Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster odhalila veškerá data o technice, ukázala se na obří sadě fotek
24.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové rumunské SUV jsme mohli poprvé vidět už před pár měsíci, až nyní ale dala Dacia do placu veškeré technické údaje. A přidala i záplavu nových fotek.
O druhé generaci Dacie Duster jsme mluvili mnohokrát, představit jsme si dokonce mohli i verzi s logem Renaultu. Rumunská automobilka však dosud nedala k dispozici kompletní technická data, jež by odhalovala třeba jízdní dynamiku či spotřebu SUV. Dnes to všechno napravila.
Než se dostaneme k novým detailům, připomeňme, že novinka používá stejnou platformu jako dosud a nejzásadnější změnou mělo být posunutí čelního okna o 100 milimetrů kupředu a jeho napřímení. Díky tomuto zásahu má kabina působit prostorněji, automobilka toho také využila k přesunutí multimediálního systému. Jeho obrazovka je tak nyní o 74 milimetrů výše, čímž se posunula více do zorného pole řidiče. To by logicky mělo vést také k navýšení bezpečnosti. Mimo to je zvětšen rovněž i komfort v interiéru, neboť odhlučnění bylo navýšeno místy až o 50 procent, přední okna jsou pak o 0,35 milimetru tlustší.
Přesunout se můžeme k venkovním rozměrům, kde délka vlivem odlišně stylizované přídě a zádě narostla ze 4 315 na 4 341 milimetrů. Rozvor 2 674 mm zůstává v případě předokolky stejný (čtyřkolka je natažena na 2 676 mm), v rámci výšky ale vůz lehce poklesl z 1 695 na 1 693 mm (respektive na 1 682 mm u čtyřkolky). Odlišná je pak i šířka (1 804 namísto 1 821 milimetrů), světlá výška ovšem zůstává na 210 mm.
Nový design předního nárazníku pak nepatrně vylepšil čelní nájezdový úhel (30 versus 29,3 stupně), vzadu přišlo menšího zhoršení (34 versus 34,9 stupně). Stejně tak prošel změnou i objem zavazadlového prostoru, kde předokolce nově naměříme 478 litrů (místo 475) a čtyřkolce 467 (místo 408) ve standardním stavu, respektive až 1 623 litrů při složených sedadlech (zde jde o pokles z 1 636 litrů).
V rámci motorového prostoru je možné vybírat mezi dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem. V jeho případě jde o 1,5litrový čtyřválec naladěný na 90 či 110 koní. První z nich je k mání pouze se šestistupňovým manuálem a pohonem 4x2, stovku zvládne za 13,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 158 km/h. Spotřeba byla vypočítána na 4,4 l/100 km.
Se silnějším dieselem je již spojena širší nabídka, stran manuálu lze sáhnout také po šestistupňovém automatu. I zde je třeba se spokojit s předokolkou, jež stovku pokoří za 11,9 sekundy a průměrně si má říci o 4,5 l/100 km. O dvě deci litru paliva je žíznivější verze 4x4 doplněná manuálem, v jejímž případě akcelerace na stovku trvá 12,4 sekundy a maximálka činí 169 km/h.
Zamířit můžeme k benzínovým motorů, jež zastupuje 1,6litrový atmosférický čtyřválec a přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l. První jednotka má výkon 115 koní, a to i v případě verze uzpůsobené spalování zemního plynu. V ryze benzinové variantě může být doplněna i systémem 4x4, kdy navíc šestistupňový manuál střídá pětistupňový. Stovka je na tachometru za 12,9 sekundy, spotřeba ale ještě oznámena nebyla.
S přeplňovanou jednotkou je spojeno 125 koní a šestistupňový manuál, vybírat lze mezi systémy 4x2 a 4x4. V závislosti na volbě se liší jízdní dynamika, stovka nastane za 10,4 sekundy, respektive za 11 s, nejvyšší rychlost 177 km/h, resp. 179 km/h, i spotřeba - 6,2 l/100 km versus 6,4 l/100 km. Dacia pro všechny verze udává i zrychlení na čtvrtmíli, předokolce s nejsilnějším motorem zabere 17,2 s.
Tím jsme probrali veškerá důležitá data, nyní již zbývá pouze vyčkat na oznámení českých cen. Zajímavý ale jistě bude i pohled do výčtu originálního příslušenství, jež by se mělo rozrůst o nášlapné boční prahy v designu podobném střešním ližinám. Příď a záď pak bude možné ozdobit ochranným trubkovým rámem, jenž dodá Dacii Duster daleko robustnější výraz.
Technické parametry Dacie Duster 2018 - benzinové verze
Technické parametry Dacie Duster 2018 - naftové verze
Venkovní rozměry Dacie Duster 2018
Nové fotografie Dacie Duster 2018
Nová videa s Dacií Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda