Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejošklivějšímu modernímu Ferrari to konečně sluší, stačilo z něj udělat kombík
10.6.2019 | Mirek Mazal
Někdy stačí docela málo, aby se z vozu z nevalně přijímaným designem stalo auto, na které je radost pohledět. Případ přestavby druhé poloviny Ferrari 612 Scaglietti je přesně ten případ.
Je těžké označit jakékoli Ferrari za ošklivé. Automobilka si po dekády najímala ty nejlepší designéry světa, a tak jen málokdy šlápla vedle. Navíc i když se to „podařilo”, pořád šlo o Ferrari atraktivní už svou značkou, o technice ani nemluvě.
Mezi takové vozy patří model 612 Scaglietti z pera Kena Okuyamy. Talentovaný designér, který v polovině minulé dekády pracoval pro Pininfarinu, nestvořil vyloženě ošklivý vůz, jeho nevýrazný design a poněkud otylé proporce jej ale staví na samý konec žebříčku krásy moderních Ferrari. Jak se ale dnes můžeme podívat, i tomuto modelu to mohlo slušet více.
Trvalo to více než dekádu, ale právě tento model se nyní dočkal verze kombi. Či varianty Shooting Brake, jak se třídvéřovým vozům tohoto ražení také říká. Nejde ovšem dílo automobilky, do původní splývavé karoserie maranellského stroje si dovolilo říznout designérské studio Vandenbrink Design z Amsterdamu. Zatím méně známá firma si odvážným provedením čtytřsedadlového GT zajistila věhlas, protože nápad je kreativní až do nebes a samotné provedení působí velmi kvalitním dojmem.
Troufneme si tvrdit, že auto nyní ve srovnání s původní verzi od italských návrhářů vypadá mnohem lépe. Poprvé se náčrty provedení Shooting Brake objevily v roce 2009 a desetiletý proces nutný k jejich realizaci dokázal, jak moc si Nizozemci dali záležet na zhotovení. Zvětšený zavazadelník jejich díla proto vypadá jako by byl vždy součástí sériového Ferrari.
Designéři nezveřejnili podrobné specifikace, nicméně profesionální fotografie odhalují klasický tvar prodloužené kabiny s rovnou střechou téměř až k zadním světlometům. Dříve nepřijatelné tvary dnes pěkně zapadají do moderního trendu aut jako Porsche Panamera Sport Turismo a jemu podobných modelů.
Vnitřní uspořádání zůstalo zachováno, vůz stále odveze čtyři cestující. Prostor pro náklad vypadá vzhledem k tvarům 612 poměrně velkoryse. Narostla také výška stropu nad hlavami pasažérů na zadních sedadlech. Celý interiér je prosvětlen dvěma novými střešními okny aerodynamického tvaru.
Značné změny uvnitř i vně minuly motorový prostor a sériovou techniku. Vpředu uložený atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,7 litru zůstal naladěný na 397 kW (540 koní) a 588 Nm. Šestistupňová převodovka pohání zadní kola se samosvorným diferenciálem, původně Scaglietti zrychlovalo na 100 km/h během 4,2 sekundy, těžší Shooting Brake bude jistě o nějakou tu desetinku pomalejší.
Zatím existuje pouze jediný exemplář Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake, aby se zájemci mohli přesvědčit o poctivé realizaci všech úprav. Budoucí kusy, pakliže o nějaké bude zájem, budou stavěny na zakázku „výhradně pro vizionáře a znalé zákazníky s nadšením pro automobilovou kvalitu, estetickou dokonalost a historický význam“. Prvotina stojí cca 300 tisíc Eur (7,7 milionu Kč), ale cena očekávané prodejní verze není známa. Pokud se ovšem člověk musí ptát, pak asi nebude tím pravým zájemcem, kterého Vandenbrink hledá.
Ferrari 612 Scaglietti kombi alias Shooting Brake je konečně pěkná 612, u Ferrari nevznikla
Zdroj: Vandenbrink Design
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda