Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc
18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.
Nové Porsche 911 Turbo S Exclusive je vrcholem nabídky civilních modelů. Bude jich vyrobeno 500 a přestože to automobilka zatím nekomentovala, všechna jistě brzy budou mít svého budoucího pána. Za 5,64 milionu korun zákazníci dostali vůbec poprvé v historii tohoto modelu pod pravou nohu více než 600 koní, standardně jich Turbo S nabízí „jen“ 580.
O pohon vozu se stará 3,8litrový přeplňovaný šestiválec, který prošel lehčím tuningem. Nyní tak dává k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu, což srazilo čas potřebný ke sprintu na stovku na 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 330 km/h. Již to jsou samy o sobě podstatné důvody, proč si tento derivát označení „Exclusive“ zaslouží. Automobilka ale zašla do krajních mezí v každém detailu.
Za zmínku stojí už jen pouhé znaky Exclusive Manufaktur, které vůz zdobí a jejichž výroba připomíná spíše nějakou manufakturu na švýcarské chronografy. Nejprve je do nich vyražen zmíněný nápis, než dojde k několika kolům broušení a leštění. Poté je znak naskenován a zkontrolován v počítači, zda někde nedošlo k chybě. Teprve následně je použita glazura, která až na vyražená písmena zalije celý povrch.
Zatímco ovšem ony znaky jsou spíše důvodem k údivu, další unikátní prvek vozu již oceníte i za volantem. Porsche 911 Turbo S Exclusive může být osazeno karbonovými koly, jež značka vyvinula a vyrobila pod vlastní střechou. Z toho důvodu byl v Zuffenhausenu postaven největší tkací stroj na světě, který má v průměru devět metrů a jenž má na svědomí vše kromě středu kola.
Neznamená to ovšem, že by střed kola byl zcela z jiného materiálu. Porsche zde pouze užilo karbonovou látku doplněnou ocelí sloužící k uchycení kola k nápravě. U zbytku ráfku je užit karbon tkaný, přičemž na jedno kolo je třeba 18 kilometrů uhlíkového vlákna. Z toho je následně upleteno na 8 metrů čtverečních „látky“, jež je dále rozkouskována na více než 200 dílů.
Dalším krokem je vytvarování jednotlivých částí a jejich seskládání do požadovaného tvaru. Poté již následuje zalití pryskyřicí a zapečené, které proběhne dokonce hned dvakrát. Po důkladném vychlazení je dovnitř vpasován zmíněný střed kola spolu s centrální maticí, ve finále pak značka hotový ráfek ještě potáhne čirým lakem kvůli dodatečné odolnosti i vylepšení vzhledu.
Dá se samozřejmě předpokládat, že Porsche tuto novinku nevyhradí jen vrcholné verzi 911 Turbo S, ale že ji časem zpřístupní i zbytku nabídky - tedy alespoň té sportovní. Je ovšem třeba se připravit na nemalý výdaj, neboť sada 20palcových kol vychází v Německu na 15 232 Eur (cca 397 300 Kč) včetně německé DPH. Za to bez problémů dostanete celou Octavii v základu.
Dá se navíc předpokládat, že na českém trhu budou karbonové ráfky o trochu dražší (už kvůli vyšší DPH), na konkrétní cenu je však třeba vyčkat. Hmotnost celé sady vůči litým ráfkům poklesla o 8,5 kilogramu. Znamená to tedy, že se neodpružená hmotnost snížila o 20 procent, zatímco tuhost kol o 20 % vzrostla. Jestli to ale stojí za necelého půl milionu korun...
Výroba pouhé plaketky na model 911 Turbo S Exclusive je bizarně komplikovaný proces
911 Turbo S Exclusive dostane jako první Porsche karbonová kola. Ta jsou za příplatek, velmi pravděpodobně pak zamíří i za ostatními modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před hodinou - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 6 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan