Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi

Modely mnoha značek bývá obtížné odlišit. BMW už se to nelíbí, obnoví spojitost mezi funkcí a formou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi

24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modely mnoha značek bývá obtížné odlišit. BMW už se to nelíbí, obnoví spojitost mezi funkcí a formou.

Dnešní unifikovanost automobilové produkce je zejména pro zákazníka jen ku škodě. Platí to hlavně v případě techniky, ani nad oblastí designu ale nelze příliš jásat. Automobilky si zvykly dělat své modely podle jednoho kopyta a odlišovat je více velikostí než specifickým designem. Že to má také svá negativa si nyní začínají uvědomovat i někteří výrobci a BMW je jedním z nich. Brzy se tak máme dočkat náhrady - více lišit se totiž budou již příští generace všech základních modelů, tedy tříd 1, 3, 5 a 7.

„Chceme, aby každý model existoval ve svém vlastním světě. Myslíme si totiž, že na trzích, kde letos prodáme souhrnně dva miliony vozů, je to opravdu důležité,“ zmiňuje důvody ke změně Karim Habib, šéfdesignér německé automobilky. A zároveň dodává, že značka „chce zachovat exkluzivitu, a když už nic jiného, tak od sebe jednotlivé modely alespoň více odliší“. Navázáno tak bude na snahy mnohými zatracovaného Chrise Bangla.

Bývalý šéf designu BMW se totiž již od konce 90. let minulého století snažil přijít s unikátním designem trojky, pětky i sedmičky. Toto úsilí pak vykrystalizovalo v současné pojetí, kdy kupříkladu řada 3 je ostrá jako žiletka, zatímco řada 5 má mnohem měkčí linie. To má svoje opodstatnění, neboť trojku spíše definuje řízná jízda, zatímco pětka sází na eleganci. Habib pak jen dodává, že vnějšek vozu musí odpovídat jeho niternímu pojetí.

Jeden shodný prvek ovšem budoucí novinky dostanou, a sice přední světlomety. Nyní ovšem nemíníme jejich tvar, jakožto spíše důležitost. Určovat totiž mají výraz celé přídě. Taková řada 7 by kupříkladu měla stavět na úzkých LEDkách, neboť ačkoliv jde o drahou technologii, zákazníci daného modelu si ji mohou dovolit. Oproti tomu budoucí trojka dostane světlomety konvenční.

Zatím přitom není jasné, jakým směrem si to namíří řada 5, která by měla dorazit v roce 2016. Podle Habiba ale zřejmě přijde ona lukrativnější varianta, neboť diody by během příštích dvou let mohli alespoň trochu zlevnit. A především vozu přidávají na kráse, což se v dnešní době více než počítá.


Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi - 1 - BMW 7 2015 spionazni foto 01Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi - 2 - BMW 7 2015 videoscreenNová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi - 3 - BMW 7 2015 spy foto 01Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi - 4 - BMW 7 2015 spionazni foto 02Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi - 5 - BMW 7 2015 spy foto 02Nová BMW 1, 3, 5 a 7 se budou více designově lišit, hlavně příděmi - 6 - BMW 7 2015 spy foto 03
Nové BMW řady 7 dostane úzké diodové světlomety, které budou do značné míry určovat výraz přídě

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše