Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo

Čtvrtá generace japonského SUV to má spočítané, na řadě je pátá. Dorazila s evolučním designem a technikou Civicu, uvnitř lze počítat s větším prostorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo

14.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtvrtá generace japonského SUV to má spočítané, na řadě je pátá. Dorazila s evolučním designem a technikou Civicu, uvnitř lze počítat s větším prostorem.

Některé automobilky berou odhalování nového modelu jako příležitost, jak otestovat trpělivost zákazníků. Spustí tak rozsáhlou sérii upoutávek, která v závěru již začíná poněkud nudit. Značkou, která je u nás s takovou kampaní spojována nejvíce, je domácí Škoda, v ničem si s ní ale nezadá ani německé BMW, což nám připomnělo při příležitosti prezentace nové řady 5. Japonská Honda ale evidentně zastává zcela opačnou strategii, představení páté generace CR-V bychom totiž mohli nejlépe popsat jako „blesk z čistého nebe“.

O příchodu této novinky jsme samozřejmě již dříve slyšeli a automobilka ze Země vycházejícího slunce dokonce vypustila do světa i oficiální ilustrace. Nicméně v té době jsme měli jaro, pak se marketingové oddělení odmlčelo. A právě o to překvapivější je aktuální odhalení kompaktního SUV, které stejně jako jeho předchůdci čerpá značnou inspiraci z desáté generace Hondy Civic. Je však tak trochu otázkou, zda je to ku prospěchu věci.

Než se ovšem dostaneme k CR-V, dovolte nám menší odbočku směrem k onomu hatchbacku, především pak k jeho osmé generaci. Ta sice v době svého příchodu působila jako UFO, nicméně posléze si lidé na její tvary zvykli a začali je blahořečit. O to větší rozčarování přišlo s generací devátou, která sice byla evolucí předchozích tvarů, ovšem mířící špatným směrem. Nedávno odhalený nástupce tak měl co napravovat.

Obdobné je to také v případě SUV, jehož třetí generace uchvátila zákazníky po celém světě. Její vylepšené provedení ovšem již bylo po stránce designové, stejně jako v případě Civicu, krokem zpátky. Japonci se tedy rozhodli, že zcela nový model opět ponese linie hatchbacku, jenž byl tak kladně přijat. Jenže dle našeho soudu se to příliš nepovedlo, třetí generace tedy zůstává po stránce vzhledové nadále nepřekonána.

Úvahy však již nyní ponechme stranou a pojďme se soustředit na holá fakta. Ta počítají s rozvorem, který narostl o 41 milimetrů, což vyústilo v prostornější kabinu, jenž je navzdory předchozím spekulacím i nadále určena jen pěti pasažérům. Ti vzadu však nově mají s ohledem na ono protažení vozu mezi nápravami k dispozici o 53 milimetrů více místa pro nohy. I přes zkrácení zadního převisu se pak zvětšil rovněž zavazadelník.

Detailní informace Honda prozatím do placu nedala, ze zadní části se tedy přesuneme do té přední. Zde je možné počítat s novým 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, který produkuje 190 hp, tedy 193 koní. Zároveň lze počítat s 243 Nm točivého momentu, přičemž jedinou volbou je prozatím automatická převodovka CVT. K dispozici je pak buď pohon předních, nebo za příplatek všech čtyř kol.

Jelikož CR-V nyní debutuje pouze v americké verzi, asi nepřekvapí, že tisková zpráva nezmiňuje diesel. S tím ale Evropa dozajista může počítat, na příchod 2,4litrového atmosférického benzinového čtyřválce ovšem můžeme zapomenout. V zámoří přitom tato pohonná jednotka dává k dobru 187 koní a 245 Nm, ve výsledku tedy nabídne stejnou dynamiku jako jedna-pětka, ovšem nejspíše papírově vyšší spotřebu.

Po stránce podvozkové nová Honda CR-V hodlá profitovat z větší kultivovanosti, hbitosti, ale i případné vyšší světlé výšky. Dáno je to použitím vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy vzadu, s nimiž spolupracují speciálně naladěné tlumiče se sníženou úrovní tření. Přední i zadní stabilizátory mají umožnit lepší zatáčení, v čemž jim napomáhá také variabilní elektrický posilovač řízení.

Uvnitř je možné počítat nejen s větším místem (vzadu se jedná o největší prostor v rámci segmentu), ale také s klasickým otočným ovladačem hlasitosti. Tím Honda reaguje na kritiku, jíž se dočkalo dotykové ovládání. „Naši zákazníci nám řekli hlasitě a jasně, že chtějí fyzické ovládání hlasitosti, takže to je nyní zpátky,“ dodává k novince výkonný viceprezident amerického zastoupení Jeff Conrad.

Kromě toho se nové CR-V může opřít o multimediální systém se 7palcovou obrazovkou a konektivitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Dále tu máme plasty vyšší kvality, duální klimatizaci již ve standardu, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektronickou parkovací brzdu, slot na USB i vzadu či elektricky stavitelná přední sedadla (řidiče v osmi směrech, spolujezdce ve čtyřech).

Po stránce bezpečnostní pak Honda nabídne opravdu nekonečný příval elektronických asistentů, neboť se počítá s přednárazovým systémem s detekcí chodců, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Máme tu také automatické přepínání světel, detekci aut ve slepém úhlu, varování před srážkou s vozy či překážkami vzadu a rovněž zesílenou samotnou architekturu.

Není tedy asi překvapivé, že Japonci cílí na nejvyšší hodnocení institutu IIHS, v Evropě pak dozajista zatouží po pěti hvězdách od Euro NCAP. Tím nám ovšem tisková zpráva končí, další detaily budou oznámeny blíže k prosincovému zahájení prodeje. Na Starý kontinent pak nejspíše nové CR-V dorazí až v souvislosti s březnovou Ženevou, prodej pak zřejmě odstartuje až ve druhé půli příštího roku.


Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 1 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 01Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 2 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 02Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 3 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 03Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 4 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 04Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 5 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 05Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 6 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 06Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 7 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 07Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 8 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 08Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 9 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 09Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 10 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 10Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 11 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 11Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 12 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 12Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 13 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 13Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 14 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 14Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 15 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 15Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 16 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 16Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 17 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 17Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 18 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 18Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 19 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 19Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 20 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 20Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 21 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 21Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 22 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 22
Pátá generace Hondy CR-V se již ukázala naživo...

Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 23 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 23Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 24 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 24Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 25 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 25Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 26 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 26Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 27 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 27Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 28 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 28Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 29 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 29Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 30 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 30Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 31 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 31Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 32 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 32Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo - 33 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 33
...stejně jako na oficiální fotogalerii. Do amerického prodeje pak zamíří již letos v prosinci

Živé foto: Motor1

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.