Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster odhalila veškerá data o technice, ukázala se na obří sadě fotek
24.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové rumunské SUV jsme mohli poprvé vidět už před pár měsíci, až nyní ale dala Dacia do placu veškeré technické údaje. A přidala i záplavu nových fotek.
O druhé generaci Dacie Duster jsme mluvili mnohokrát, představit jsme si dokonce mohli i verzi s logem Renaultu. Rumunská automobilka však dosud nedala k dispozici kompletní technická data, jež by odhalovala třeba jízdní dynamiku či spotřebu SUV. Dnes to všechno napravila.
Než se dostaneme k novým detailům, připomeňme, že novinka používá stejnou platformu jako dosud a nejzásadnější změnou mělo být posunutí čelního okna o 100 milimetrů kupředu a jeho napřímení. Díky tomuto zásahu má kabina působit prostorněji, automobilka toho také využila k přesunutí multimediálního systému. Jeho obrazovka je tak nyní o 74 milimetrů výše, čímž se posunula více do zorného pole řidiče. To by logicky mělo vést také k navýšení bezpečnosti. Mimo to je zvětšen rovněž i komfort v interiéru, neboť odhlučnění bylo navýšeno místy až o 50 procent, přední okna jsou pak o 0,35 milimetru tlustší.
Přesunout se můžeme k venkovním rozměrům, kde délka vlivem odlišně stylizované přídě a zádě narostla ze 4 315 na 4 341 milimetrů. Rozvor 2 674 mm zůstává v případě předokolky stejný (čtyřkolka je natažena na 2 676 mm), v rámci výšky ale vůz lehce poklesl z 1 695 na 1 693 mm (respektive na 1 682 mm u čtyřkolky). Odlišná je pak i šířka (1 804 namísto 1 821 milimetrů), světlá výška ovšem zůstává na 210 mm.
Nový design předního nárazníku pak nepatrně vylepšil čelní nájezdový úhel (30 versus 29,3 stupně), vzadu přišlo menšího zhoršení (34 versus 34,9 stupně). Stejně tak prošel změnou i objem zavazadlového prostoru, kde předokolce nově naměříme 478 litrů (místo 475) a čtyřkolce 467 (místo 408) ve standardním stavu, respektive až 1 623 litrů při složených sedadlech (zde jde o pokles z 1 636 litrů).
V rámci motorového prostoru je možné vybírat mezi dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem. V jeho případě jde o 1,5litrový čtyřválec naladěný na 90 či 110 koní. První z nich je k mání pouze se šestistupňovým manuálem a pohonem 4x2, stovku zvládne za 13,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 158 km/h. Spotřeba byla vypočítána na 4,4 l/100 km.
Se silnějším dieselem je již spojena širší nabídka, stran manuálu lze sáhnout také po šestistupňovém automatu. I zde je třeba se spokojit s předokolkou, jež stovku pokoří za 11,9 sekundy a průměrně si má říci o 4,5 l/100 km. O dvě deci litru paliva je žíznivější verze 4x4 doplněná manuálem, v jejímž případě akcelerace na stovku trvá 12,4 sekundy a maximálka činí 169 km/h.
Zamířit můžeme k benzínovým motorů, jež zastupuje 1,6litrový atmosférický čtyřválec a přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l. První jednotka má výkon 115 koní, a to i v případě verze uzpůsobené spalování zemního plynu. V ryze benzinové variantě může být doplněna i systémem 4x4, kdy navíc šestistupňový manuál střídá pětistupňový. Stovka je na tachometru za 12,9 sekundy, spotřeba ale ještě oznámena nebyla.
S přeplňovanou jednotkou je spojeno 125 koní a šestistupňový manuál, vybírat lze mezi systémy 4x2 a 4x4. V závislosti na volbě se liší jízdní dynamika, stovka nastane za 10,4 sekundy, respektive za 11 s, nejvyšší rychlost 177 km/h, resp. 179 km/h, i spotřeba - 6,2 l/100 km versus 6,4 l/100 km. Dacia pro všechny verze udává i zrychlení na čtvrtmíli, předokolce s nejsilnějším motorem zabere 17,2 s.
Tím jsme probrali veškerá důležitá data, nyní již zbývá pouze vyčkat na oznámení českých cen. Zajímavý ale jistě bude i pohled do výčtu originálního příslušenství, jež by se mělo rozrůst o nášlapné boční prahy v designu podobném střešním ližinám. Příď a záď pak bude možné ozdobit ochranným trubkovým rámem, jenž dodá Dacii Duster daleko robustnější výraz.
Technické parametry Dacie Duster 2018 - benzinové verze
Technické parametry Dacie Duster 2018 - naftové verze
Venkovní rozměry Dacie Duster 2018
Nové fotografie Dacie Duster 2018
Nová videa s Dacií Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis