Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu

Kdo říká, že sportovní auto nemůže být praktické? Němci se snaží dokázat opak a byť je Audi PB18 jen konceptem, míří k sériovému vozu snažícímu se spojit právě tyto protichůdné vlastnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu

25.8.2018 | Petr Prokopec

Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo říká, že sportovní auto nemůže být praktické? Němci se snaží dokázat opak a byť je Audi PB18 jen konceptem, míří k sériovému vozu snažícímu se spojit právě tyto protichůdné vlastnosti.

Není žádným tajemstvím, že druhá generace Audi R8 je zároveň i tou poslední. Německá automobilka ovšem již naznačila, že supersportovní segment nehodlá opustit, pouze vyrukuje s odlišným nářadím. Bylo přitom velmi pravděpodobné, že u toho bude elektřina, neboť značka se čtyřmi kruhy hodlá být výrazným konkurentem Tesly. Na exkluzivní přehlídce Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach pak naznačila, co bychom do budoucna mohli očekávat.

Pod názvem PB18 e-tron se zde ukázal futuristicky stylizovaný supersport, který zpředu působí dojmem kupé. Ovšem ve skutečnosti jde o hatchback, což je velmi zajímavé řešení - mohlo by jít o velmi praktický, každodenní sporťák, což by k image Audi a tradici jeho R8 dobře sedělo. Kromě sportovnosti tedy lze pomýšlet také na nemalou praktičnost, neboť pod rozměrné zadní víko se vejde 470 litrů nákladu, kvantum srovnatelné s kombíky ne zase tak dávné minulosti. V centru dění tady přesto má být vždy řidič, což se Audi snaží zdůraznit i tím, že vůz neosadilo žádnou formou autonomního řízení.

PB18 pohání tři elektromotory, z nichž první roztáčí 204 koňmi přední nápravu. Zbývající dvojice má vždy na starosti jedno zadní kolo a dohromady produkuje dalších 612 koní. Jelikož výkonové špičky se navzájem nepřekrývají, nemělo by nás překvapit, že soustava celkově nabízí „jen“ 680 koní a 830 Nm. Nicméně Audi dodává, že výkon půjde krátkodobě navýšit na působivějších 775 koní - sprint na stovku tak zabere jen 2 sekundy.

V případě akumulátorů Audi použilo články s tuhým elektrolytem, jež jsou chlazeny vodou. Kapacita 95 kWh by měla vystačit na dojezd 500 kilometrů vypočítaném na základě nového měřicího cyklu WLTP. Baterie jsou kompatibilní s 800voltovými dobíjecími stanicemi, lze je tak do plna nabít už za 15 minut. Kromě toho je vůz uzpůsoben také pro indukční dobíjení.

O maximální efektivitu supersportu se stará také sofistikovaný brzdný systém, v jehož případě jsou kotouče a třmeny užívány pouze ve chvílích, kdy řidič zatlačí opravdu výrazně na pedál. Za normální situace jsou ke zpomalování využívány elektromotory, které tak zajišťují mnohem účinnější rekuperaci energie. Oněch 500 km tak může být i realistický odhad.

Snad více než exteriérem či technikou ale novinka zapůsobila kabinou, která je plně variabilní a naplňuje tvrzení automobilky, že vše je opravdu zaměřeno pouze na řidiče. Pokud tedy sedí ve voze sám, přesune se volant i sedalo doprostřed vozu. V té chvíli přitom více než ocení rozšířenou virtuální realitu, která na čelním skle zobrazuje data o silnici před vozem včetně ideální jízdní stopy na okruhu.

Lze rovněž dodat, že PB18 užívá vpředu zavěšení typu push-rod či magnetické adaptivní tlumiče ve všech rozích. Aktivní je pak i zadní rozložitelné křídlo či difuzor. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby produkční varianta stanovila rekordy na mnoha okruzích. Než k tomu ale dojde, bude třeba se obrnit trpělivostí - vůz je zatím konceptem a byť otevřeně míří k produkčnímu vozu, v této dekádě do série určitě nezamíří.


Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 1 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 01Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 2 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 02Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 3 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 03Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 4 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 04Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 5 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 05Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 6 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 06Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 7 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 07Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 8 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 08Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 9 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 09Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 10 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 10Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 11 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 11Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 12 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 12Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 13 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 13Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 14 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 14Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 15 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 15Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 16 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 16Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 17 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 17Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 18 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 18Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 19 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 19Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 20 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 20Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 21 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 21Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 22 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 22Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 23 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 23Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 24 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 24Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 25 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 25Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 26 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 26Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 27 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 27Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 28 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 28Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 29 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 29Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 30 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 30Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 31 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 31Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 32 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 32Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 33 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 33Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 34 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 34Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 35 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 35Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu - 36 - Audi PB18 e-tron 2018 prvni sada 36
Koncepční Audi PB18 e-tron se plně zaměřuje na řidiče, na druhé straně je ale nadmíru praktické. Je to ideál svého druhu

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.