Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NextEV Nio EP9 je nový megawattový supersport, kariéru začíná rekordem Ringu
21.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuálně nepříliš úspěšný tým Formule E chystá svou silniční prvotinu. Arodynamiku prý překonává monoposty F1.
V poslední době se zdálo, že králem mezi elektromobily bude - alespoň stran jízdní dynamiky - chorvatský Rimac Concept-One. Aktuálně ovšem „elektrický Veyron“, jak je vozu často přezdíváno, dostal opravdu vážnou konkurenci. Za tou stojí společnost NextEV, která na první pohled není ničím jiným než čínským start-upem, jenž se snaží svést na vlně elektromobility a veškerého humbuku kolem ní. Druhý pohled nám ovšem již ukazuje mnohem zajímavější obrázek.
NextEV je jedním z osmi výrobců, kteří soupeří v šampionátu Formula E. Díky angažmá Nelsona Piqueta Jr. přitom tým již během debutové sezóny 2014/2015 získal dvě první místa, což mu v Poháru konstruktérů vyneslo čtvrtou příčku. V dalším ročníku ale již tak úspěšný nebyl a dobře rozjetou nemá ani letošní sezónu. Je přitom otázkou, zda za tím stojí nějaké rozptýlení stáje - zvláště pak to spojené s novým silničním elektromobilem EP9.
U příležitosti jeho odhalení společnost NextEV představila i novou značku Nio, pod jejímž emblémem bude elektrická novinka nabízena. Ještě před jejím příchodem ale máme čekat dostupnější model, který se ukáže již v příštím roce a s nímž se zpočátku počítá pouze pro čínský trh. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v plánu je také expanze na americký a evropské trhy.
Chystaným vozem pro masy se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho setrváme u supersportovního EP9, jenž vznikne pouze v šesti exemplářích. O pohon každého se přitom stará čtveřice elektromotorů, z nichž každý dostal na starosti jedno kolo. Výkon ústrojí pracujícím s napětím 777 V má činit jeden megawatt, 1 360 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 2,7 s a na 200 km/h za 7,1 s.
Ve zrychlení na stovku tedy novinka sice zaostává za Teslou Model S P100D, nicméně ve všech ostatních ohledech má americký elektrický sedan porazit. Nejvyšší rychlost mý být 313 km/h, kromě toho se pak jedná o nejrychlejší elektromobil na okruzích Paul Ricard i Nürburgring. Zelené peklo EP9 zvládlo obkroužit 7 minut a 5 sekund, což je čas z říše nejrychlejších mezi rychlými.
Zásluhu na těchto výkonech kromě oné čtveřice elektromotorů nesou dva pakety lithium-iontových baterií, s nimiž je možné zvládnout 427 kilometrů na jedno nabití. To má zabrat 45 minut, běžná zásuvka na to ale pochopitelně stačit nebude. Podle firmy jsou akumulátory navrženy tak, abyste je bylo možno vyměnit za 8 minut celé.
Dále je třeba zmínit propracovanou aerodynamiku, která má nabízet dvojnásobný přítlak než Formule 1. Tiskové materiály přitom zmiňují 24 000 Newtonů, tedy zhruba dvě a půl tuny, jež mají tlačit vůz k zemi v rychlosti 240 km/h. V zatáčkách pak má Nio EP9 zvládnout přetížení 2,5 G, v přímém směru při brzdění pak dokonce 3,3 G.
Samotná karoserie ověnčená mohutným, automaticky výsuvným křídlem byla vyrobena z karbonu, stejně jako monokok, centrální tunel či dveřní panely. Z jednoho kusu uhlíkových vláken jsou také skořepiny v interiéru. Nicméně i přes tento exotický materiál váží elektrická novinka nemalých 1 735 kg, za čímž stojí hlavně duální akumulátory.
Ve finále můžeme zmínit kožené čalounění či kontrastní tyrkysové švy zdobící interiér, ve kterém sice téměř nenajdete tlačítko, ale hned čtyři velké displeje. Vše pak doplňuje volant ve tvaru monopostů F1 či výrobní náklady okolo 1,2 milionu USD (cca 30,54 mil. Kč). Prodejní cena ale zatím nezazněla.
NextEV Nio EP9 evidentně existuje minimálně jako funkční prototyp
Posloužit ovšem můžeme i sadou oficiálních fotek čínského elektrického rekordmana
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch