Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Corvette dostala trik, díky němuž lze i s automatem túrovat na křižovatce
19.7.2019 | Petr Prokopec
Pokud máte zajímavější vůz s automatem, znáte to. Okolí vás zasype pohledy prahnoucími po zvuku vašeho auta, ale túrovat na místě je složité. Nová Corvette má rychlé řešení.
Osmá generace Chevroletu Corvette je venku, uzavřít tak můžeme jednu dlouhou kapitolu v historii slavného amerického sporťáku. Až dosud byl tento model spojen s motorem vpředu, který často s pohonem zadních kol propojovala manuální převodovka. Nově se však pohonná jednotka nastěhovala doprostřed, přičemž sice i nadále roztáčí zadní nápravu, ovšem zatím jen přes dvouspojkový automat. Již základní provedení se zhruba 500 koňmi ale díky tomu zvládá sprint na stovku za méně než tři sekundy, což jsou při ceně auta pod 1,36 milionu Kč zázračné parametry.
Jízdní dynamikou tedy novinka rozhodně nezarmoutí, o poznání horší by to ale mohlo být při stání na místě. S automatickými převodovkami je totiž sice spojeno rychlejší řazení, stejně tak je ovšem třeba počítat s mnoha omezeními. Výrobci totiž kupříkladu u neutrálu redukují míru dostupných otáček a když s k tomu přidáte, že s automatem v režimu D už nejde na místě vytáčet motor vůbec, jedna z typických slastí se vytrácí. Rázem není moc dobře možné, abyste na místě prošlápli plynový pedál a naznačili ostatním, s čím mají tu čest.
Právě tento, přiznejme trochu dětinský problém se u Chevroletu rozhodli vyřešit. Pokud tedy v nové Corvette budete postávat před semaforech a přítomní chodci vás vyzvou k túrování, stačí jen, abyste současně zatáhli za obě dvě pádla pod volantem. Motor se v té chvíli automaticky přepne do režimu netrálu a nebude omezovat maximum otáček. Mluvčí koncernu GM Kevin Kelly tedy uvedl, že oficiálním smyslem je snazší přepnutí na neutrál třeba při jízdě z kopce, současně ale dodal, že tato funkce umožní majitelům „vytáčení motoru, pokud jsou o to požádání kolemjdoucími“.
Za takovou možnost je třeba Chevrolet více než obdivovat, neboť americká automobilka kráčí proti zelenému aktivistickému smýšlení. To si vyžádalo třeba příchod systému start-stop, který na semaforech pohonnou jednotku vypíná kvůli úspoře paliva. Realita sice není ani zdaleka tak růžová, jak zastánci této technologie tvrdí, nicméně řada lidí si na ni již zvykla a nevypíná ji. Často se tedy na semaforech stává, že náhle zhasne několik motorů najednou.
V případě nové Corvette ale na něco takového můžete zapomenout, tedy minimálně ve Spojených státech. Jde ale o globální auto, poprvé bude dokonce i s volantem vpravo, takže na Evropu jistě dojde také.
Na specifikace vozu pro starý kontinent si musíme ještě počkat, momentálně tak jen ztratíme pár slov o otevřené verzi. Ta byla odhalena rovněž, i když jen jako obrázek předprodukčního prototypu. Chevrolet přitom uvedl, že sériové provedení se může ještě změnit, s výraznějšími zásahy do vyobrazeného vzhledu ale již nepočítáme. Až příliš vysoce působící záď, která dostala dva výrazné „rohy“, je tak jistotou. Stejně jako kupé bude i kabriolet poháněn 6,2litrovým osmiválcem LT, který produkuje 497 koní v základu či 502 u příplatkového paketu Z51 Performance Package. Automat pak dorazí v jeho případě rovněž, očekávat lze tedy i zachování oné „vytáčecí funkce“.
Dodejme jen, že Corvette není první, která na neutrál tímto způsobem přepíná. Stejný způsob dříve používal E-gear od Lamborghini a pokud si správně vzpomínáme, tak i některé Mercedesy. U žádného z těchto aut ale nebyla tato funkce vytvářena s myšlenkou na možnost túrování na místě.
Majitelé Chevroletu Corvette C8 budou moci zaplavovat okolí zvukem osmiválce i přes příchod automatické převodovky
Se stejnou funkcí nejspíše bude spojen i kabriolet, který byl oficiálně odhalen zatím jen ve formě předprodukčního prototypu
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 11:59 - PepaSFI
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry