Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou

Zmenšování objemu motorů a snižování počtu válců už pěkných pár let vládne automobilovému světu, ne všichni ale hodlají po této cestě pokračovat. Takové Porsche nyní místo Bruselu upřednostňuje zákazníky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou

16.1.2020 | Petr Prokopec

Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou

/

Foto: Porsche

Zmenšování objemu motorů a snižování počtu válců už pěkných pár let vládne automobilovému světu, ne všichni ale hodlají po této cestě pokračovat. Takové Porsche nyní místo Bruselu upřednostňuje zákazníky.

Snížení objemu motorů doplněné přeplňováním bylo po léta nejsnazší cestou, kterou automobilky moly kráčet vstříc novým limitům spotřeby paliva resp. emisí CO2. Nicméně příchod nové metodiky měření redukuje propast mezi laboratořemi a reálným světem. Některé automobilky nás tak začínají příjemně překvapovat ústupem od násilného downsizignu a mezi takové se nyní zařadilo i německé Porsche.

Zuffenhausenská automobilka dnes představila nové modely 718 Boxster a Cayman GTS 4.0. Jak přitom napovídá již název, oba vozy dostanou čtyřlitrovou jednotku, která již odvádí svou práci v modelech Boxster Spyder a Cayman GT4. Znamená to tedy, že malý roadster a kupé zásadně mění svou koncepci. Namísto přeplňovaného 2,5litrového čtyřválce je bude pohánět šestiválcový atmosférický agregát. Jeho výkon činí rovných 400 koní, se kterými je možné pokořit v obou případech stovku za 4,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 293 km/h, zatímco v případě spotřeby tu máme 10,8litrový průměr.

Porsche uvedlo, že polovina válců pohonné jednotky může být při klidné jízdě deaktivována. Stejně tak nechybí přímé vstřikování s piezoelektrickými vstřikovači, variabilní sání a sportovní výfuk s integrovaným filtrem pevných částic. Novinka přesto může automobilce dělat potíže v Bruselu, neboť emise CO2 se vyšplhaly na nemalých 246 gramů na kilometr. Porsche se ale zkrátka rozhodlo těšit spíše fanoušky než EU a případné pokuty promítnout do cen.

Vyjma nové pohonné jednotky spřažené s šestistupňovou manuální převodovkou se verze GTS dočkala také sportovního podvozku PASM se světlou výškou sníženou o 20 milimetrů. Dále dorazil vektoring točivého momentu doplněný samosvorným mechanickým diferenciálem nebo paket Sport Chrono, jehož součástí je aplikace Porsche Track Precision. Ta vychází z prostředí motorsportu a umožňuje třeba záznam jízdy na okruhu, již posléze lze za pomoci telemetrických dat vyhodnotit.

Co se týče venkovních změn, jako první je třeba zmínit odlehčená 20palcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Za černě lakovanými paprsky prosvítají efektivnější ocelové brzdy, jejichž průměr vzrostl na 330 milimetrů. Pokud je vám to ovšem málo, je možné sáhnout také po karbon-keramických kotoučích. Modifikovaný bodykit složený z upravených nárazníků a nového čelního spoileru je však již opět součástí standardní výbavy.

Uvnitř má hlavní slovo tmavá Alcantara, která pokrývá prakticky naprosto vše. Kromě středů sportovních sedadel kryje volant, středovou konzoli, hlavici řadicí páky nebo dveřní panely. V případě Porsche Cayman ji pak najdeme také na stropě. Zákazníci mohou oba vozy vyšňořit paketem přihazujícím kontrastní barvu, ve které jsou vyvedeny bezpečnostní pásy nebo otáčkoměr. V případě sedadel je pro změnu nabízeno gravírování.

Na německém trhu startuje prodej v březnu 2020, přičemž Cayman je k mání od 81 926 Eur (cca 2,06 milionu Kč), zatímco za Boxster dáte 83 949 Eur (2,1 milionu Kč). Do Česka pak obě čtyřlitrové GTS dorazí s menším zpožděním, patrně i za trochu vyšší ceny, už kvůli odlišné DPH.


Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 1 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 01Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 2 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 02Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 3 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 03Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 4 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 04Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 5 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 05Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 6 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 06Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 7 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 07Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 8 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 08Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 9 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 09Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 10 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 10Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 11 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 11Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 12 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 12Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 13 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 13Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 14 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 14Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 15 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 15Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 16 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 16Němci otočili, po downsizingu znovu nahrazují menší turbo větší atmosférou - 17 - Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 2020 prvni sada 17
Porsche u nových modelů Cayman GTS 4.0 a Boxster GTS 4.0 vsadilo na upsizing a dosud užívaný 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec nahradilo čtyřlitrovým atmosférickým šestiválcem

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše