Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc

O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc

18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.

Nové Porsche 911 Turbo S Exclusive je vrcholem nabídky civilních modelů. Bude jich vyrobeno 500 a přestože to automobilka zatím nekomentovala, všechna jistě brzy budou mít svého budoucího pána. Za 5,64 milionu korun zákazníci dostali vůbec poprvé v historii tohoto modelu pod pravou nohu více než 600 koní, standardně jich Turbo S nabízí „jen“ 580.

O pohon vozu se stará 3,8litrový přeplňovaný šestiválec, který prošel lehčím tuningem. Nyní tak dává k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu, což srazilo čas potřebný ke sprintu na stovku na 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 330 km/h. Již to jsou samy o sobě podstatné důvody, proč si tento derivát označení „Exclusive“ zaslouží. Automobilka ale zašla do krajních mezí v každém detailu.

Za zmínku stojí už jen pouhé znaky Exclusive Manufaktur, které vůz zdobí a jejichž výroba připomíná spíše nějakou manufakturu na švýcarské chronografy. Nejprve je do nich vyražen zmíněný nápis, než dojde k několika kolům broušení a leštění. Poté je znak naskenován a zkontrolován v počítači, zda někde nedošlo k chybě. Teprve následně je použita glazura, která až na vyražená písmena zalije celý povrch.

Zatímco ovšem ony znaky jsou spíše důvodem k údivu, další unikátní prvek vozu již oceníte i za volantem. Porsche 911 Turbo S Exclusive může být osazeno karbonovými koly, jež značka vyvinula a vyrobila pod vlastní střechou. Z toho důvodu byl v Zuffenhausenu postaven největší tkací stroj na světě, který má v průměru devět metrů a jenž má na svědomí vše kromě středu kola.

Neznamená to ovšem, že by střed kola byl zcela z jiného materiálu. Porsche zde pouze užilo karbonovou látku doplněnou ocelí sloužící k uchycení kola k nápravě. U zbytku ráfku je užit karbon tkaný, přičemž na jedno kolo je třeba 18 kilometrů uhlíkového vlákna. Z toho je následně upleteno na 8 metrů čtverečních „látky“, jež je dále rozkouskována na více než 200 dílů.

Dalším krokem je vytvarování jednotlivých částí a jejich seskládání do požadovaného tvaru. Poté již následuje zalití pryskyřicí a zapečené, které proběhne dokonce hned dvakrát. Po důkladném vychlazení je dovnitř vpasován zmíněný střed kola spolu s centrální maticí, ve finále pak značka hotový ráfek ještě potáhne čirým lakem kvůli dodatečné odolnosti i vylepšení vzhledu.

Dá se samozřejmě předpokládat, že Porsche tuto novinku nevyhradí jen vrcholné verzi 911 Turbo S, ale že ji časem zpřístupní i zbytku nabídky - tedy alespoň té sportovní. Je ovšem třeba se připravit na nemalý výdaj, neboť sada 20palcových kol vychází v Německu na 15 232 Eur (cca 397 300 Kč) včetně německé DPH. Za to bez problémů dostanete celou Octavii v základu.

Dá se navíc předpokládat, že na českém trhu budou karbonové ráfky o trochu dražší (už kvůli vyšší DPH), na konkrétní cenu je však třeba vyčkat. Hmotnost celé sady vůči litým ráfkům poklesla o 8,5 kilogramu. Znamená to tedy, že se neodpružená hmotnost snížila o 20 procent, zatímco tuhost kol o 20 % vzrostla. Jestli to ale stojí za necelého půl milionu korun...


Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 1 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 01Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 2 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 02Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 3 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 03Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 4 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 04Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 5 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 05Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 6 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 06Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 7 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 07Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 8 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 08Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 9 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 09Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 10 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 10Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 11 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 11Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 12 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 12Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 13 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 13Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 14 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 14Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 15 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 15Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 16 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 16Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 17 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 17Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 18 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 18
Výroba pouhé plaketky na model 911 Turbo S Exclusive je bizarně komplikovaný proces

Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 19 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 01Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 20 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 02Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 21 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 03Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 22 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 04Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 23 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 05Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 24 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 06Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 25 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 07Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 26 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 08Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 27 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 09Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 28 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 10
911 Turbo S Exclusive dostane jako první Porsche karbonová kola. Ta jsou za příplatek, velmi pravděpodobně pak zamíří i za ostatními modely

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.