Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan odhalil detaily k faceliftu svého bestselleru. Co vše nabízí Qashqai 2017?
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jasně nejlépe prodávaný model Nissanu bude nově k mání nejen s vizuálními úpravami, ale třeba i s kůži nappa v interiéru či semi-autonomním řízením.
Druhá generace Nissanu Qashqai je na trhu již čtvrtým rokem. Na prodejích to ovšem rozhodně není zdát, ostatně jen v Evropě bylo loni registrováno 233 496 nových vozů, tedy nejvíce v historii tohoto kompaktního SUV a jasně nejvíce ze všech zde prodávaných Nissanů. Letos je navíc odbyt ještě vyšší, pročež by se mohlo zdát, že japonská automobilka zanevře na jakoukoliv modernizaci a svůj klíčový model bude prodávat v nezměněném stavu ještě hezkých pár let.
Skutečnost je ale odlišná, Nissan v březnu vytáhl první fotky faceliftovaného provedení a nyní modernizaci do detailu představil. Ta se dle automobilky měla zaměřit na čtyři klíčové oblasti - design exteriéru, vyšší kvalitu interiéru, chování vozu na silnici a integraci nejnovějšího semi-autonomního řízení. Mimo to se pak dočkáme i nové vrcholné úrovně výbavy Tekna+.
V rámci designu byla modifikována hlavně příď, kam se nastěhoval nový nárazník či modernější maska zvaná V-Motion. Máme tu také pozměněné světlomety s LEDkami pro denní svícení, v rámci boků budou mít zákazníci k dispozici svěží design 17-, 18- a 19palcových litých kol. A dorazí i nové barvy Vivid Blue a Chestnut Bronze či nový zadní nárazník.
Uvnitř lze očekávat především kvalitnější materiály, z nichž jsou kupříkladu kliky dveří. Dorazil také nový volant se zploštělou spodní částí, upravené výdechy klimatizace nebo přepracovaná sedadla. Ta se pyšní mnohem tenčími opěrkami, cestující vzadu tedy budou mít i přes zachování rozvoru více místa pro nohy. Nové je ale i jednodotykové ovládání všech čtyř oken.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde nechybí překalibrované tlumiče a pružiny či odlišné gumové komponenty. Nissan také zesílil stabilizátory, aby vylepšil ovladatelnost. O snížení hluku v kabině se oproti tomu starají nové tlumicí materiály v předních dveřích či v zadních blatnících, ze stejného důvodu ovšem vůz dostal i nové těsnění vpředu a tlustší zadní skla.
Další novinkou je semi-autonomní řízení ProPilot. To je schopné řízení, akcelerace i brzdění, ovšem jen v rámci jednoho pruhu či uprostřed husté dopravy. Systém přitom spojuje data monitoringu jízdních pruhů, adaptivního tempomatu a technologie Traffic Jam Pilot, přičemž aktivován je tlačítkem na volantu.
Zbývá již jen dodat pár slov o oné úrovni výbavy Tekna+, která by měla napomoci Nissanu ohrozit i prémiové hráče. Z toho důvodu Qashqai dostal do vínku kožené čalounění nappa se švy ve stylu řemínku hodinek, jenž si můžete vybrat v černé a švestkové verzi. Kromě toho nechybí audio Bose či třeba venkovní stříbrné kryty zrcátek a střešní ližiny. Detaily o dostupných motorech, jejich výkonech a spotřebě najdete v tabulce níže - nic většího než benzin 1,6 turbo ani tentokrát nečekejte.
Tím jsme s kompaktním SUV hotovi, v krátkosti pak zmíníme jeho většího sourozence, tedy model X-Trail. I ten se dočkal lehčí modernizace, která zvenčí přináší tytéž nárazníky, světlomety či masku. Paleta barev se ovšem rozšířila o čtyři odstíny (Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic a Dark Brown Pearl), svěžejší je i nabídka litých kol.
Uvnitř je možné taktéž počítat s novým volantem, dorazilo i semi-autonomní řízení ProPilot. Ve výsledku se tedy modernizace obou modelů příliš neliší, do prodeje pak faceliftovaný Qashqai i X-Trail zamíří shodně již příští měsíc. Blíže k příchodu obou novinek do showroomů pak budou oznámeny i pozměněné ceny, v jejich případě ale nelze očekávat žádnou revoluci.
Paleta dostupných motorů Nissani Qashqai 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu Qashqai
Paleta dostupných motorů Nissani X-Trail 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu X-Trail
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
novinka - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch