Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší paket baterií všech dob nemá Tesla, soupeř ji překonává skoro dvojnásobně
1.6.2019 | Petr Prokopec
Tesly prosluly velkými akumulátory, které jim zajišťují alespoň nějak použitelný dojezd. Jejich maximum v podobě 100 kWh kapacity ale nyní skoro dvakrát překonává Rivian.
Prakticky jakýkoliv start-up zaměřený na elektrická auta čeká dnes při příchodu na trh skepse. Je to plně pochopitelné, neboť Tesla je jen jedna, a i ta je úspěšná jen částečně. Ani po dvanácti letech nebyla zisková více než dvě čtvrtletí za sebou, natož pak celý rok. Její budoucnost navíc není zrovna jasná, neboť poptávka po elektromobilech není u běžných lidí tak vysoká, jak si Elon Musk, politici a aktivisté malovali.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že ani Rivianu, novému hráči na poli elektromobility, se příliš nevěří. Přeci jen jde o společnost, která zatím nemá s výrobou aut žádné zkušenosti. A přestože najala řadu expertů se zkušenostmi z různých oborů, zvládnout dokončit vývoj, přestavět bývalou továrny Mitsubishi, připravit výrobu a najmout a vyškolit nové pracovní sily bude ještě hodně tvrdý oříšek.
Je toho zkrátka hodně, čas však ubývá. Pokud Rivian nechce být za stejnou „slibotechnu“ jako Tesla, musí dodržet své plány a přivést na trh elektrický pick-up R1T již za pouhých 17 měsíců. To by za normálních okolností nejspíše nebylo zcela reálné, nicméně došlo na zásah shůry. Do nově založené automobilky zainvestoval Ford 500 milionů dolarů (cca 11,48 miliardy korun). Po jeho bok se zařadil i Amazon a řada dalších, zdroje tedy Rivian má.
Firma se zároveň rozhodla, že některá řešení ponechá maximálně jednoduchá. Věci jako ložiska, úchyty a podobně tak pochází od největších světových dodavatelů, kteří dodávají komponenty třeba pro Ford F-150. Dá se tedy předpokládat, že pokud svou práci odvádí na benzinovém a dieselovém pick-upu, neselžou ani u toho elektrického. To není důležité jen pro firmu samotnou, ale zejména kvůli zisku důvěry zákazníků.
Na druhou stranu, při pohledu na paket baterií by leckdo mohl lehce znervóznět. Vrcholná verze pick-upu nabízí 180 kWh, která bude rozdělena mezi 7 776 článků. Dle Rivianu jde o největší akumulátory všech dob na celém světě (pokud jde o použití v osobním autě, samozřejmě), jež vozu umožní ujet na jedno nabití až 646 kilometrů. Zároveň lze počítat s akcelerací na stovku za pouhých 3,2 sekundy, ještě o dvě desetiny je pak rychlejší verze se 135 kWh, ta však má nižší dojezd.
Proč tedy ona nervozita? Stačí si uvědomit, že když v roce 2011 přišel na trh Chevrolet Volt, disponoval pouze 288 články v devíti modulech. Automobilka přitom s testováním akumulátorů začala s tříletým předstihem. Od té doby samozřejmě technologie pokročily, zároveň však narostly požadavky a spolu s tím i komplexnost aut. Rivian má tedy opravdu před sebou ještě hodně práce, přičemž odvést ji musí na výbornou.
Zda se to skutečně povede, ještě minimálně onen rok a půl nezjistíme. Dá se však bez rozpaků říci, že Tesla má možná vůbec poprvé v historii pořádnou konkurenci. Zda ji dokáže překonat, nebude záviset ani tak na cenách, ale právě na kvalitě. V tomto ohledu by přitom jistou zárukou mohl být právě Ford, který nehodlá být jen investorem, ale zároveň také odběratelem platformy sendvičového typu. Rivian by ve spolupráci s velkou, zavedenou automobilkou - které se Tesla nedostává - opravdu mohl uspět.
Rivian R1T se nepyšní jen obřím paketem baterií, ale i další zajímavou technikou podtrženou nevšedním designem
Zdroj: Rivian
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva