Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci se znovu kopírují. Audi teď nabízí stejnou věc jako BMW, podobně ji i říká
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Audi kopíruje BMW, BMW kopíruje Audi, Mercedes kopíruje BMW a Audi... Němci si nedovolí nenabízet cokoli s čím přijdou úhlavní konkurenti.
Na jednu stranu je to logické. Pokud chcete na trhu uspět, musíte nabízet více než konkurence. A pokud se vám to zrovna nedaří, musíte co nejdříve stáhnout její náskok, abyste ji nedali prostor prosadit se něčím, co ve vaší nabídce chybí. Dělají to nakonec všichni, někteří to ale dělají okatěji než jiní. A mezi ty, kteří už se tímto aspektem snad ani nezabývají a bez uzardění do své nabídky doplní skoro cokoli, s čím přijdou hlavní soupeři, patří německé prémiové automobilky.
V posledních letech se tak opravdu nestává, aby kterákoli ze značek z tria Audi, BMW a Mercedes nechávala kohokoli z konkurentů sebedelší chvíli volněji dýchat. Jeden příklad za všechny - stačí se podívat na X6 a Mercedes GLE Coupe. Nad tím, že třícípá hvězda uvažovala stylem „BMW to prodává dobře, nabídneme +/- totéž”, není nutné dlouze přemýšlet.
Tento přístup ale Němci neuplatňují jen v případě celých modelů (pochopitelně, i Mercedesu byla spousta nápadů „ukradena” - Stuttgart přišel s prvním prémiovým SUV, „čtyřdvéřovým kupé” a tak dále...), ale i v rámci dílčích nápadů. Nic jiného člověka nenapadne, když si vzpomene třeba na nedávné představení nového BMW 6 GT, které bylo ověnčeno dnes už tradičními doplňky divize M Performance. A teď se podívá na to, s čím přichází Audi s označením „Performance Parts“. Že Audi se rozhodlo jednoduše nabídnout totéž co BMW, navíc to skoro stejně i nazvat, je nabíledni.
Je na vás, zda tu či onu automobilku za takové praktiky odsoudíte, my vám nyní raději sportovní příslušenství se čtyřmi kruhy ve znaku už jen bez předsudků představíme. Začneme přitom konstatováním, že od konce léta můžete s Performance Parts objednávat hned dva vozy, a sice Audi TT RS a R8. U desetiválcového modelu je ale zatím zmiňováno pouze kupé, na Spyder tedy nejspíše přijde řada později.
Automobilka ostatně dodává, že do budoucna bude selekce doplňků Performance Parts daleko širší a určená prakticky celému portfoliu, jak lze ostatně očekávat. Aktuálně je však nabídka skutečně omezena jen na dva kousky, pro které lze příslušenství objednávat již od konce letošního léta. Podstatné přitom je, že veškeré produkty nejsou určeny jen pro zcela nové vozy, ale i pro ty dříve vyrobené - instalaci přitom prý může provádět i neautorizovaný servis.
Oč tedy jde? Jak jste nejspíše již pochopili, většina modifikací má pouze vizuální charakter. Po stránce mechanické je totiž k dispozici pro oba dva modely pouze nový sportovnější podvozek, který lze nastavit ve dvou, respektive ve třech úrovních. Kromě toho si můžete dokoupit i jiné brzdové hadičky, tím jsme ale na konci možných modifikací. Dále již jde pouze o kosmetické změny.
V případě Audi R8 tu máme nová 20palcová černě lakovaná litá kola či jiné boční prahy. Čelní partie nyní umocňuje nový splitter a dvojce stabilizačních křidélek na každé straně, zatímco na zádi najdeme obrovské křídlo a zvýrazněný difuzor. Automobilka na výrobu doplňků použila karbonová vlákna, což platí také o TT RS. To se pyšní stejnými prvky, navíc ale přihazuje ještě novou kapotu.
Dalším unikátem jsou u malého kupé matně zlaté koncovky výfukového potrubí, v rámci interiéru pak může dojít na odstranění sedadel. Tím nám ale výčet změn končí, ceny jsou zatím neznámé. Jelikož jde ovšem o sportovní vrcholy v nabídce automobilky, dá se předpokládat, že spíše než nízké budou patřičně vysoké. Ostatně, o peníze tu jde pochopitelně především..
Nové sportovní příslušenství dostalo Audi R8...
...i TT RS. Zatím pokaždé jen ve verzi kupé, na další modely značky ale má dojít řada
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:23 - PepaSFI
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda