Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci představili revoluční podvozek, má bleskově vyžehlit i nekvalitní české silnice
18.7.2019 | Mirek Mazal
Čekat na opravu všech českých silnic je naivnější než doufat v příchod Godota. Lepší pocity tak může zajistit asi jen lepší podvozek a Audi nyní přichází s převratným řešením. To si silnici samo „přečte” a docela komplikovaně se ji přizpůsobí.
Audi na začátku tohoto měsíce představilo novou S8 a v tiskové zprávě zdůrazňovalo schopnost vozu jemně vyhlazovat špatné silnice. Považovali jsme to za klasický marketingový obrat, za těmito slovy se ale skrývalo více. Filtrování silničních nerovností v novince zajišťuje zcela nové prediktivní odpružení schopné omezit náklony karoserie a slibující maximální míru pohodlí, které automobilka teprve dnes představila v patřičných detailech.
Revoluční doplněk bude standardem u nejvýkonnější verze S, dokoupit jej ale bude možné také do A8 s benzínovým motorem TFSI. Audi popsalo rozšířenou dostupnost komfortní funkce s doplněním slova „prozatím“, takže je možné počítat s pozdějším zpřístupněním lepšího pružení i u dieselů. Přesný termín nikdo nevyslovil, na rozdíl od popisu fungování prediktivního tlumení.
Princip chování podvozku není zrovna primitivní. V blízkosti každého kola Audi A8 se nacházejí kompaktní elektromotory napájené z 48voltového systému, které jsou řízené elektronikou auta. Řemenový a harmonický pohon zvyšují točivý moment elektromotoru téměř 200x na 1 100 Nm a poté ho aplikují na ocelovou otáčivou trubici trvale připevněnou k titanové tyči umístěné uvnitř zařízení a schopné otáčet se o více než 20 stupňů. Od konce rotační tyče se síla přenáší na závěs pomocí páky a spojovací tyče. Přední pružení působí na pružinu a zadní tlumení na příčný spoj.
Jednoduše řečeno aktivní vzduchový podvozek A8 zvedá a stlačuje všechna čtyři kola nezávisle na sobě. Práci moderního mechanismu koriguje řidič nastavením jízdního režimu. Volba nastavení „Dynamic“ aktivuje snížení náklonů auta z více než 5 stupňů jen na 2 stupně během každého rychlého zatočení. Zapnutím „Comfort Plus“ vznikne plavná jízda zbavená nedokonalostí na cestě.
Prediktivní fungování umožňuje kamera namontovaná na vozu. Ta je schopna detekovat nerovnosti dostatečně dopředu a elektronika okamžitě připraví podvozek na odpružení zachyceného výmolu. Čočka reaguje tak rychle, že shromažďuje informace o prostoru před vozem 18x za sekundu, zatímco aktivní podvozek může snížit nebo zvednout podvozek až o 85 milimetrů v rámci pěti desetin sekundy.
Výsledkem by mělo být, že nekvalitní cesty jako by nebyly, a to včetně těch českých - testy systému měly probíhat mimo jiné v České republice a Velké Británii, které jsou v rámci západnějších cípů Evropy známé svými nekvalitními okreskami. Jsme zvědavi na realitu, lépe než případně auto samo už místní silnice asi nikdo „neopraví”.
Audi S8 propůjčila slabší A8 aktivní odpružení s bleskovým přizpůsobením podvozku vybrané stopě, mělo by vyžehlit i velmi špatné silnice
Fungování systému lépe nastíní technické nákresy
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda