Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto. Podívejte se
8.8.2018 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, jistě víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLE to zvládne sám, geniálně jednoduše.
Po třech letech od přejmenování Mercedesu třídy M na GLE přichází vhodná doba i na novou generaci. Němci ji hodlají oficiálně odhalit během následujících týdnů. Dorazí pod interním označením W167, přičemž se stávajícím provedením má mít společné jen zhruba dva nebo tři šrouby, vše ostatní má být zcela nové.
Nové GLE bude působit daleko robustněji, na délku narostlo o 80 milimetrů. Tentýž posun měl nastat také v rámci rozvoru a videa opravdu ukazují, že nejde o žádného drobka. Podobu s předchůdcem ale nezapře. Stále má stejné zalomení zadního sloupku, jen doprovozené hladšími liniemi. Očekávat tedy můžeme nízký koeficient odporu vzduchu, což pro změnu logicky povede ke snížení spotřeby. Jízdní dynamika by se oproti tomu měla dočkat zlepšení.
Na konkrétní data bude třeba vyčkat, ostatně momentálně je motorový prostor z velké části zahalen rouškou tajemství. S jistotou tedy víme pouze tolik, že dorazí provedení GLE 450, které spáruje řadový třílitrový šestiválec s elektromotorem. Standardem pro tuto verzi bude devítistupňový automat a pohon všech kol, který má umožnit přenos až 100 procent výkonu na dozadu, respektive 65 % dopředu.
Právě na jízdu mimo zpevněný asfalt se měl Mercedes při vývoji zaměřit především, neboť technický ředitel značky Rüdiger Rutz přiznal, že stávají GLE nemůže nikterak soupeřit s Range Roverem. To ale Němci chtěli změnit, za příplatek hodlají zákazníkům nabídnout i redukci. V rámci paketu Off-Road Plus dorazí i možnost zvýšení světlé výšky o 50 mm, laděn byl i systém Active Body Control.
Co je v tuto chvíli nejzajímavější a co Mercedes rovnou ukázal i v akci, nové GLE dostane speciální systém, který zabraňuje jeho zapadnutí do závějí, bahna, dun a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě zřejmě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovaném se záběry kol. Efekt je ve výsledku velmi podobného, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLE jistě s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na videu.
Tím nám dostupné informace končí, v krátkosti tak již jen nahlédneme do interiéru. Ten nám sice žádné video neukazuje, k dispozici ale máme oficiální ilustrace. Na nich je jasně patrná dvojice digitálních displejů, která se začíná stávat poznávacím znamením značky. Dotyková technologie pak nahradí většinu tlačítek, což ovšem zrovna v terénu asi příliš praktické nebude.
To jsme ale skutečně již na konci, pročež jen dodáme, že prodej bude zahájen ještě před koncem letošního roku. V těch následujících pak dorazí hlavně výkonnější varianty, a sice hybridní GLE 53 a osmiválcová GLE 63. Kromě toho nebude chybět ani kupé, které sice ubere na kapacitě zavazadelníku, ovšem mělo by mít daleko stylovější a sportovnější záď.
Nový Mercedes GLE se ukázal jen s částečnou kamufláží...
...s níž předvedl v akci svou novou techniku
Kabinu nám odhalily oficiální ilustrace
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva