Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili dvě luxusní SUV s výkonem 680 koní, 200 km/h zvládnou za 13 sekund
13.8.2019 | Petr Prokopec
Spousta luxusu a ještě více dynamiky se skrývá ve dvojici novinek značky Porsche. Dnes toužebně vyhlížená SUV dorazila ve svých vrcholných, turbohybridních verzích.
Porsche by nejspíše nikdo automaticky nadával do pozice bojovníka že elektrifikaci aut, jakkoliv jeho zakladatel zpočátku neproslul ve spojitosti s motorem uloženým vzadu, nýbrž právě jako duchovní otec bezemisního pohonu. Automobilka na tyto základy položené před více než sto lety nikdy nezapomněla, nově na nich i díky náladám ve společnosti může stavět svou budoucnost. Nejde jen o příchod plně elektrického modelu Taycan, drátů a cívek se dočká i zbytek produkce.
K tomuto cíli kráčí Porsche krůček za krůčkem, přičemž ten nejnovější můžeme považovat dokonce za jakýsi dvojskok. Značka vyrukovala s novými modely Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe, jež výkonově míří na vrchol svých řad a právé kvůli tomu doufají, že osloví i klientelu hybridy neokouzlenou. Stejně jako v případě stejně pojmenovaného Porsche Panamera se o jejich pohon stará kombinace nadvakrát přeplňovaného benzinového čtyřlitrového osmiválce a elektromotoru. Ten byl usazen mezi spalovací jednotku a osmistupňový automat, fungovat tak dokáže i zcela nezávisle.
Osmiválec jako takový produkuje 550 koní a 770 Nm točivého momentu, zatímco elektromotor přidává sice jen 136 koní, ovšem také 400 Nm. Výkonové špičky agregátů se ovšem plně nepřekrývají, a tak celkově soustava dává k dobru „pouze“ 680 koní a 900 Nm. I to však stačí na podmanivou jízdní dynamiku, neboť obě verze zvládají sprint z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Jejich nejvyšší rychlost je pak elektronicky omezena na 295 km/h.
Zajímavé je, že Coupe je o 45 kilogramů (2 535 kg versus 2 490 kg) těžší než klasické Porsche Cayenne. Tato skutečnost neovlivňuje sprint na stovku, na další kalup však již vliv má - stylovější provedení totiž potřebuje na sprint na 160 km/h 8,5 sekundy, zatímco dvoustovku zvládne za 13,3 sekundy. Pokud jej ovšem osadíte odlehčeným paketem zahrnujícím karbon, 22palcová kola či sportovní sedadla, můžete počítat s 22kilovou dietou a stejnými časy jako u klasiky (8,4 s, respektive 13,2 s).
Hybridní ústrojí samozřejmě nelze využít jen při dominanci na silnici, ale také v rámci úspory paliva. Jakkoliv se dá předpokládat, že udávané spotřeby 3,7-3,9 l/100 km nejspíše nemáte šanci dosáhnout. Nicméně urazit můžete 40 kilometrů čistě na elektřinu, a to při rychlosti maximálně 135 km/h. Lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh lze pak dobít během šesti hodin skrze běžnou domácí zásuvku, přičemž za pomoci palubní rychlodobíječky lze danou dobu zkrátit na 2,4 hodiny.
Lze pak už jen dodat, že v rámci zevnějšku novou dvojici od zbytku nabídky odlišují doplňky vyvedené v zeleném odstínu Acid Green, jež značka již tradičně užívá pro elektrifikované modely. Kromě toho dorazila také 21palcová litá kola AeroDesign či lemy karoserie lakované stejnou barvou jako zbytek vozu. Uvnitř je možné počítat s paketem Sport Chrono Package, po stránce technické pak nechybí ani karbon-keramické brzdy či vzduchový podvozek. A připlatit lze třeba za řízení zadní nápravy.
Aby toho navíc nebylo málo, Coupe dorazilo rovněž v provedení E-Hybrid, které taktéž páruje benzinový agregát s elektromotorem. V tomto případě se však jedná o třílitrový šestiválec, načež soustava produkuje 462 koní a 700 Nm. Stovka pak zabere 5,1 sekundy (respektive 5 sekund při volbě odlehčeného paketu), zatímco maximálka byla stanovena na 253 km/h. Spotřeba pohybující se pod čtyřmi litry je znovu nereálná, v rámci elektrického dojezdu můžete počítat se 43 kilometry.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe disponují 680 koňmi, se kterými zvládají sprint na stovku pod čtyři sekundy. Pod čtyřmi litry se má pohybovat i spotřeba, ta je však nereálná
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda