Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc
18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.
Nové Porsche 911 Turbo S Exclusive je vrcholem nabídky civilních modelů. Bude jich vyrobeno 500 a přestože to automobilka zatím nekomentovala, všechna jistě brzy budou mít svého budoucího pána. Za 5,64 milionu korun zákazníci dostali vůbec poprvé v historii tohoto modelu pod pravou nohu více než 600 koní, standardně jich Turbo S nabízí „jen“ 580.
O pohon vozu se stará 3,8litrový přeplňovaný šestiválec, který prošel lehčím tuningem. Nyní tak dává k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu, což srazilo čas potřebný ke sprintu na stovku na 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 330 km/h. Již to jsou samy o sobě podstatné důvody, proč si tento derivát označení „Exclusive“ zaslouží. Automobilka ale zašla do krajních mezí v každém detailu.
Za zmínku stojí už jen pouhé znaky Exclusive Manufaktur, které vůz zdobí a jejichž výroba připomíná spíše nějakou manufakturu na švýcarské chronografy. Nejprve je do nich vyražen zmíněný nápis, než dojde k několika kolům broušení a leštění. Poté je znak naskenován a zkontrolován v počítači, zda někde nedošlo k chybě. Teprve následně je použita glazura, která až na vyražená písmena zalije celý povrch.
Zatímco ovšem ony znaky jsou spíše důvodem k údivu, další unikátní prvek vozu již oceníte i za volantem. Porsche 911 Turbo S Exclusive může být osazeno karbonovými koly, jež značka vyvinula a vyrobila pod vlastní střechou. Z toho důvodu byl v Zuffenhausenu postaven největší tkací stroj na světě, který má v průměru devět metrů a jenž má na svědomí vše kromě středu kola.
Neznamená to ovšem, že by střed kola byl zcela z jiného materiálu. Porsche zde pouze užilo karbonovou látku doplněnou ocelí sloužící k uchycení kola k nápravě. U zbytku ráfku je užit karbon tkaný, přičemž na jedno kolo je třeba 18 kilometrů uhlíkového vlákna. Z toho je následně upleteno na 8 metrů čtverečních „látky“, jež je dále rozkouskována na více než 200 dílů.
Dalším krokem je vytvarování jednotlivých částí a jejich seskládání do požadovaného tvaru. Poté již následuje zalití pryskyřicí a zapečené, které proběhne dokonce hned dvakrát. Po důkladném vychlazení je dovnitř vpasován zmíněný střed kola spolu s centrální maticí, ve finále pak značka hotový ráfek ještě potáhne čirým lakem kvůli dodatečné odolnosti i vylepšení vzhledu.
Dá se samozřejmě předpokládat, že Porsche tuto novinku nevyhradí jen vrcholné verzi 911 Turbo S, ale že ji časem zpřístupní i zbytku nabídky - tedy alespoň té sportovní. Je ovšem třeba se připravit na nemalý výdaj, neboť sada 20palcových kol vychází v Německu na 15 232 Eur (cca 397 300 Kč) včetně německé DPH. Za to bez problémů dostanete celou Octavii v základu.
Dá se navíc předpokládat, že na českém trhu budou karbonové ráfky o trochu dražší (už kvůli vyšší DPH), na konkrétní cenu je však třeba vyčkat. Hmotnost celé sady vůči litým ráfkům poklesla o 8,5 kilogramu. Znamená to tedy, že se neodpružená hmotnost snížila o 20 procent, zatímco tuhost kol o 20 % vzrostla. Jestli to ale stojí za necelého půl milionu korun...
Výroba pouhé plaketky na model 911 Turbo S Exclusive je bizarně komplikovaný proces
911 Turbo S Exclusive dostane jako první Porsche karbonová kola. Ta jsou za příplatek, velmi pravděpodobně pak zamíří i za ostatními modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan