Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Měně jak 200 koní dostane nepřímý nástupce Volkswagenu Phaeton. K mání by tak mohl být za méně než milion korun, s Evropou se ale nejspíš dál nepočítá.
Volkswagen Phideon byl jednou z největších a také nejpřekvapivějších novinek předloňského autosalonu v Ženevě. Na výstaviště Palexpo navíc dorazil s třílitrovým šestiválcem, což jen málokdo čekal od značky, která snižovala objem pohonných jednotek na všech frontách. Vzápětí však vyšlo najevo, že Phideon míří navzdory místu své premiéry pouze do Číny. Nadšení tak záhy vystřídal smutek, tedy alespoň ze strany evropských zákazníků.
Ti čínští si ale rozhodně nestěžují, navíc jejich počet se neustále navyšuje. Jen letos v lednu se totiž pro Phideon rozhodlo 2 407 lidí, což oproti prvnímu měsíci loňského roku představuje nárůst o více než tisíc procent. Je přitom více než jisté, že registrace budou stoupat i nadále, neboť Volkswagen chystá již třetí motorizaci. Kromě zmiňovaného šestiválce totiž Phideon nabídne se slabším čtyřválcem.
Jde přitom o tutéž jednotku, jaká již německou limuzínu pohání od zahájení prodeje. Ovšem v případě varianty 380TSI byl dvoulitrový agregát naladěn na 224 koní a 350 Nm točivého momentu. V případě méně výkonné verze 330TSI lze ovšem počítat pouze s 186 koňmi a 320 Nm. Stoprocentně se tak změní dynamika i spotřeba, obojí však zatím zůstává tajemstvím. To samé pak ostatně platí také o ceně.
Veškeré parametry lze ovšem odhadnout na základě dat, které jsou spojeny s verzí 380TSI. Ta akceleruje na stovku za 9,1 sekundy a maximálně zvládne 240 km/h. Průměrně si pak řekne o 7 litrů na sto kilometrů. V případě odladěného dvoulitru, který bude taktéž disponovat pouze pohonem předních kol, lze tak očekávat zhruba desetisekundovou akceleraci a nejvyšší rychlost okolo 220 km/h.
Ceny dosud startovaly na sumě 349 tisíc yuanů (cca 1 123 300 Kč), což je poměrně vysoká suma i na vůz této velikosti (délka 5 074 mm, šířka 1 893 mm, výška 1 489 mm, rozvor 3009 mm). Na druhou stranu je ovšem Phideon levnější než o chlup kratší a užší Audi A6, které je již navíc zastaralé, byť platformu MLB určenou pro podélnou zástavbu motorů používá taktéž.
V novém provedení by přitom vůz mohl stát v přepočtu méně než milion korun, k dispozici totiž bude mít kromě nižšího výkonu i nižší výbavu. Zvenčí tak dorazí méně chromu, uvnitř se pozmění hlavně multimédia a velikost centrálního displeje. Kožené čalounění nebo třízónová klimatizace však budou standardem i nadále. Luxus tak zůstane luxusem, jen bude ještě lidovějším.
VW Phideon bude nyní k mání levněji, v rámci verze 330TSI dostal méně koní i nižší výbavu
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva