Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Corvette trpí stejnou zvláštností, jako Škody z přelomu milénia, jen úplně naopak
25.8.2019 | Petr Miler
Že jste si toho nevšimli? A ani teď to nevidíte? Jsme si jisti, že po patřičném vysvětlení to rázem nebudete schopni přehlédnout.
Od premiéry nové generace Chevroletu Corvette uběhl už více než měsíc, přesto pořád nepřestává fascinovat. Je to nekompromisní supersport s motorem uprostřed se spoustou nových vychytávek, v podstatě úplně jiné auto, než jakým Vette dosud byla. Se stovkou pod 3 sekundy a maximální rychlostí 312 km/h už v základním provedení je to i velice rychlý vůz, přesto se i s velice slušnou výbavou prodává v USA za méně než 1,4 milionu Kč.
Auto si dosud nepřebral jediný zákazník, přesto fandové odhalují další a další zajímavosti, které se jej týkají. Na tu poslední přišli lidé z webu CorvetteBlogger.com a má pozoruhodnou spojitost s tím, co dobře známe i od nás.
Zmíněným „corvettistům” se už na oficiálních fotkách nezdálo uspořádání vnějších zpětných zrcátek. To u spolujezdce se jim zdálo být větší nebo více odsazené od karoserie vozu, oficiální materiály se ale o ničem takovém nezmiňovaly. Mohl to být klidně jen optický klam, stačí auto určitým způsobem nasvítit a hned vypadá trochu jinak než ve skutečnosti. Pro potvrzení nebo vyvrácení této domněnky tedy nezbylo než se vypravit na premiéru vozu na východním pobřeží USA s metrem v ruce. A už asi tušíte, jak to dopadlo.
Zrcátko u spolujezdce je skutečně od vozu více odsazené, než to u řidiče. Je to měřitelné a byť přesné číslo nepadlo, po upozornění na tento fakt je to ale také velice dobře viditelné. Však si otevřete první fotky níže, tady musí jít snad i o několik centimetrů. Okamžitě nám to připomnělo bizarní řešení vnějších zpětných zrcátek Škod a dalších aut VW z přelomu 90. let a nového století, které bylo jedno velké a jedno malé a mnoho příznivců si nezískalo. Tady by to ale mohlo dopadnout přesně naopak.
Zatímco u škodovek bylo zrcátko u spolujezdce menší kvůli snížení nákladů (ať si VW říká, co chce) a prostor kolem vozu v něm byl vidět vážně mizerně, tady je naopak více vysazené, aby prostor byl vidět lépe. Podle vyjádření Chevroletu se problémem ukázala být širší záď vozu, která při úhlu, v jakém je pravé zrcátko obvykle nakloněno, znemožňovala řádný výhled za auto. Stačilo jej ale o kousek více vysunout...
Je skutečně pozoruhodné, jak promyšlená nová Corvette je, když se i na takový drobný detail dostalo - že je ze supersportů mizerně vidět, už si dávno všichni zvykli a neremcal by snad nikdo. Chevrolet ale stejně chtěl, aby to u nové Vette bylo v pořádku, i když o náklady mu při zmíněné ceně vozu muselo jít též. Klobouk dolů, hlavní kandidát na vítěze amerického auta roku je stále jasnější.
Vidíte to? Zrcátko u spolujezdce je na nové Corvette více vysazené, aby bylo lépe vidět za vůz. Ano, je to asymetrické, ale má to pozitivní funkční význam...
...což je přesný opak dopadu, který mělo použití asymetrických zrcátek na škodovkách z přelomu milénia
Zdroj: CorvetteBlogger
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva