Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko

Nikola Motor Company ukazuje buginu, kterou si můžete objednat za necelých 900 tisíc Kč. Je vodotěsná a nabídne prý „až” 527 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko

19.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nikola Motor Company ukazuje buginu, kterou si můžete objednat za necelých 900 tisíc Kč. Je vodotěsná a nabídne prý „až” 527 koní.

„Dvojník Tesly”, americká značka Nikola Motor Company, představuje své první produkční auto. Není to ovšem revoluční tahač, jak by leckdo mohl právem očekávat, ten aktuálně poněkud změnil směr. Jde o čistě elektrickou buginu s názvem Zero, tedy druhý z vozů, které Nikola poodhalila v květnu letošního roku. Na rozdíl od tahače Nikola One ovšem o bugině nebylo moc slyšet.

Nyní vidíme obrázky snad produkčního stroje, které ho ukazují docela hezky, ale technické údaje nejsou přesné, jak by člověk u údajně hotového auta očekával, a to i přes fakt, že se na webu Nikoly dočteme „Konečně je tady” a dnů do představení zbývá „nula”. Od těch původních se navíc parametry trochu změnily, takže nyní máme „až” 527 koní a „až” 645 Nm točivého momentu. Zrychlení na 60 mph (97 km/h) je nyní přesně tři vteřiny, čemuž se nezdráháme věřit, pokud Zero opravdu váží 862 kg, jak se dočteme na webu automobilky.

Nikola Zero má v každém kole elektromotor, což znamená snadné vektorování točivého momentu a velmi účinnou rekuperaci při brzdění. Dojezd je uveden v poměrně velkém rozsahu 160 - 320 km na jedno nabití a baterie pojmou 72 kWh elektřiny. Dobu nabíjení neznáme, ale s běžnou zásuvkou počítejte s přibližně 22 hodinami.

Vůz má prý certifikaci IP67 pro vodotěsnost, takže teoreticky lze vjet do vody, celý ho ponořit a vyjet na druhé straně, aniž by došlo k poškození. Nikola něco takového „striktně zakazuje z bezpečnostních důvodů”, ale píše, že to dodává větší míru jistoty, když jezdíte v mokrém terénu. Vskutku, při brodění blátem přijde vodotěsnost elektromotorů v kolech velmi vhod.

Nikolu Zero si už můžete objednat. Cena je oproti původním zprávám o kousek nižší, 37 000 dolarů, tedy asi 890 tisíc korun. Lze ji rezervovat za 750 dolarů (18 tisíc korun) vratné zálohy, ovšem termín dodání zatím není známý. Úplně produkční vůz tedy před sebou asi ještě nemáme, jak naznačují i nepřesné technické specifikace. Přesto je to indicie, že Nikola Motor není podvod. Nebo alespoň ne tak velký, jak se ještě nedávno zdálo.


Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 1 - nikola zero prvni produkcni 02Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 2 - nikola zero prvni produkcni 01Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 3 - nikola zero prvni produkcni 03Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 4 - nikola zero prvni produkcni 04Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 5 - nikola zero prvni produkcni 05Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 6 - nikola zero prvni produkcni 06Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 7 - nikola zero prvni produkcni 07Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 8 - nikola zero prvni produkcni 08Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 9 - nikola zero prvni produkcni 09Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko - 10 - nikola zero prvni produkcni 10
První fotky skutečné Nikoly Zero přicházejí s prohlášením "Je tady"

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.