Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyzkoušeli odolnost elektromobilů, ve vysoké rychlosti je poslali proti sloupu
18.11.2019 | Mirek Mazal
Elektrická auta v crash testech bodují, jde ale o zkoušky prováděné v relativně nízkých rychlostech. Co když elektromobily pošlete proti sloupu v 75 km/h bokem a 84 km/h čelně?
První generace elektrického Nissanu Leaf sice byla v průběhu roku 2017 nahrazena modernizovaným provedením přinášejícím zlepšení na všech frontách, německá Dekra ale chtěla zjistit, jak se při opravdu těžkém nárazu chová původní model. Němci nekopírovali tradičně prováděné crash testy Euro NCAP a japonské elektromobily poslali proti překážkám výrazně vyššími rychlostmi.
Boční náraz osobního vozu je údajně bezpečný do 20 km/h, Dekra zvolila prověrku s více než trojnásobnou hodnotou, když elektromobil poslala bokem do sloupu rychlostí 75 km/h. Až brutální trefa simulovala náraz do stromu vysokým tempem, cílem bylo ověřit nejen možnosti přežití pasažérů na palubě elektricky poháněných aut, ale také odolnost akumulátorů.
Experiment pomáhali provádět vědci z university v Göttingenu zkoumající bezpečnost elektromobility ve srovnání s konvenčním způsobem přepravy. V rámci testů Euro NCAP na B-sloupek naráží pohyblivá překážka na kolejích rychlostí 50 km/h, zatímco pokus Dekry vrhl samotné auto na pevný bod a tato věrnější napodobenina skutečné autonehody totálně zdemolovala celou řidičovu stranu. Sílu srážky demonstroval zkroucený vrak do písmene U nebo vystřelený světlomet nalezený desítky metrů od Nissanu.
Bolestivě působí na diváka i čelní zásah Leafu rychlostí 84 km/h do podepřeného sloupu. Železný kůl se ani nehnul při pronikání skoro k řidičovým nohám, kdežto kusy hatchbacku se rozletěly do širokého okolí. Kabina ale zůstala narušená jen velmi málo, větší problém než s průnikem čehokoli do kabiny by posádka vozu měla s vypořádáním se s tak náhlým zpomalením.
Zpomalené záběry vypadají strašlivě, experti Dekry ale byli spokojeni - elektromobily jsou zjevně srovnatelně bezpečné s vozy se spalovacími motory i při vysokých rychlostech. Leaf ověšený maximem pěti hvězd od Euro NCAP přesvědčil o pevnosti své konstrukce nejen okolo nebezpečných baterií pod podlahou cestujících. A to jde, připomeňme, o už překonanou první generaci.
Elektrický Nissan Leaf se omotal kolem sloupu, přesto baterie nezpůsobily žádná dodatečná poškození. Posádka by tento náraz stěží přežila, je ale o skutečný extrém
Ještě lépe obstál Leaf po likvidačním nárazem čelem do improvizovaného stromu
Zdroj: DEKRAtv@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera