Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nepřidá se Škoda? Ford našel lék na zle přijatý facelift, vrcholná verze mu unikla
18.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by Škoda Octavia ve verzi RS 230 nedostala facelift s dvojitými světlomety? Fordu Mustang se přesně tohle přihodilo.
Český automobilový éter žil v posledních měsících máločím tak intenzivně, jako kontroverzním faceliftem Škody Octavia. Každý na něj má svůj názor a nemá smysl pitvat, jestli se zrovna nám nebo vám líbí, faktem je, že se k němu asi dvě třetiny lidí staví negativně. Vášně časem pominuly, Octavie 2017 dnes už vídáme na silnicích a protože je to pořád velmi dobré auto, dost pravděpodobně si inovované provedení koupí i řada těch, kterým se vizuálně zrovna nelíbí.
Nic to ale nemění na tom, že za povedený tento facelift označí asi jen málokdo a občas se nás ptáte, jestli na to Škoda hodlá nějak reagovat, například zkrácením životního cyklu nebo další modernizací. Nemáme o tom zprávy a dost o tom pochybujeme, příklady ze světa ale ukazují, že těm, kteří kontroverzně pojatou modernizaci auta neadorují, alespoň částečně vyjít vstříc lze.
Řeč je o nedávném faceliftu Fordu Mustang šesté generace, jehož nově pojaté přední partie připomínají předkus. Také v jeho případě bylo přijetí novinek spíše negativní, když zejména první fotky (jaká to podobnost...) Mustangu pro rok 2018 novinku neukazovaly jako zrovna pohledné auto. Jistě znovu záleží na individuálních preferencích, pokud ale patříte mezi odpůrce faceliftu Mustangu, máme pro vás dobrou zprávu - verze GT350 a GT350R zůstanou i po modernizaci pro modelový rok 2018 u původní přídě.
Největšími novinkami, které tyto dvě verze čekají, jsou tři nové laky a dva balíčky příplatkové výbavy, toť vše. Ony laky jsou oranžová Fury, modrá Kona a šedá Lead Foot, balíčky se zvou Electronics a Convenience. „Electronics Package” přidá nejnovější infotainment s hlasově ovládanou navigací a audiosystémem s devíti reproduktory.
„Convenience Package” znamená elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním a chlazením místo původních manuálních sedaček Recaro. Tušíte správně, zejména tenhle druhý paket přidává hmotnost; Ford chce dost možná cílit na ty zájemce o ostrý Mustang, kteří nejsou ochotni obětovat komfort.
Pro všechny ostatní zůstává vše při starém - příď se nemění, 5,2 V8 Voodoo se nemění, také naladění podvozku zůstává stejné. Standardní výbava nadále obsahuje chladiče oleje v motoru, převodovce i diferenciálu; ty byly původně za příplatek, ale po problémech některých majitelů s přehříváním je Ford do kusů modelového roku 2017 začal montovat standardně.
Hovořilo se o přídavku dvouspojkové převodovky ke stávajícímu šestistupňovému manuálu, či dokonce jeho nahrazením, ale podle nových informací se něčeho takového nemusíme bát minimálně do modelových let 2019 nebo 2020. Stejně tak není na stole náhrada řidičských GT350 svalnatou GT500 minimálně po stejnou dobu.
Je skutečně svérázné, že se Ford k něčemu takovému uchýlil - nebývá obvyklé faceliftovat model a některým jeho verzím nechat původní vzhled, zvláště jde-li o technicky specifické provedení. Motivaci neznáme a nedokážeme tedy ani říci, zda jde či nejde o reakci na nevlídné přijetí modernizace, kterou by takto automobilka nenadělovala dalším variantám. Na každý pád je to podobné, jako by Škoda nyní po boku čtyřoké Octavie dále prodávala verzi RS 230 s původním vzhledem. I to by bylo zvláštní, máme ale pocit, že některým by to nevadilo...
Tohle jsou sice starší fotky Shelby GT350, ale ten pro rok 2018 bude vypadat totožně. Tedy, nekoupíte-li si jednu ze tří nových barev, jejichž obrázky však zatím k dispozici nemáme
Je to stejné, jako by Škoda dále prodávala takto vypadající Octavii RS230...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch