Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster do detailu představena. Prý je revoluční, z bizarního důvodu
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace rumunského SUV sotva vypadá jako nová, prakticky stejná je i technika. Přesto mateřský Renault tvrdí, že je to revoluční auto.
Ani debut nové Dacie Duster na autosalonu ve Frankfurtu není z ranku překvapivých, druhou generaci rumunského SUV jsme si totiž mohli představit před několika málo dny. Automobilka sice vyrukovala pouze s fotkami interiéru, nicméně vzápětí pozvala za zavřené dveře několik novinářů, kteří se snímky kabiny pochlubit nezapomněli, i když neměli. Nejistota tak zahalila pouze techniku, na kterou si posvítíme dnes.
Stejně jako v případě první prezentace ovšem i tentokráte zůstává Dacia trochu tajnůstkářská. S jistotou ovšem víme, že v rámci benzinových motorů bude možné volit mezi atmosférickou a přeplňovanou jednotkou SCe 115 a TCe 125, přičemž obě budou k dispozici pouze s manuální převodovkou. Zákazníci si ale budou moci vybrat mezi pohonem předních a všech čtyř kol.
V případě turbodieselů lze počítat s 1,5litrovým agregátem, jehož slabší verze dCi 90 bude k mání pouze pod kapotou předokolky. Se 110 koňmi ale bude možné spárovat také systém 4x4, mimo to se v nabídce objeví rovněž automatická převodovka EDC. V poslední řadě pak na některé trhy zamíří i provedení SCe 115 zaměřené na spalování zemního plynu.
Jak je tedy patrné, k výraznějším změnám oproti první generaci nedošlo, což platí také o samotné platformě. Nový Duster tedy má disponovat stejným rozvorem jako ten předchozí, nicméně prostor v kabině měl lehce narůst vlivem posunutí čelního okna o 100 milimetrů dopředu. Mimo to je rám vzpřímenější, kompletního přepracování se dočkala i palubní deska.
Dacia zmiňuje rovněž zcela nová sedadla, která mají nabídnout více pohodlí i zlepšit boční vedení. Kvalitnější jsou i materiály, z nichž jsou vyrobena. Mimo to se automobilce povedlo navýšit objem úložných schránek na 28,6 litru, v případě zavazadelníku ale bohužel žádná data zmíněna nebyla. Odhalena nebyly ani rozměry vozu, o kapacitě lze tedy jen spekulovat.
Jistou nápovědou nám mohou být slova designového šéfa skupiny Renault Laurense van den Ackera. Dle něj „velkou revolucí je, když se žádná revoluce neodehraje. Duster není na konci svého životního cyklu. Proč bychom měli měnit, co je dobré? Když ale přistoupíte blíže, zjistíte, že jsme se dotkli naprosto všeho.“ Objemu zavazadelníku se to ovšem týká jen minimálně.
Kde ovšem došlo k modernizaci velkou měrou, to je výčet nových technologií, jimiž může být Duster vybaven. Máme tu totiž detekci aut ve slepém úhlu, automatické světlomety či třeba soupravu kamer. Zmiňovaný systém 4x4 pak byl přepracován, aby zaručil lepší průchodnost terénem. Řidiče tak kupříkladu v reálném čase informuje o náklonu vozu.
Kromě toho bude možné sáhnout po kontrole sjezdu svahů i asistenci rozjezdů do kopce. U vyšších úrovní výbavy lze pak očekávat ještě automatickou klimatizaci či kartu, která vám zajistí bezklíčový vstup a startování. Více si řekneme v průběhu příštích měsíců, se zahájením prodeje se totiž počítá až na počátku roku 2018, navíc nejprve jen na rumunském trhu.
Nová Dacia Duster se konečně ukázala v plné kráse. Zcela nová ale vlastně vůbec není, což je dle autorů vlastně revoluce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch