Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc
18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.
Nové Porsche 911 Turbo S Exclusive je vrcholem nabídky civilních modelů. Bude jich vyrobeno 500 a přestože to automobilka zatím nekomentovala, všechna jistě brzy budou mít svého budoucího pána. Za 5,64 milionu korun zákazníci dostali vůbec poprvé v historii tohoto modelu pod pravou nohu více než 600 koní, standardně jich Turbo S nabízí „jen“ 580.
O pohon vozu se stará 3,8litrový přeplňovaný šestiválec, který prošel lehčím tuningem. Nyní tak dává k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu, což srazilo čas potřebný ke sprintu na stovku na 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 330 km/h. Již to jsou samy o sobě podstatné důvody, proč si tento derivát označení „Exclusive“ zaslouží. Automobilka ale zašla do krajních mezí v každém detailu.
Za zmínku stojí už jen pouhé znaky Exclusive Manufaktur, které vůz zdobí a jejichž výroba připomíná spíše nějakou manufakturu na švýcarské chronografy. Nejprve je do nich vyražen zmíněný nápis, než dojde k několika kolům broušení a leštění. Poté je znak naskenován a zkontrolován v počítači, zda někde nedošlo k chybě. Teprve následně je použita glazura, která až na vyražená písmena zalije celý povrch.
Zatímco ovšem ony znaky jsou spíše důvodem k údivu, další unikátní prvek vozu již oceníte i za volantem. Porsche 911 Turbo S Exclusive může být osazeno karbonovými koly, jež značka vyvinula a vyrobila pod vlastní střechou. Z toho důvodu byl v Zuffenhausenu postaven největší tkací stroj na světě, který má v průměru devět metrů a jenž má na svědomí vše kromě středu kola.
Neznamená to ovšem, že by střed kola byl zcela z jiného materiálu. Porsche zde pouze užilo karbonovou látku doplněnou ocelí sloužící k uchycení kola k nápravě. U zbytku ráfku je užit karbon tkaný, přičemž na jedno kolo je třeba 18 kilometrů uhlíkového vlákna. Z toho je následně upleteno na 8 metrů čtverečních „látky“, jež je dále rozkouskována na více než 200 dílů.
Dalším krokem je vytvarování jednotlivých částí a jejich seskládání do požadovaného tvaru. Poté již následuje zalití pryskyřicí a zapečené, které proběhne dokonce hned dvakrát. Po důkladném vychlazení je dovnitř vpasován zmíněný střed kola spolu s centrální maticí, ve finále pak značka hotový ráfek ještě potáhne čirým lakem kvůli dodatečné odolnosti i vylepšení vzhledu.
Dá se samozřejmě předpokládat, že Porsche tuto novinku nevyhradí jen vrcholné verzi 911 Turbo S, ale že ji časem zpřístupní i zbytku nabídky - tedy alespoň té sportovní. Je ovšem třeba se připravit na nemalý výdaj, neboť sada 20palcových kol vychází v Německu na 15 232 Eur (cca 397 300 Kč) včetně německé DPH. Za to bez problémů dostanete celou Octavii v základu.
Dá se navíc předpokládat, že na českém trhu budou karbonové ráfky o trochu dražší (už kvůli vyšší DPH), na konkrétní cenu je však třeba vyčkat. Hmotnost celé sady vůči litým ráfkům poklesla o 8,5 kilogramu. Znamená to tedy, že se neodpružená hmotnost snížila o 20 procent, zatímco tuhost kol o 20 % vzrostla. Jestli to ale stojí za necelého půl milionu korun...
Výroba pouhé plaketky na model 911 Turbo S Exclusive je bizarně komplikovaný proces
911 Turbo S Exclusive dostane jako první Porsche karbonová kola. Ta jsou za příplatek, velmi pravděpodobně pak zamíří i za ostatními modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien