Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec

Huracán Performante bylo překonáno neznámým supersportem s výkonem 1 megawatt. Otázkou ale je, jak moc je tohle auto sériové a silniční.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec

15.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Huracán Performante bylo překonáno neznámým supersportem s výkonem 1 megawatt. Otázkou ale je, jak moc je tohle auto sériové a silniční.

Na sklonku loňského roku jsme si mohli blíže představit NIO EP9, za nímž stojí společnost NextEV. Jak již naznačuje její název, o pohon supersportu se stará elektrické ústrojí, které produkuje rovný jeden megawatt, tedy 1 360 koní. S tímto výkonem zvládá dvoudvířko akcelerovat z klidu na dvoustovku za 7,1 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost vrcholí na 313 km/h, což je u elektromobilu nezvykle vysoké číslo

Dojezd 427 kilometrů pak možná není z největších a doba nabíjení „již od” 45 minut stále příliš dlouhá, praktičnost ale není tou oblastí, kterou by NIO EP9 mělo ohromit. Místo toho má pokořit celý svět jízdními schopnostmi, které prý patří k vůbec nejlepším. To ostatně firma NextEV deklarovala již loni, když stanovila nový rekord na Nordschleife pro elektromobily.

S časem 7 minut a 5,12 sekund ovšem tvůrci nebyli příliš spokojeni, přestože je výjimečně dobrý. Ovlivnit jej ovšem měla nepřízeň počasí, pročež se NIO EP9 do pohoří Eifel před několika málo dny vrátilo. Za volant se přitom posadil Patrick Dumbreck, který evidentně zašlápl plynový pedál až pod kobereček a oproti loňsku dosáhl vskutku enormního zlepšení.

Jak moc velkého, ptáte se? O 19,22 sekundy, což znamená, že NIO EP9 zvládlo Ring za 6:45,900. Pokud tedy budeme věřit slovům výrobce, máme tu vůbec nejrychlejší produkční automobil Zeleného pekla, který dosavadního rekordmana - Lamborghini Huracán Performante - pokořil o takřka sedm sekund a výsledek už se začíná blížit i absolutnímu rekordu Stefana Bellofa. K tomu přitom vozu napomohly čtyři elektromotory či schopnost dosáhnout v zatáčkách přetížení až 2,53 g.

Jenže otázkou je právě to, za co můžeme NIO EP9 považovat. Huracán Performante, přes nejasnosti obestírající jeho výsledek, je nepochybně sériově vyráběným silničním autem, které už se objevilo i u dealerů a jeho výroba dokonce není nijak omezena. NIO působí spíše jako zakázkový speciál - dosud vzniklo pouze 6 kusů určených výlučně pro investory firmy a ani netušíme, jestli takové auto jde v Evropě přihlásit do provozu. Pro zákazníky pak má být vyrobeno dalších 10 exemplářů, přičemž každý vyjde minimálně na 1,48 milionu dolarů (cca 35,9 mil. Kč).

Nakolik tedy aktuální překonání pár měsíců starého rekordu vnímáte, to je čistě na vás. My zatím jen můžeme dodat, že k překonání všeho a všech se již na sociálních sítích přihlásil jak výrobce, tak i Dumbreck. Video, které by ovšem mapovalo jeho počínání, budete zatím na webu hledat marně...


Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec - 1 - NextEV NIO EP9 2017 Ring record 01Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec - 2 - NextEV NIO EP9 2017 Ring record 02Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec - 3 - NextEV NIO EP9 2017 Ring record 03Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec - 4 - NextEV NIO EP9 2017 Ring record 04Nordschleife má nového rekordmana mezi sériovkami. Tedy tak trochu, možná vůbec - 5 - NextEV NIO EP9 2017 Ring record 05
NIO EP9 má v kapse absolutní rekord Ringu, závodní jezdec Patrick Dumbreck okruhl zvládl za 6 minut a 45,9 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.