Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci představili Lamborghini pro chudší, s 600 koňmi jede úplně stejných 305 km/h
20.11.2019 | Petr Prokopec
Nejen barvou a celkovým pojetím, ale i technikou a částí dynamických parametrů kopíruje nabídku nejrychlejšího SUV světa od Lamborghini novinka Audi. Ve srovnání s ním je levnější, ale ne zase o tolik.
Nelze jakkoliv zpochybnit, že Urus je pro Lamborghini hotovým požehnáním. Na celkových prodejích se podílí prakticky z poloviny, což pro firemní kasu znamená nemalou vzpruhu. Náklady na vývoj a výrobou přitom nemohou být enormní, neboť Italové vyšli z modulární platformy MLB Evo, jíž dostaly do vínku také Porsche Cayenne, Bentley Bentayga či Audi Q7 a Q8. Z koncernových skladů navíc pochází také pohonná jednotka, puzzle s logem zuřícího býka tak i s ohledem na soudobé zákaznické trendy bylo již od počátku trefou do černého.
Nejde však jen o přímé prodeje, ale také o vliv, jaký Urus má na zbytek koncernu VW. Po jeho vlastnictví totiž touží řada lidí, jenž si Lamborghini nemohou či nechtějí pořídit. Zejména Audi se tak rozhodlo jejich touhy utišit vlastními produkty. Již v září jsme si tak představili „malé Lambo pro chudší“, které je oficiálně známé jako RS Q3 Sportback. Momentálně tu pak máme „velké Lambo pro chudší“, jakkoliv druhá část přezdívky už tu není tak pádná. Odhalen byl totiž přímý sourozenec Urusu, a sice RS Q8.
Jak jsme uvedli již výše, italský i německý vůz sdílí platformu MLB Evo. A rozdíly nakonec nenajdeme ani pod kapotou, neboť také čtyři kruhy sází na čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Jeho výkon pak sice byl naladěn místo 650 na 600 koní, jízdní dynamiku to však příliš nezhoršilo. Stále tu totiž máme stovku za 3,8 sekundy a dvoustovku za 13,7 sekundy. Na svého italského bratra tak Audi ztrácí dvě, respektive devět desetin. Nejvyšší rychlost je pak standardně omezena na obligátních 250 km/h.
Právě jen v základní konfiguraci by novinka čtyř kruhů mohla být nazývána vozem pro chudší, neboť pokud zalovíte v kapse o poznání hlouběji, můžete RS Q8 osadit paketem Dynamic, jenž maximálku navýší na 305 km/h. Tedy na stejnou hodnotu, na jakou se rozjede i Urus. Bezpečné zastavení pak mají na starosti ocelové brzdy s kotouči o rozměru 420 milimetrů vpředu a 370 mm vzadu, v rámci příplatků však nechybí ani karbon-keramické provedení s 440milimetrovými předními kotouči.
Porovnávání s Italem ale již ponecháme stranou, místo toho se budeme věnovat pouze německé novince. Ta se kromě osmiválce dočkala rovněž 48voltového elektrického systému, klasifikována je tak jako mild-hybrid. K dispozici tedy má i lithium-iontové baterie, ve kterých se může skrývat dodatečných 12 kW, tedy energie získaná při rekuperaci. Mimo to se agregát pyšní také možností deaktivace poloviny válců, mezi 55 a 160 km/h zvládá i „plachtění“ s motorem zcela mimo provoz.
Součástí hnacího ústrojí je osmistupňový automat, který standardně posílá na přední kola 40 a na zadní 60 procent výkonu. Pokud je to však třeba, může dopředu zamířit až 70 a dozadu 85 procent. Audi zároveň vyrukovalo také se sportovním diferenciálem, jenž přerozděluje výkon mezi zadními koly. Vzduchový podvozek pak umožňuje variaci světlé výšky v rozmezí 90 mm, zatímco elektromechanické stabilizátory minimalizují náklony karoserie v zatáčkách.
Ještě než zamíříme do interiéru, je třeba zmínit, že standardem jsou 22palcové ráfky, zákazníci však mohou sáhnout i po 23palcových litých kolech. Mimo to mají na výběr základní nebo matricové LEDky. Toliko ale k exteriéru, který zaujme hlavně v barvách, jenž jsou typické právě pro dnes již tolikrát zmíněné Lamborghini. Uvnitř pak novinky spočívají hlavně v příchodu nových sportovních sedadel, se kterými dorazil specifický režim virtuálního přístrojového štítu.
Aby toho nebylo málo, dostanou zákazníci k dispozici také volič jízdních režimů, který umožňuje hned osmero nastavení (Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Allroad, Offroad, RS1 a RS2). Své vozy přitom mohou objednávat prakticky ihned, přičemž cena v Německu startuje na 127 tisících Eur (cca 3,24 milionu Kč). To skutečně není láce, na druhou stranu Urus začíná o víc jak milion korun výše. I proto ona přezdívka, kterou v tomto případě není myšleno nic nelichotivého.
Audi RS Q8 dostalo do vínku stejnou techniku jako Lamborghini Urus, které i díky zářivé zelené barvě do jisté míry připomíná
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva