Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu
25.8.2018 | Petr Prokopec
Kdo říká, že sportovní auto nemůže být praktické? Němci se snaží dokázat opak a byť je Audi PB18 jen konceptem, míří k sériovému vozu snažícímu se spojit právě tyto protichůdné vlastnosti.
Není žádným tajemstvím, že druhá generace Audi R8 je zároveň i tou poslední. Německá automobilka ovšem již naznačila, že supersportovní segment nehodlá opustit, pouze vyrukuje s odlišným nářadím. Bylo přitom velmi pravděpodobné, že u toho bude elektřina, neboť značka se čtyřmi kruhy hodlá být výrazným konkurentem Tesly. Na exkluzivní přehlídce Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach pak naznačila, co bychom do budoucna mohli očekávat.
Pod názvem PB18 e-tron se zde ukázal futuristicky stylizovaný supersport, který zpředu působí dojmem kupé. Ovšem ve skutečnosti jde o hatchback, což je velmi zajímavé řešení - mohlo by jít o velmi praktický, každodenní sporťák, což by k image Audi a tradici jeho R8 dobře sedělo. Kromě sportovnosti tedy lze pomýšlet také na nemalou praktičnost, neboť pod rozměrné zadní víko se vejde 470 litrů nákladu, kvantum srovnatelné s kombíky ne zase tak dávné minulosti. V centru dění tady přesto má být vždy řidič, což se Audi snaží zdůraznit i tím, že vůz neosadilo žádnou formou autonomního řízení.
PB18 pohání tři elektromotory, z nichž první roztáčí 204 koňmi přední nápravu. Zbývající dvojice má vždy na starosti jedno zadní kolo a dohromady produkuje dalších 612 koní. Jelikož výkonové špičky se navzájem nepřekrývají, nemělo by nás překvapit, že soustava celkově nabízí „jen“ 680 koní a 830 Nm. Nicméně Audi dodává, že výkon půjde krátkodobě navýšit na působivějších 775 koní - sprint na stovku tak zabere jen 2 sekundy.
V případě akumulátorů Audi použilo články s tuhým elektrolytem, jež jsou chlazeny vodou. Kapacita 95 kWh by měla vystačit na dojezd 500 kilometrů vypočítaném na základě nového měřicího cyklu WLTP. Baterie jsou kompatibilní s 800voltovými dobíjecími stanicemi, lze je tak do plna nabít už za 15 minut. Kromě toho je vůz uzpůsoben také pro indukční dobíjení.
O maximální efektivitu supersportu se stará také sofistikovaný brzdný systém, v jehož případě jsou kotouče a třmeny užívány pouze ve chvílích, kdy řidič zatlačí opravdu výrazně na pedál. Za normální situace jsou ke zpomalování využívány elektromotory, které tak zajišťují mnohem účinnější rekuperaci energie. Oněch 500 km tak může být i realistický odhad.
Snad více než exteriérem či technikou ale novinka zapůsobila kabinou, která je plně variabilní a naplňuje tvrzení automobilky, že vše je opravdu zaměřeno pouze na řidiče. Pokud tedy sedí ve voze sám, přesune se volant i sedalo doprostřed vozu. V té chvíli přitom více než ocení rozšířenou virtuální realitu, která na čelním skle zobrazuje data o silnici před vozem včetně ideální jízdní stopy na okruhu.
Lze rovněž dodat, že PB18 užívá vpředu zavěšení typu push-rod či magnetické adaptivní tlumiče ve všech rozích. Aktivní je pak i zadní rozložitelné křídlo či difuzor. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby produkční varianta stanovila rekordy na mnoha okruzích. Než k tomu ale dojde, bude třeba se obrnit trpělivostí - vůz je zatím konceptem a byť otevřeně míří k produkčnímu vozu, v této dekádě do série určitě nezamíří.
Koncepční Audi PB18 e-tron se plně zaměřuje na řidiče, na druhé straně je ale nadmíru praktické. Je to ideál svého druhu
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda