Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace BMW i3 bude, i přes neúspěchy té stávající
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současný mnichovský elektromobil měl oslovit více zákazníků, nakonec jich však za tři roky oslovil jen 60 tisíc. I přesto dostane nástupce.
BMW jako první z německých prémiových automobilek naplno rozjelo svuu účast na poli elektrifikace a hybridizace. Dokonce kvůli tomu byla založena divize „i“, pod jejíž hlavičkou vyrazily do světa první vlaštovky v podobě elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8. První čísla naznačovala, že se BMW trefilo do nálad zákazníků, po úvodním opojení však přišla ledová sprcha.
Na počátku letošního roku přišly informace o výrazném propadů registrací. Od té doby sice došlo k lehčímu růstu, neboť značka odhalila vylepšenou verzi modelu i3, který disponuje bateriemi o kapacitě 33 kWh (dosavadní provedení s 22 kWh však nadále zůstává v prodeji), o světoborných číslech však stále hovořit nelze - od debutu v závěru roku 2013 bylo totiž prodáno lehce přes 60 000 aut.
Ve srovnání s tím Tesla za stejnou dobu dokázala prodat 107 000 kusů dražšího Model S, i když pochopitelně nejde o srovnatelná auta. Kromě toho americká automobilka také rozšířila své portfolio o Model X a chystá i dostupnější Model 3. BMW ve srovnání s tím musí řešit odchod klíčových lidí. Z toho důvodu ostatně mělo vedení vynechat pařížský autosalon a řešit právě elektrickou budoucnost.
Od září přitom nebylo jasné, jakým směrem se BMW vydá. Nově však vychází najevo, že minimálně i3 bude pokračovat a dočká se druhé generace. Potvrdil to šéf projektu Heinrich Schwackhöfer, který s nástupcem „plně počítá. Dle něj navíc ve firmě „není důvod k sentimentu, že vůz selhal - to ani v nejmenším“.
Daná slova ale bereme spíše jako marketingové prohlášení, nikoliv realitu. BMW již od počátku doufalo v prodeje přesahující 100 tisíc kusů ročně. Tohoto čísla však značka dosáhla teprve nyní a souhrnně, přičemž k jeho pokoření bylo třeba nejen modelů i3 a i8, ale také celé řady dalších plug-in hybridů nabízených pod hlavičkou e-Performance.
Další mety by ale měly již padat rychleji, neboť značka po krátkodobém přešlapování na místě rozšiřuje nabídku. Již příští rok tak dorazí Mini Countryman PHEV, ten další pak můžeme očekávat BMW i8 Roadster. Kromě toho se chystají rovněž zcela nové i-modely. Není tedy divu, že si Schwackenhöfer není jist, kdy vlastně příští BMW i3 dorazí.
BMW i3 je sice pro automobilku jistým zklamáním, ta se však přesto svých elektrických plánů nevzdává
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999