Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech

Jedno z nejprodávanějších aut v Evropě už vzhledem ke své pozici na trhu po nové generaci vyloženě nevolá, Dacia ale evidentně přitopí pod kotlem i tak. Kompaktní hatchback naroste ve všech ohledech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech

9.10.2019 | Petr Prokopec

Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedno z nejprodávanějších aut v Evropě už vzhledem ke své pozici na trhu po nové generaci vyloženě nevolá, Dacia ale evidentně přitopí pod kotlem i tak. Kompaktní hatchback naroste ve všech ohledech.

O nové generaci Dacie Sandero se mluví již třetí rok v kuse, tedy prakticky od příchodu faceliftu. Ten sice nebyl nikterak výrazný, ovšem rumunský hatchback po stránce designové posunul o trochu výše. A vzhledem k tomu, že Sandero je momentálně třetí nejprodávanější auto v Evropě, Renault nemá mnoho důvodů s novou iterací spěchat.

Ta toho totiž na rozdíl od zmíněné modernizace změní spoustu. Při té sice došlo na osvěžení vzhledu, pod kapotou ale zůstalo vše při starém. To se netýká pouze motorů, ale také platformy B0, kterou aliance Renault-Nissan používá již od roku 2002. Nástupce s ní ale již spojen nebude, neboť zamířit hodlá o patro vzhůru nejen v rámci stylingu. Je přitom otázkou, co tento posun udělá s cenou, která tak nízká jako dosud nejspíše nebude.

Je totiž známo, že nové Sandero dostane do vínku architekturu CMF-B. Nepůjde sice o tutéž verzi, jakou užívá třeba Renault Clio, nýbrž o nízkonákladové provedení, ovšem stále tu bude jistý vzestup. A to nikoliv jen v oblasti materiálů a s tím spojené tuhosti a bezpečnosti, rumunská novinka totiž získá rovněž na vnitřním prostoru. To je ostatně jasně patrné z čerstvé várky špionážních fotografií, na kterých se sice Sandero ukázalo s plnou kamufláží, ovšem i tak je zvětšení rozměrů oproti předchůdci jasně patrné.

Přes maskovací fólii si můžeme povšimnout rovněž nového a modernějšího tvaru klik dveří či neobvyklého víčka palivové nádrže. Mnohem zásadnější je ovšem pozměněná okenní linie, která za středovým sloupkem začíná stoupat směrem ke střeše. Sandero se tak dočká dynamičtějších tvarů, jakkoliv na zadních sedadlech nejspíše již nebude tolik světla jako dosud. Na druhou stranu, díky oné změně venkovních rozměrů by prosklení mohlo zůstat na stávající úrovni, zvětšeny tak budou jen panely karoserie.

Na strhnutí kamufláže si přitom budeme muset ještě chvíli počkat, třetí generace rumunského hatchbacku má totiž debutovat až příští rok. A zatím není ani jisté, zda bude debut spojen s březnovou Ženevou či až podzimní Paříží - tedy pokud se vůbec bude konat. Dorazit by přitom v prvé fázi mělo pouze standardní provedení, stylovější provedení Stepway, které mnoha stylistickými doplňky svádí také k výletům mimo asfalt, bude odhaleno až s několikaměsíčním zpožděním.

Od zevnějšku se tedy můžeme vydat do motorového prostoru, jenž ovšem halí ještě větší rouška tajemství než karoserii. Zatím totiž není zcela jisté, zda Dacia nasadí do prodeje i novou jedna-trojku, která by v tu chvíli jistě fungovala jako vrcholná pohonná jednotka. Produkovat totiž může až 163 koní a 250 Nm, které dává k dobru v Mercedesu A200. Ten přitom bude výrazně těžší než Sandero, ze kterého by se tak rázem stala malá kapesní raketa. Znovu ovšem musíme dodat, že zatím není jisté, zda se hatchback této pohonné jednotky dočká, tedy alespoň v této verzi.

Nejistoty ale hoďme za hlavu. Zabývat se dále budeme pouze spodkem a středem nabídky, jenž se bude točit okolo nového litrového tříválce. Ten vychází ze zmiňované jedna-trojky, přičemž k dispozici bude s turbem i bez něj. Výkony by tak měly pokrýt škálu od 65 do 100 koní, dechberoucí dynamiku tedy nečekejme. Nepřekvapí proto, že standardem budou zadní bubnové brzdy, které jsou k vidění i na zakamuflovaných prototypech.

Kromě benzinových agregátů se má Sandero dočkat také 1,5litrového turbodieselu, který bude spojen s šestistupňovým manuálem, zatímco u zbytku motorů bude převodovka pětistupňová. Na pohon všech kol zapomeňme, a to i v souvislosti s příplatkovou výbavou, v takové chvíli by již Sandero bylo nemístně drahé. Tedy pro tu vrstvu zákazníků, na kterou Dacia útočí.

Na pohled do interiéru si musíme počkat, nicméně s ohledem na soudobé moderní trendy a směřování Dacie je prakticky jisté, že minimálně výše položené výbavy nabídnou rozměrný dotykový displej ve tvaru tabletu. Spojen přitom bude s nejnovějším multimediálním systémem i kvalitnějšími plasty či čalouněním. To bude v základu látkové, mezi příplatky se ale nejspíše objeví umělá kůže. Jak jsme již řekli, Sandero míří vzhůru.


Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech - 1 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 01Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech - 2 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 02Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech - 3 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 03Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech - 4 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 04Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech - 5 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 05Nová Dacia Sandero poprvé nachytána při testech, míří vzhůru ve všech ohledech - 6 - Dacia Sandero 2019 prvni spy foto 06
Nová Dacia Sandero byla poprvé nachytána ve své vlastní kůži. I přes kamufláž je patrné, že oproti současnému provedení bude prostornější

Zdroj: Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.