Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci ukázali interiér už příštích aut, nepřipomíná nic, co dnes známe
14.6.2019 | Petr Prokopec
Žádná utopická vize pro další tisíciletí, ale řešení, které chce německý gigant Continental dostat do produkčních aut už v roce 2022. Jeho podstatou je inovativní kokpit, který vám objekty naservíruje skoro až pod nos.
S nasazením autonomního řízení počítá v budoucnu prakticky každá automobilka, ostatně takové Volvo ve spolupráci se společností Uber již svou první vlaštovku dokonce ukázalo. Nejedná se však o žádné futuristické vozítko, nýbrž o standardní SUV XC90, které se dočkalo implementace nových technologií a nevzhledné rampy s LiDARem a dalšími senzory na střeše. Uvnitř nás tedy velmi pravděpodobně nečekají otočná křesla či displeje nahrazující okna, díky nimž by si každý cestující mohl užívat individuální zábavy. To ale ve výsledku neznamená, že se kdysi utopických prvků v autech nakonec opravdu nedočkáme.
Volvo však není tou společností, která by se postarala o revoluční kabinu. Místo toho přichází se svou troškou do mlýna společnost Continental, která se dal do holportu s americkou firmou Leia. Výsledkem je koncept inovativního kokpitu Natural 3D Lightfield Instrument Cluster, který již dle názvu počítá s třídimenzionální technologií. Něco takového samozřejmě není naprostou novinkou, ovšem digitální kokpit se v tomto případě obejde bez kamery sledující obličeje cestujících. To ve výsledku znamená, že 3D efekty musí kabinu zcela vyplňovat, jinak by došlo k jejich zdeformování.
Continental tento dohad potvrzuje a dodává, že kokpit je tvořen osmi různými perspektivami toho samého objektu. Sledovat jej tedy bez problémů mohou pasažéři vpředu i vzadu. Tím výhody nekončí, neboť kokpit je koncipován tak, aby opticky vystupoval z palubní desky. To sebou přináší dosud netušené možnosti, díky kterým třeba objekty z navigace získají jasnou formu a řidič je tak bude moci snáze identifikovat. Mimo to technologie zvládne číst dopravní značky, stejně jako třeba loga řetězců rychlého občerstvení, pokud se tam vydáte. Takové možnosti mají daleko k čemukoli, co známe z dnes.
Jak je něco takového možné? Continental ve spolupráci s Leiou jednoduše nezvolily princip paralaxních bariér, které ohýbají nebo lámou světlo a umožňují tak sledování 3D efektu bez příslušných brýlí. K tomu je třeba právě ona kamera sledující obličej uživatele, jemuž je výsledný obraz a především daný úhel přizpůsoben. Místo toho tu máme optické mřížky, na kterých se světlo ohýbá. Výsledný „hologram“ vzniká ve vzdálenosti 5 centimetrů od palubní desky, pročež ho lidské oko vnímá mnohem přirozeněji.
Výhodou nového kokpitu není jen skutečnost, že není potřeba kamery a obraz mohou sledovat naprosto všichni, aniž by došlo k jeho deformaci. Díky nové metodě jsou veškeré efekty jasně patrné, i když přímo na palubku praží slunce. A co je možná nejpodstatnější, systém může být zasazen do jakéhokoliv existujícího či chystaného vozu, aniž by bylo potřeba dalších náročných hardwarových nebo softwarových machinací. I proto Continental dodává, že se zahájením sériové výroby počítá do roku 2022.
Jaká bude cena a u kterých značek se třídimenzionální digitální kokpit objeví, prozatím nebylo upřesněno. Nicméně i Němci vidí auta jako novou formu mobilů a proto hodlá v inovacích na toto téma pokračovat. Jak se tedy zdá, zakrátko budete moci na cestách skutečně dělat vše možné od sledování filmů až třeba po obchodování na internetu. Jedinou činností, která se vám nevejde do repertoáru, bude samotné řízení...
Continental chce do roku 2022 dostat 3D kokpit do sériové výroby
Zdroj: Continental
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 52 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry