Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci ukázali interiér už příštích aut, nepřipomíná nic, co dnes známe
14.6.2019 | Petr Prokopec
Žádná utopická vize pro další tisíciletí, ale řešení, které chce německý gigant Continental dostat do produkčních aut už v roce 2022. Jeho podstatou je inovativní kokpit, který vám objekty naservíruje skoro až pod nos.
S nasazením autonomního řízení počítá v budoucnu prakticky každá automobilka, ostatně takové Volvo ve spolupráci se společností Uber již svou první vlaštovku dokonce ukázalo. Nejedná se však o žádné futuristické vozítko, nýbrž o standardní SUV XC90, které se dočkalo implementace nových technologií a nevzhledné rampy s LiDARem a dalšími senzory na střeše. Uvnitř nás tedy velmi pravděpodobně nečekají otočná křesla či displeje nahrazující okna, díky nimž by si každý cestující mohl užívat individuální zábavy. To ale ve výsledku neznamená, že se kdysi utopických prvků v autech nakonec opravdu nedočkáme.
Volvo však není tou společností, která by se postarala o revoluční kabinu. Místo toho přichází se svou troškou do mlýna společnost Continental, která se dal do holportu s americkou firmou Leia. Výsledkem je koncept inovativního kokpitu Natural 3D Lightfield Instrument Cluster, který již dle názvu počítá s třídimenzionální technologií. Něco takového samozřejmě není naprostou novinkou, ovšem digitální kokpit se v tomto případě obejde bez kamery sledující obličeje cestujících. To ve výsledku znamená, že 3D efekty musí kabinu zcela vyplňovat, jinak by došlo k jejich zdeformování.
Continental tento dohad potvrzuje a dodává, že kokpit je tvořen osmi různými perspektivami toho samého objektu. Sledovat jej tedy bez problémů mohou pasažéři vpředu i vzadu. Tím výhody nekončí, neboť kokpit je koncipován tak, aby opticky vystupoval z palubní desky. To sebou přináší dosud netušené možnosti, díky kterým třeba objekty z navigace získají jasnou formu a řidič je tak bude moci snáze identifikovat. Mimo to technologie zvládne číst dopravní značky, stejně jako třeba loga řetězců rychlého občerstvení, pokud se tam vydáte. Takové možnosti mají daleko k čemukoli, co známe z dnes.
Jak je něco takového možné? Continental ve spolupráci s Leiou jednoduše nezvolily princip paralaxních bariér, které ohýbají nebo lámou světlo a umožňují tak sledování 3D efektu bez příslušných brýlí. K tomu je třeba právě ona kamera sledující obličej uživatele, jemuž je výsledný obraz a především daný úhel přizpůsoben. Místo toho tu máme optické mřížky, na kterých se světlo ohýbá. Výsledný „hologram“ vzniká ve vzdálenosti 5 centimetrů od palubní desky, pročež ho lidské oko vnímá mnohem přirozeněji.
Výhodou nového kokpitu není jen skutečnost, že není potřeba kamery a obraz mohou sledovat naprosto všichni, aniž by došlo k jeho deformaci. Díky nové metodě jsou veškeré efekty jasně patrné, i když přímo na palubku praží slunce. A co je možná nejpodstatnější, systém může být zasazen do jakéhokoliv existujícího či chystaného vozu, aniž by bylo potřeba dalších náročných hardwarových nebo softwarových machinací. I proto Continental dodává, že se zahájením sériové výroby počítá do roku 2022.
Jaká bude cena a u kterých značek se třídimenzionální digitální kokpit objeví, prozatím nebylo upřesněno. Nicméně i Němci vidí auta jako novou formu mobilů a proto hodlá v inovacích na toto téma pokračovat. Jak se tedy zdá, zakrátko budete moci na cestách skutečně dělat vše možné od sledování filmů až třeba po obchodování na internetu. Jedinou činností, která se vám nevejde do repertoáru, bude samotné řízení...
Continental chce do roku 2022 dostat 3D kokpit do sériové výroby
Zdroj: Continental
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 34 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva