Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Audi A5 a S5 Cabriolet jsou venku, překvapit nemají čím
4.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená novinka kráčí přesně ve stopách svých sourozenců. Liší se jen střechou, kterou lze otevřít již za 15 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Po kupé a Sportbacku nám německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku oficiálně představuje také druhou generaci Audi A5 a S5 Cabriolet. Obě varianty se naživo ukážou za dva týdny na autosalonu v Los Angeles, do evropských showroomů pak dorazí v březnu příštího roku. Již nyní ale známe ceny poplatné německému trhu, které startují na částce 49 350 EUR (cca 1,33 milionu korun) u základního kabrioletu, respektive na sumě 67 800 EUR (1 832 500 Kč) v případě S5 Cabriolet.
Design obou variant nepřekvapí, jde plně ve stopách již odhalených sourozenců a liší se přesně tam, kde byste u kabrioletu očekávali. Pevnou střechu nahradilo plátěná, , která se elektricky otevírá za 15 a natahuje za 18 sekund při rychlostech do 50 km/h. Při natažené střeše má zavazadelník objem 380 litrů, čímž je předchozí generace překonána o 60 l.
Kromě toho novinka vůči předchůdci také narostla o 47 milimetrů na 4 673 mm, zatímco rozvor 2 765 mm byl protažen o 14 milimetrů. V kombinaci s novými kompaktnějšími sedadly tak vůz nyní vpředu v oblasti ramenou nabízí o 26 mm více prostoru, mnohem podstatnější je však nárůst místa pro kolena zadních pasažérů o 18 milimetrů. Hmotnost poklesla o 40 kilogramů, základní verzi A5 2,0 TDI tak naměříme 1 690 kg.
Tím se dostáváme ke třem pohonným jednotkám, jež budou zpočátku u varianty A5 nabízeny. Základem je již zmíněný dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní, který je standardně vybaven pohonem předních kol a manuální převodovkou. Za příplatek je možné pořídit systém quattro, stejně jako automat. V případě třílitrového turbodieselu o výkonu 286 koní je již pohon všech kol standardem.
Benzíny zastupuje pouze čtyřválec 2,0 TFSI o výkonu 252 koní a stejnou nabídkou pohonů a převodovek, jaká je nabízena u dieselů. Pokud ovšem toužíte po vyšším výkonu, je tu provedení S5 Cabriolet osazené přeplňovaným šestiválcem 3,0 TFSI, který dává k dobru 354 koní, o 21 více než předchůdce. Stovku přitom se standardním automatem a quattrem zvládne za 5,1 sekundy, maximálka činí 250 km/h.
Na skok se pak ještě vrátíme do interiéru, který již standardně počítá s mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, což zlepšuje kvalitu zvuku při telefonování či ovládání funkcí hlasem i při stažené střeše. Dále tu pak máme zadní sedadla dělená v poměru 50:50 či elektronicky ovládané víko zavazadelníku. Za příplatek ale můžete sáhnout po „kopanci“ pod nárazník.
Kromě toho se v doplňkové výbavě objevuje také 12,3palcový digitální přístrojový štít, head-up displej nebo audio systém Bang & Olufsen s inovativním třídimenzionálním zvukem, zesilovačem o výkonu 755 wattů a 19 reproduktory. Po stránce bezpečnostní je pak možné počítat třeba se systémem Traffic Jam Assist umožňujícím semi-autonomní jízdu do rychlostí 65 km/h.
Nové Audi A5 a S5 Cabriolet 2017
Nové Audi A5 Cabriolet 2017
Nové Audi S5 Cabriolet 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan