o poctivé realizaci všech úprav. Budoucí kusy, pakliže o nějaké bude zájem, budou stavěny na zakázku „výhradně pro vizionáře a znalé zákazníky s nadšením pro automobilovou kvalitu, estetickou dokonalost a historický význam“. Prvotina stojí cca 300 tisíc Eur (7,7 milionu Kč), ale cena očekávané prodejní verze není známa. Pokud se ovšem člověk musí ptát, pak asi nebude tím pravým zájemcem, kterého Vandenbrink hledá.


Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 1 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 01Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 2 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 02Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 3 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 03Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 4 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 04Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 5 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 05Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 6 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 06Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 7 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 07Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 8 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 08Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 9 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 09Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 10 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 10Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 11 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 11Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 12 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 12Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 13 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 13Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 14 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 14Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík - 15 - Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake foto prvni 15
Ferrari 612 Scaglietti kombi alias Shooting Brake je konečně pěkná 612, u Ferrari nevznikla

Zdroj: Vandenbrink Design

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.