Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejstylovější kombík VW nafocen bez maskování, není ale tím, čím se zdá být
14.1.2020 | Petr Prokopec
Stylovost kombíků Volkswagenu už léta obvykle končí u zakulacení rohů krabice od bot. V poslední době ale Němci přichází s líbivějšími modely, a tak se vytasí i s líbivějším kombíkem.
Druhá generace Volkswagenu CC přišla na světlo světa v roce 2008. Vůči předchůdci přišla o slovo Passat v názvu, jakkoliv však s tímto sedanem a kombíkem sdílela technický základ. Němci přitom předpokládali, že během následujících sedmi let prodají 300 tisíc exemplářů, přičemž dvě třetiny produkce měli vykoupit Američané. Jejich zájem o stylový sedan však byl v reálu mnohem nižší a nejinak tomu bylo na starém kontinentu. V roce 2015 tak bylo po celém světě prodáno jen 3 900 aut a CC mizel ze scény.
Jeho místo zaujal Arteon, který sice prodejně nezamířil o tolik výše, VW je s ním ale o poznání spokojenější. Je obecně přijímán jako atraktivní a značku posunul blíže k prémiovému segmentu. Jako takový tedy přináší do firemní kasy daleko větší zisk než předchozí Volkswagen CC. Za někdejší stylovkou bychom tedy mohli udělat definitivní čáru, nicméně co Evropan míní, to Číňan mění. „CéCéčko“ je totiž na největším trhu světa nadále k dispozici a nyní jej čeká další životní impuls.
Na první pohled ovšem nejspíše nikdo nebude tipovat, že by se na níže přiložených fotkách skrýval vůz s více než dekádu starým konstrukčním základem. Místo toho tu máme tvář modelu Arteon. Ta je však skutečně namontována na letitou platformu B. Spolu s ní pak dorazily i černé ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie a „batoh“ na zádech. Tedy jinými slovy, Volkswagen ve spolupráci s čínským partnerem FAW stvořil už dříve avizovaný Arteon Shooting Brake, jasně nejstylovější kombík VW. Jen to není Arteon.
S ohledem na použití letité architektury asi není překvapením, že přímo tento vůz bude jen čínskou záležitostí, lidé z VW ale už dříve zmiňovali že Arteon kombi připadá v úvahu i pro Evropu, a tak se díváme na to, co jednou může - ale také nemusí - jednou s jiným technickým základem dorazit i k nám.
Na více informací z obou koutů světa je třeba vyčkat, aktuálně tak už jen nahlédneme pod kapotu čínského vozu. Zde by se základní provedení mělo dočkat přeplňované jedna-osmy se 186 koňmi a 320 Nm točivého momentu, zatímco vrchol bude pohánět dvoulitrové turbo produkující 220 koní a 350 Nm. Standardem v tu chvíli bude sedmistupňový dvouspojkový automat a pohon předních kol, za příplatek ale bude k mání také systém 4x4.
Tím jsme se ale dostali na konec dostupných informací, pročež jen dodáme, že nová varianta vypadá opravdu přitažlivě, přestože de facto páruje starou techniku s novou tváří a navíc se snaží pokrýt hned několik oblastí. Je totiž sportovní, zároveň díky zvětšenému zavazadelníku také praktická a navrch se ještě vyrovná s lehčím terénem, neboť má být i tak trochu allroadem. Říkat si bude VW CC Travel Edition a oficiálně by se odhalit světu mělo co nevidět.
Volkswagen v Číně i nadále nabízí model CC. Nyní ve spolupráci se značkou FAW chystá jeho praktičtější a lehce terénní verzi zvanou Travel Edition, která převezme design současného Arteonu. Jestli se i sám Arteon stane kombíkem, zůstává otázkou
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva