Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto. Podívejte se
8.8.2018 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, jistě víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLE to zvládne sám, geniálně jednoduše.
Po třech letech od přejmenování Mercedesu třídy M na GLE přichází vhodná doba i na novou generaci. Němci ji hodlají oficiálně odhalit během následujících týdnů. Dorazí pod interním označením W167, přičemž se stávajícím provedením má mít společné jen zhruba dva nebo tři šrouby, vše ostatní má být zcela nové.
Nové GLE bude působit daleko robustněji, na délku narostlo o 80 milimetrů. Tentýž posun měl nastat také v rámci rozvoru a videa opravdu ukazují, že nejde o žádného drobka. Podobu s předchůdcem ale nezapře. Stále má stejné zalomení zadního sloupku, jen doprovozené hladšími liniemi. Očekávat tedy můžeme nízký koeficient odporu vzduchu, což pro změnu logicky povede ke snížení spotřeby. Jízdní dynamika by se oproti tomu měla dočkat zlepšení.
Na konkrétní data bude třeba vyčkat, ostatně momentálně je motorový prostor z velké části zahalen rouškou tajemství. S jistotou tedy víme pouze tolik, že dorazí provedení GLE 450, které spáruje řadový třílitrový šestiválec s elektromotorem. Standardem pro tuto verzi bude devítistupňový automat a pohon všech kol, který má umožnit přenos až 100 procent výkonu na dozadu, respektive 65 % dopředu.
Právě na jízdu mimo zpevněný asfalt se měl Mercedes při vývoji zaměřit především, neboť technický ředitel značky Rüdiger Rutz přiznal, že stávají GLE nemůže nikterak soupeřit s Range Roverem. To ale Němci chtěli změnit, za příplatek hodlají zákazníkům nabídnout i redukci. V rámci paketu Off-Road Plus dorazí i možnost zvýšení světlé výšky o 50 mm, laděn byl i systém Active Body Control.
Co je v tuto chvíli nejzajímavější a co Mercedes rovnou ukázal i v akci, nové GLE dostane speciální systém, který zabraňuje jeho zapadnutí do závějí, bahna, dun a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě zřejmě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovaném se záběry kol. Efekt je ve výsledku velmi podobného, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLE jistě s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na videu.
Tím nám dostupné informace končí, v krátkosti tak již jen nahlédneme do interiéru. Ten nám sice žádné video neukazuje, k dispozici ale máme oficiální ilustrace. Na nich je jasně patrná dvojice digitálních displejů, která se začíná stávat poznávacím znamením značky. Dotyková technologie pak nahradí většinu tlačítek, což ovšem zrovna v terénu asi příliš praktické nebude.
To jsme ale skutečně již na konci, pročež jen dodáme, že prodej bude zahájen ještě před koncem letošního roku. V těch následujících pak dorazí hlavně výkonnější varianty, a sice hybridní GLE 53 a osmiválcová GLE 63. Kromě toho nebude chybět ani kupé, které sice ubere na kapacitě zavazadelníku, ovšem mělo by mít daleko stylovější a sportovnější záď.
Nový Mercedes GLE se ukázal jen s částečnou kamufláží...
...s níž předvedl v akci svou novou techniku
Kabinu nám odhalily oficiální ilustrace
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda