Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci představili revoluční podvozek, má bleskově vyžehlit i nekvalitní české silnice
18.7.2019 | Mirek Mazal
Čekat na opravu všech českých silnic je naivnější než doufat v příchod Godota. Lepší pocity tak může zajistit asi jen lepší podvozek a Audi nyní přichází s převratným řešením. To si silnici samo „přečte” a docela komplikovaně se ji přizpůsobí.
Audi na začátku tohoto měsíce představilo novou S8 a v tiskové zprávě zdůrazňovalo schopnost vozu jemně vyhlazovat špatné silnice. Považovali jsme to za klasický marketingový obrat, za těmito slovy se ale skrývalo více. Filtrování silničních nerovností v novince zajišťuje zcela nové prediktivní odpružení schopné omezit náklony karoserie a slibující maximální míru pohodlí, které automobilka teprve dnes představila v patřičných detailech.
Revoluční doplněk bude standardem u nejvýkonnější verze S, dokoupit jej ale bude možné také do A8 s benzínovým motorem TFSI. Audi popsalo rozšířenou dostupnost komfortní funkce s doplněním slova „prozatím“, takže je možné počítat s pozdějším zpřístupněním lepšího pružení i u dieselů. Přesný termín nikdo nevyslovil, na rozdíl od popisu fungování prediktivního tlumení.
Princip chování podvozku není zrovna primitivní. V blízkosti každého kola Audi A8 se nacházejí kompaktní elektromotory napájené z 48voltového systému, které jsou řízené elektronikou auta. Řemenový a harmonický pohon zvyšují točivý moment elektromotoru téměř 200x na 1 100 Nm a poté ho aplikují na ocelovou otáčivou trubici trvale připevněnou k titanové tyči umístěné uvnitř zařízení a schopné otáčet se o více než 20 stupňů. Od konce rotační tyče se síla přenáší na závěs pomocí páky a spojovací tyče. Přední pružení působí na pružinu a zadní tlumení na příčný spoj.
Jednoduše řečeno aktivní vzduchový podvozek A8 zvedá a stlačuje všechna čtyři kola nezávisle na sobě. Práci moderního mechanismu koriguje řidič nastavením jízdního režimu. Volba nastavení „Dynamic“ aktivuje snížení náklonů auta z více než 5 stupňů jen na 2 stupně během každého rychlého zatočení. Zapnutím „Comfort Plus“ vznikne plavná jízda zbavená nedokonalostí na cestě.
Prediktivní fungování umožňuje kamera namontovaná na vozu. Ta je schopna detekovat nerovnosti dostatečně dopředu a elektronika okamžitě připraví podvozek na odpružení zachyceného výmolu. Čočka reaguje tak rychle, že shromažďuje informace o prostoru před vozem 18x za sekundu, zatímco aktivní podvozek může snížit nebo zvednout podvozek až o 85 milimetrů v rámci pěti desetin sekundy.
Výsledkem by mělo být, že nekvalitní cesty jako by nebyly, a to včetně těch českých - testy systému měly probíhat mimo jiné v České republice a Velké Británii, které jsou v rámci západnějších cípů Evropy známé svými nekvalitními okreskami. Jsme zvědavi na realitu, lépe než případně auto samo už místní silnice asi nikdo „neopraví”.
Audi S8 propůjčila slabší A8 aktivní odpružení s bleskovým přizpůsobením podvozku vybrané stopě, mělo by vyžehlit i velmi špatné silnice
Fungování systému lépe nastíní technické nákresy
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva