Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší paket baterií všech dob nemá Tesla, soupeř ji překonává skoro dvojnásobně
1.6.2019 | Petr Prokopec
Tesly prosluly velkými akumulátory, které jim zajišťují alespoň nějak použitelný dojezd. Jejich maximum v podobě 100 kWh kapacity ale nyní skoro dvakrát překonává Rivian.
Prakticky jakýkoliv start-up zaměřený na elektrická auta čeká dnes při příchodu na trh skepse. Je to plně pochopitelné, neboť Tesla je jen jedna, a i ta je úspěšná jen částečně. Ani po dvanácti letech nebyla zisková více než dvě čtvrtletí za sebou, natož pak celý rok. Její budoucnost navíc není zrovna jasná, neboť poptávka po elektromobilech není u běžných lidí tak vysoká, jak si Elon Musk, politici a aktivisté malovali.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že ani Rivianu, novému hráči na poli elektromobility, se příliš nevěří. Přeci jen jde o společnost, která zatím nemá s výrobou aut žádné zkušenosti. A přestože najala řadu expertů se zkušenostmi z různých oborů, zvládnout dokončit vývoj, přestavět bývalou továrny Mitsubishi, připravit výrobu a najmout a vyškolit nové pracovní sily bude ještě hodně tvrdý oříšek.
Je toho zkrátka hodně, čas však ubývá. Pokud Rivian nechce být za stejnou „slibotechnu“ jako Tesla, musí dodržet své plány a přivést na trh elektrický pick-up R1T již za pouhých 17 měsíců. To by za normálních okolností nejspíše nebylo zcela reálné, nicméně došlo na zásah shůry. Do nově založené automobilky zainvestoval Ford 500 milionů dolarů (cca 11,48 miliardy korun). Po jeho bok se zařadil i Amazon a řada dalších, zdroje tedy Rivian má.
Firma se zároveň rozhodla, že některá řešení ponechá maximálně jednoduchá. Věci jako ložiska, úchyty a podobně tak pochází od největších světových dodavatelů, kteří dodávají komponenty třeba pro Ford F-150. Dá se tedy předpokládat, že pokud svou práci odvádí na benzinovém a dieselovém pick-upu, neselžou ani u toho elektrického. To není důležité jen pro firmu samotnou, ale zejména kvůli zisku důvěry zákazníků.
Na druhou stranu, při pohledu na paket baterií by leckdo mohl lehce znervóznět. Vrcholná verze pick-upu nabízí 180 kWh, která bude rozdělena mezi 7 776 článků. Dle Rivianu jde o největší akumulátory všech dob na celém světě (pokud jde o použití v osobním autě, samozřejmě), jež vozu umožní ujet na jedno nabití až 646 kilometrů. Zároveň lze počítat s akcelerací na stovku za pouhých 3,2 sekundy, ještě o dvě desetiny je pak rychlejší verze se 135 kWh, ta však má nižší dojezd.
Proč tedy ona nervozita? Stačí si uvědomit, že když v roce 2011 přišel na trh Chevrolet Volt, disponoval pouze 288 články v devíti modulech. Automobilka přitom s testováním akumulátorů začala s tříletým předstihem. Od té doby samozřejmě technologie pokročily, zároveň však narostly požadavky a spolu s tím i komplexnost aut. Rivian má tedy opravdu před sebou ještě hodně práce, přičemž odvést ji musí na výbornou.
Zda se to skutečně povede, ještě minimálně onen rok a půl nezjistíme. Dá se však bez rozpaků říci, že Tesla má možná vůbec poprvé v historii pořádnou konkurenci. Zda ji dokáže překonat, nebude záviset ani tak na cenách, ale právě na kvalitě. V tomto ohledu by přitom jistou zárukou mohl být právě Ford, který nehodlá být jen investorem, ale zároveň také odběratelem platformy sendvičového typu. Rivian by ve spolupráci s velkou, zavedenou automobilkou - které se Tesla nedostává - opravdu mohl uspět.
Rivian R1T se nepyšní jen obřím paketem baterií, ale i další zajímavou technikou podtrženou nevšedním designem
Zdroj: Rivian
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry