Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli pohon příštích aut, bez nějž to v EU už nepůjde, prý ho vyrobí levně
7.9.2020 | Petr Prokopec
Žádná elektrická auta, jejich masové rozšíření může trvat ještě dekády, pokud k němu vůbec někdy dojde. Nejbližší budoucností nejsou ani plug-in-hybridy, ale relativně konvenční auta s mild-hybridními pohony, která možná ani nebudou muset být příliš drahá.
Zdá se, že v Evropě se rozsáhlé elektrifikaci aut už nevyhneme. Přínos částečně nebo zcela elektrifikovaných pohonných ústrojí sice není zdaleka tak velký, jak aktivisté a politici rádi tvrdí, ovšem realita je v automobilovém světě často věcí vedlejší. Prioritou jsou papírová data, která dávají alternativnímu pohonu oproti spalovacímu ústrojí nespornou výhodu. Výfuk v podobě elektrárenského komínu není brán v potaz jako zdroj emisí, načež se taková auta jeví být více či méně bezemisními, ať už elektřina pro ně vzniká jakkoli.
Právě emise CO2 se nyní stávají ještě důležitějšími než dosud, neboť automobilky budou muset od 1. ledna 2021 nekompromisně plnit nový limit 95 gramů na kilometr. Už to je pro výrobce problém, neboť jde o ekvivalent spotřeby energie, který reálně není možné naplnit (ať už jakýmkoli pohonem), protože ale o jízdě na elektřinu platí výše zmíněné, oklikou stále přísnější limity splnit lze. Jednou z efektivních oklik se jeví být tzv. mild-hybridní pohony, které se už v současných autech objevují. Bosch ale vyvinul vlastní řešení, které má výrobcům aut dovolit se kýženým metám přiblížit snáze než s jinými.
Nejde tedy o hybrid, plug-in hybrid, natož pak elektromobil, tyto pohony jsou a zřejmě ještě dlouho budou pro masové rozšíření příliš drahé. Jakési mírně hybridní řešení má ambici obstát před normami i cenovými požadavky a v průběhu příští dekády jej čekejme jako standard skutečně ve většině nově vyvinutých automobilů. A právě k takovému stavu Němci udělali zásadní krok jeho podstatným zlevněním.
Podle Bosche tak bude v roce 2025 disponovat 48voltovým mild hybridním systémem 20 procent všech nově vyrobených aut. Je to jakási spojnice současnosti s možnou budoucností, která nechává hlavní práci na spalovacích agregátech, vylepšený elektrický okruh je ale současně dokáže stále častěji vyřazovat z činnosti oproti stávajícímu 12voltovému.
Bosch posunu dosáhl díky spojení s čínskou firmou Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), s níž spolupracuje právě na vývoji a výrobě 48voltových systémů. Dle německé společnosti bude takový takové řešení „minimálním standardem na automobilovém trhu budoucnosti“. A nové spojenectví má spolu s očekávaným rozšířením přinést výrazný pokles ceny systému. Zatímco Němci tedy mají na starosti vývoj, CATL se zaměřuje na výrobu.
Na rozdíl od jiných velkoústých prohlášení je toto docela realistický záměr, neboť, jak jsme již zmínili, některé automobilky už s mild-hybridy pracují a počítají s jejich bezvýhradným nasazením v příštích generacích svých aut. A samy si je vyrábět nebudou. Očekávaní německého gigantu by také mohla otevřít oči těm, kteří očekávají rychlé přepřáhnutí na elektromobily - pokud Němci očekávají, že mild-hybridy budou v roce 2025 v pětině aut, kdy asi bude jejich pětina plně elektrická?
Bosch věří v mild-hybridní systémy jako pohon aut nejbližší budoucnosti. Do roku 2025 by mělo 48voltovým elektrickým okruhem disponovat každé páté nové auto. Foto: Bosch
Zdroj: Bosch
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 4 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 5 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 7 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 8 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva