Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Picanto odhalila detaily, máme technická data i spoustu nových fotek
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback má větší rozvor, slibuje tak více prostoru pro cestující. Ty hýčká větší luxus, pod kapotou se schovávají maloobjemové motory.
Nová Kia Picanto přišla na svět krátce po začátku nového roku. Korejská značka ale v té době pustila do světa jen velmi málo informací. Také nám ukázala jen vrcholnou variantu GT Line, která se pyšní agresivnějším vzhledem i velkými litými koly. Vzhled standardního modelu tak zůstal utajen, stejně tak jsme se nedozvěděli nic o technice.
Zvědavost ale můžeme ukojit nyní, tři týdny před živým debutem vozu na ženevském autosalonu Korejci zveřejnili daleko obsáhlejší tiskovou zprávu. Nové Picanto si tedy můžeme představit velice podrobně, přičemž začneme u venkovních rozměrů. Celková délka 3 595 milimetrů zůstává vůči předchůdci nezměněna, rozvor narostl o 15 mm na 2 400 mm. V kabině lze tedy čekat více místa.
Prodloužení rozvoru má také vliv na vzhled, po zkrácení převisů novinka vypadá mnohem dynamičtěji. K mání bude pouze v pětidveřovém provedení, o třídveřové nebyl zájem. Spolu kabinou narostl i zavazadelník, jeho objem je o 55 litrů větší. Celkově pojme 255 l, případně pak na 1 010 l při sklopených zadních sedadlech. V daném segmentu tak jde o rekord.
Přesunout se můžeme do kabiny, která by měla profitovat z lepšího odhlučnění a účinnějšího potlačení vibrací. O 6 milimetrů pak bylo sníženo ukotvení předních stěračů, což má snížit aerodynamický hluk. Uvnitř lze tedy očekávat příjemnější atmosféru. Některé trhy standardně dostanou i nový 7palcový dotykový displej multimediálního systému, který má implementovány technologie Apple CarPlay a Android Auto.
Seznam příplatků je docela dlouhý, najdete tam kupříkladu zpětnou kameru či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Připlatit si můžete také za kolenní airbag, zbývajících šest čelních, bočních a hlavových je ovšem již opět součástí standardní výbavy. Do té se nastěhovala i stabilizační kontrola, kvůli autonomním brzdám ale budete muset opětovně trochu připlatit.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde najdeme o 2 procenta tužší přední a o 5 procent tužší zadní stabilizátory. Převod řízení je o 13 procent rychlejší, přičemž všechny tyto změny mají přispět k větší zábavě za volantem. Z toho důvodu ostatně Picanto vůbec poprvé dostalo také vektorování točivého momentu, které má zredukovat nedotáčivost při ostré jízdě v zatáčkách.
Ve finále ještě v rychlosti probereme motorový prostor, do kterého se mohou nastěhovat litrové tříválce či 1,2litrový čtyřválec spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou, pouze pro jedna-dvojku je ale k mání také příplatkový čtyřstupňový automat.
Jednotlivé úrovně výbav budou záviset na každém trhu, nicméně vrcholný stupeň GT Line bude k dispozici naprosto všude. Kia uvedla, že skutečně ostré provedení GT se u této modelové řady neobjeví. Místo toho má sportovní ambice zákazníků značky ukojit chystané Rio GT, které se ukáže v příštím roce.
Kia Picanto 1,0 T-GDI
Motor: litrový tříválec
Výkon: 74 kW/100 koní
Točivý moment: 172 Nm
Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 sekundy
Kia Picanto 1,0 MPI
Motor: litrový tříválec
Výkon: 49 kW/67 koní
Točivý moment: 96 Nm
Nejvyšší rychlost: 161 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 sekundy
Spotřeba: 4,4 l/100 km
Kia Picanto 1,2 MPI
Motor: 1,25litrový čtyřválec
Výkon: 62 kW/84 koní
Točivý moment: 122 Nm
Nejvyšší rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 sekundy
Spotřeba: 4,6 l/100 km
Galerie fotografií Kie Picanto GT Line 2017
Galerie fotografií Kie Picanto 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB