Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Ceed poprvé naživo. Jak moc ji to sluší bez apostrofu?
15.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský kompakt na první pohled možná nevypadá jako revoluční počin, dostal ale úplně novou platformu a s ní i spoustu nové techniky.
Druhá generace Kie Cee'd se stala jedním z bestsellerů korejské automobilky, od jejího příchodu v roce 2012 po ní sáhlo přes 640 tisíc zákazníků. Loňský koncept naznačil, že novinka bude v rámci designu opět sázet na nadčasovost, již navíc ještě zkombinuje s jistou dravostí a agresivitou. A jak bylo naznačeno, tak se i stalo a je otázkou, co na konečnou podobu řeknou zákazníci.
Nejdříve ale ke změně názvu. Třetí generace byla skutečně pojmenována Ceed, trochu zbytečný apostrof tedy dostal padáka. Automobilka tímto krokem chtěla zdůraznit zaměření na Starý kontinent, aktuálně totiž název odkazuje na Community of Europe, with European Design. Zní to trochu vyumělkovaně a asi to tak bude, ale to nakonec není důležité. Klíčová je sázka na agresivnější design, který se může a nemusí líbit.
Jednu výhodu to nové Kie Ceed přinese - s davem rozhodně nesplyne. Nicméně zatímco v případě druhé generace si mnozí lidé budou myslet, že jste showroom opustili včera a nikoliv před lety, vzhled nástupce může rychleji zastarávat. Navíc působí poněkud nevyváženým dojmem, kdy zejména přední a zadní nárazník jako by pocházely z jiného auta - hranatějšího, než jakým je na bocích Ceed. Názor na vzhled je ovšem záležitostí čistě subjektivní a z živých i oficiálních fotek si můžete udělat vlastní.
V rámci interiéru bylo zapracováno hlavně na ergonomii. Středová konzole je proto natočena směrem k řidiči, aby usnadnila ovládání jednotlivých funkcí. Pro ty je k dispozici stále poměrně hodně tlačítek, nicméně přístup k nim bude také skrze dotykový displej. Jeho velikost se bude pohybovat až do osmi palců, doplnit jej pak může i audio systém JBL Premium.
Kia kromě toho dodala kabině více měkčených materiálů, v závislosti na zvolené výbavě pak navíc dostanete i falešnou nebo pravou kůži či leskle lakované dekory. Standardem jsou automatická světla a bezklíčové otevírání/zamykání, za připojení k internetu však bude třeba připlácet. To samé pak ostatně platí o monitoringu jízdních pruhů a adaptivním tempomatu, jenž umožní semi-autonomní řízení.
Pod kapotou bude možné volit mezi třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Základem se stane 1,4litrový atmosférický čtyřválec MPi se 100 koňmi, jenž ale dost možná dorazí až v pozdější fázi výroby a možná pouze na některé trhy. S výše postaveným litrovým tříválcem T-GDi (120 koní) ovšem již můžeme počítat na 100 %, což platí také o přeplňované jedna-čtyřce (140 koní).
Turbodiesel 1,6 CRDi pro změnu bude k dispozici ve dvou naladěních (115 a 136 koní), přičemž obě díky selektivní katalytické redukci SCR již zvládají plnit nové emisní regule Euro 6d. Kia zároveň u všech jednotek počítá s novou metodikou měření spotřeby WLTP, konkrétní data však zatím oznámena nebyla. Dodat tak jen můžeme, že diesel a 1,4 T-GDi bude možná spárovat též s automatem.
Třetí generace Kie Ceed byla postavena na nové platformě K2. Ta sice používá stejný rozvor (2 650 mm) jako předchůdce, šířka však narostla o 20 milimetrů na 1 800 mm. Výška pro změnu poklesla o 23 mm na 1 447 mm, navíc byly vpředu i vzadu zkráceny o 20 mm převisy. Vše by přitom mělo vyústit v dynamičtější vzhled. Objem zavazadlového prostoru ve standardní konfiguraci narostl na 395 litrů.
Uvidíme tedy, jak vše půjde v showroomech, kde se novinka objeví na konci letošního druhého čtvrtletí. Nabízena přitom opět bude se sedmiletou záruční lhůtou, výrobu pak znovu dostane na starosti továrna značky ve slovenské Žilině.
Nová Kia Ceed se již ukázala naživo...
...i na oficiálních fotkách. Ty ji ukazují v lichotivějším světle, nicméně i tak působí přední a zadní nárazník možná až příliš agresivně a nikoliv nadčasově jako u dosluhujícího provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch