Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli pohon příštích aut, bez nějž to v EU už nepůjde, prý ho vyrobí levně
7.9.2020 | Petr Prokopec
Žádná elektrická auta, jejich masové rozšíření může trvat ještě dekády, pokud k němu vůbec někdy dojde. Nejbližší budoucností nejsou ani plug-in-hybridy, ale relativně konvenční auta s mild-hybridními pohony, která možná ani nebudou muset být příliš drahá.
Zdá se, že v Evropě se rozsáhlé elektrifikaci aut už nevyhneme. Přínos částečně nebo zcela elektrifikovaných pohonných ústrojí sice není zdaleka tak velký, jak aktivisté a politici rádi tvrdí, ovšem realita je v automobilovém světě často věcí vedlejší. Prioritou jsou papírová data, která dávají alternativnímu pohonu oproti spalovacímu ústrojí nespornou výhodu. Výfuk v podobě elektrárenského komínu není brán v potaz jako zdroj emisí, načež se taková auta jeví být více či méně bezemisními, ať už elektřina pro ně vzniká jakkoli.
Právě emise CO2 se nyní stávají ještě důležitějšími než dosud, neboť automobilky budou muset od 1. ledna 2021 nekompromisně plnit nový limit 95 gramů na kilometr. Už to je pro výrobce problém, neboť jde o ekvivalent spotřeby energie, který reálně není možné naplnit (ať už jakýmkoli pohonem), protože ale o jízdě na elektřinu platí výše zmíněné, oklikou stále přísnější limity splnit lze. Jednou z efektivních oklik se jeví být tzv. mild-hybridní pohony, které se už v současných autech objevují. Bosch ale vyvinul vlastní řešení, které má výrobcům aut dovolit se kýženým metám přiblížit snáze než s jinými.
Nejde tedy o hybrid, plug-in hybrid, natož pak elektromobil, tyto pohony jsou a zřejmě ještě dlouho budou pro masové rozšíření příliš drahé. Jakési mírně hybridní řešení má ambici obstát před normami i cenovými požadavky a v průběhu příští dekády jej čekejme jako standard skutečně ve většině nově vyvinutých automobilů. A právě k takovému stavu Němci udělali zásadní krok jeho podstatným zlevněním.
Podle Bosche tak bude v roce 2025 disponovat 48voltovým mild hybridním systémem 20 procent všech nově vyrobených aut. Je to jakási spojnice současnosti s možnou budoucností, která nechává hlavní práci na spalovacích agregátech, vylepšený elektrický okruh je ale současně dokáže stále častěji vyřazovat z činnosti oproti stávajícímu 12voltovému.
Bosch posunu dosáhl díky spojení s čínskou firmou Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), s níž spolupracuje právě na vývoji a výrobě 48voltových systémů. Dle německé společnosti bude takový takové řešení „minimálním standardem na automobilovém trhu budoucnosti“. A nové spojenectví má spolu s očekávaným rozšířením přinést výrazný pokles ceny systému. Zatímco Němci tedy mají na starosti vývoj, CATL se zaměřuje na výrobu.
Na rozdíl od jiných velkoústých prohlášení je toto docela realistický záměr, neboť, jak jsme již zmínili, některé automobilky už s mild-hybridy pracují a počítají s jejich bezvýhradným nasazením v příštích generacích svých aut. A samy si je vyrábět nebudou. Očekávaní německého gigantu by také mohla otevřít oči těm, kteří očekávají rychlé přepřáhnutí na elektromobily - pokud Němci očekávají, že mild-hybridy budou v roce 2025 v pětině aut, kdy asi bude jejich pětina plně elektrická?
Bosch věří v mild-hybridní systémy jako pohon aut nejbližší budoucnosti. Do roku 2025 by mělo 48voltovým elektrickým okruhem disponovat každé páté nové auto. Foto: Bosch
Zdroj: Bosch
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis