Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci budou znovu hlasovat o zavedení limitu 130 km/h na tamních dálnicích
6.12.2019 | Petr Prokopec
Začíná být stále více jisté, že bašta neomezené rychlosti padne, i když pro to není žádný objektivní důvod. Argumentace je stále stejně slabá, přesto na ní i sami Němci slyší.
Německé Autobahny jsou některým lidem dlouhodobě trnem v oku. Jde totiž o jediné dálnice v Evropě a jedno z mála míst na celém světě, kde si můžete rychlost svého vozu určit jen a pouze svým vlastním úsudkem. Dlouhodobé statistiky ukazují, že to nejenže nevede k vysoké nehodovosti, naopak jsou německé dálnice s ohledem na přepravní výkon těmi nejbezpečnějšími v celé Evropě, stejně jako nejsou stěžejním zdrojem znečištění ovzduší a přírody. Jenže fakta nejsou věcí, která by v politice něco znamenala.
Jakkoliv tedy teprve nedávno došlo na neúspěšný pokus o zavedení limitu 130 km/h, někteří ve svých snahách pokračují a plánují další hlasování. Dnes v Berlíně odstartoval stranický sjezd SPD, která společně s CDU a CSU tvoří vládní koalici. A právě zrušení neomezené rychlosti je jedním ze stěžejních témat. Strana dokonce uvádí, že „chce představit dálniční limit 130 km/h - povede totiž k navýšení silniční bezpečnosti a rovněž k ochraně klimatu“. A to přesto, že neexistuje jediný objektivní důvod si myslet, že k něčemu takovému dojde.
SPD chce dále podpořit vyšší zdanění pro auta s vyšší spotřebou, obojí se pak již setkalo s kritikou opoziční FDP. Dopravní expert strany Oliver Luksic uvedl, že namísto jednotného limitu je třeba spustit spíše digitální kontrolu dopravy. Zároveň připomněl, že německé dálnice jsou nejbezpečnější v Evropě. Problém se dle něj skrývá spíše na silnicích nižších tříd. Vláda by tak dle něj neměla přistupovat k represivním krokům. Dopravní expert strany AFD Dirk Spaniel pak rovnou hovoří o „masivní kampani Zelených proti motoristům“.
Rozhádaní ale nejsou politici jen napříč celým politickým spektrem, ale dokonce i v rámci koalice. Ministryně pro životní prostředí Svenja Schulze stejně jako její stranická kolegyně Kirsten Lühmann (obě SPD) uvádí, že zavedení limitu by přineslo méně úmrtí, zranění i CO2. Nicméně ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je striktně proti zavedení limitu. A jeho kolega Karl Holmeier (taktéž CSU) návrhy považuje jen za ideologické, které ale v reálu nic dobrého nepřinesou. Což se zdá být úderem přímo na hlavičku hřebíku.
Je tedy otázkou, k jakému řešení se koalice nakonec dobere. Nicméně stanovisko SPD je naprosto jasné. A dá se předpokládat, že tlak na zavedení limitů bude postupně narůstat. Pro jeho příchod se ostatně vyslovují i běžní Němci, jak ostatně stvrdilo 56,5 procenta respondentů z 1 020 oslovených lidí. Pouze 16,8 procenta pak limit odmítá. Zhruba třetina Němců by pak volilo stotřicítku, zatímco pro 14,7 procenta by ideálním maximem bylo 120 km/h. Že by v takovém případě dálnice na mnoha místech stály, protože jednoduše nebudou s to pojmout tolik aut trávících na ně výše času, lidé zjevně nedomýšlejí.
Zdá se tedy, že neomezená rychlost na německých Autobahnech má na kahánku. Jakkoliv zatím má ochranu ve stranách CSU a CDU, ta nebude trvat věčně. Za pár let to možná budou Němci jezdit do Polska, aby vyšponovali tempo na u nich zapovězených 140 km/h.
Zavedení rychlostního limitu na německých dálnicích je znovu ve hře. Řada lidí si dokonce myslí, že stotřicítka je až příliš a povolené tempo by mělo činit nejvýše 120 km/h
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 6 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 9 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva