Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší paket baterií všech dob nemá Tesla, soupeř ji překonává skoro dvojnásobně
1.6.2019 | Petr Prokopec
Tesly prosluly velkými akumulátory, které jim zajišťují alespoň nějak použitelný dojezd. Jejich maximum v podobě 100 kWh kapacity ale nyní skoro dvakrát překonává Rivian.
Prakticky jakýkoliv start-up zaměřený na elektrická auta čeká dnes při příchodu na trh skepse. Je to plně pochopitelné, neboť Tesla je jen jedna, a i ta je úspěšná jen částečně. Ani po dvanácti letech nebyla zisková více než dvě čtvrtletí za sebou, natož pak celý rok. Její budoucnost navíc není zrovna jasná, neboť poptávka po elektromobilech není u běžných lidí tak vysoká, jak si Elon Musk, politici a aktivisté malovali.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že ani Rivianu, novému hráči na poli elektromobility, se příliš nevěří. Přeci jen jde o společnost, která zatím nemá s výrobou aut žádné zkušenosti. A přestože najala řadu expertů se zkušenostmi z různých oborů, zvládnout dokončit vývoj, přestavět bývalou továrny Mitsubishi, připravit výrobu a najmout a vyškolit nové pracovní sily bude ještě hodně tvrdý oříšek.
Je toho zkrátka hodně, čas však ubývá. Pokud Rivian nechce být za stejnou „slibotechnu“ jako Tesla, musí dodržet své plány a přivést na trh elektrický pick-up R1T již za pouhých 17 měsíců. To by za normálních okolností nejspíše nebylo zcela reálné, nicméně došlo na zásah shůry. Do nově založené automobilky zainvestoval Ford 500 milionů dolarů (cca 11,48 miliardy korun). Po jeho bok se zařadil i Amazon a řada dalších, zdroje tedy Rivian má.
Firma se zároveň rozhodla, že některá řešení ponechá maximálně jednoduchá. Věci jako ložiska, úchyty a podobně tak pochází od největších světových dodavatelů, kteří dodávají komponenty třeba pro Ford F-150. Dá se tedy předpokládat, že pokud svou práci odvádí na benzinovém a dieselovém pick-upu, neselžou ani u toho elektrického. To není důležité jen pro firmu samotnou, ale zejména kvůli zisku důvěry zákazníků.
Na druhou stranu, při pohledu na paket baterií by leckdo mohl lehce znervóznět. Vrcholná verze pick-upu nabízí 180 kWh, která bude rozdělena mezi 7 776 článků. Dle Rivianu jde o největší akumulátory všech dob na celém světě (pokud jde o použití v osobním autě, samozřejmě), jež vozu umožní ujet na jedno nabití až 646 kilometrů. Zároveň lze počítat s akcelerací na stovku za pouhých 3,2 sekundy, ještě o dvě desetiny je pak rychlejší verze se 135 kWh, ta však má nižší dojezd.
Proč tedy ona nervozita? Stačí si uvědomit, že když v roce 2011 přišel na trh Chevrolet Volt, disponoval pouze 288 články v devíti modulech. Automobilka přitom s testováním akumulátorů začala s tříletým předstihem. Od té doby samozřejmě technologie pokročily, zároveň však narostly požadavky a spolu s tím i komplexnost aut. Rivian má tedy opravdu před sebou ještě hodně práce, přičemž odvést ji musí na výbornou.
Zda se to skutečně povede, ještě minimálně onen rok a půl nezjistíme. Dá se však bez rozpaků říci, že Tesla má možná vůbec poprvé v historii pořádnou konkurenci. Zda ji dokáže překonat, nebude záviset ani tak na cenách, ale právě na kvalitě. V tomto ohledu by přitom jistou zárukou mohl být právě Ford, který nehodlá být jen investorem, ale zároveň také odběratelem platformy sendvičového typu. Rivian by ve spolupráci s velkou, zavedenou automobilkou - které se Tesla nedostává - opravdu mohl uspět.
Rivian R1T se nepyšní jen obřím paketem baterií, ale i další zajímavou technikou podtrženou nevšedním designem
Zdroj: Rivian
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch