Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili tajemství geniálního systému, který sám vysvobodí zapadlý vůz
10.8.2018 | Petr Prokopec
Je to jeden z těch nápadů, nad kterým jen kroutíte hlavou a říkáte si, proč něco takového nikoho nenapadlo dříve. Celé řešení je opravdu geniálně jednoduché, to ale neznamená, že bude levné.
Nová generace Mercedesu GLE se výstavně chystá debutovat za dva měsíce na autosalonu v Paříži, do prodeje pak zamíří ještě před koncem roku. Ani k virtuálnímu odhalení tedy zatím nedošlo a třícípá hvězda má ve zvyku své novinky do poslední chvíle tajit, nicméně o jedné nové finese nám chce předem říci co nejvíce. Je jí aktivní vzduchový podvozek eABC, který umožňuje vozu samovolné vyproštění při zapadnutí, které jsme vám ve stručnosti ukázali už před pár dny. Právě na tento systém se nyní zaměříme ještě jednou, k dispozici totiž máme podstatně více informací.
Základem tohoto systému jsou aktivní tlumiče s elektromotorem u každého kola. Ty nezávisle na sobě až o 10 cm nastavují délku tlumiče, karoserie tak na kolech může doslova tancovat. To samozřejmě není hlavním účelem, primárně jde o zvýšení komfortu. Tím, že má auto možnost rychle regulovat pozici jednotlivých kol, nepotřebuje klasické stabilizátory. To umožňuje lepší průchodnost terénem, současně zásadně vylepšuje chování na silnicích.
Součástí systému je režim zvaný Free Drive, který automaticky podvozek zvedá a zase snižuje, opakovaně a při rychlejším tempu. Mnohému může toto poskakování připomínat hrátky amerických lowriderů, nicméně myšlenka je taková, že v případě zapadnutí tímto způsobem dostanete překážející písek či sníh pod kola. Dojde tedy k uvolnění vozu, který následně může i díky pohonu všech kol 4Matic opustit „místo činu“. V akci ho můžete vidět nejen znovu v písku úplně dole, ale i na novém videu níže v čase okolo 2 minut a 10 sekund. Právě na tom je, vidět, že jej jako frajeřinu budou někteří používat i na silnici.
Mercedes kvůli tomuto systému musel přibrat na palubu 48voltový elektrický systém, neboť ony elektromotory jen samy o sobě vyžadují příkon 3 kW. Vůz je navíc osazen i mild-hybridní technikou, kromě benzinového řadového šestiválce lze tedy pod kapotou varianty GLE 450 hledat rovněž integrovaný startér/generátor, který systému dodává dalších 16 kW. Spalovací jednotka přitom byla naladěna na 367 koní.
Kromě této motorizace lze v nabídce očekávat také model GLE 350, který si vystačí pouze s benzinovým šestiválcem. Ten dieselový pro změnu dostanou varianty GLE 350d a GLE 400d, u kterých lze počítat s 286 a 340 koňmi. Dorazí také sportovně laděný hybrid GLE 53 AMG, stejně jako čistokrevné osmiválcové GLE 63 AMG. Chybět pak nebudou ani plug-in hybridy, některé trhy dostanou i čtyřválce.
Uvnitř se objeví dvojice 12,3palcových digitálních displejů spojených do jednoho celku. Mercedes hodlá usnadnit ovládání palubního systému pomocí touchpadu, který bude integrován do nového multifunkčního volantu. Mimo to se cestující mohou těšit na více místa, nové GLE v rámci rozvoru překonává svého předchůdce o 80 milimetrů. Do délky se však natáhlo jen o 20 mm.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, tedy až na jistý nástřel ceny onoho zavěšení eABC. Za to byste totiž měli připlácet mnohem vyšší sumu než za stávající podvozek Airmatic spárovaný s aktivními stabilizátory a systémem Active Curve, jenž vás vyjde na přibližně 160 tisíc korun. Na druhou stranu ale za to máte počítat s nebývalou úrovní komfortu, a to jak vidno nikoliv jen na zpevněném asfaltu...
Nový Mercedes GLE má ohromit hlavně schopnostmi v terénu. Zatím to vypadá, že nemalé naděje nebude následovat nemalé zklamání
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 3 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva