Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky

Nový hatchback slibuje těsnější propojení mezi vozem a řidičem. Přichází i s novým motorem 1,5 Skyactiv-G a mobilní konektivitou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky

26.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový hatchback slibuje těsnější propojení mezi vozem a řidičem. Přichází i s novým motorem 1,5 Skyactiv-G a mobilní konektivitou.

Tip: Projděte si také živé fotky, videa, pilové diagramy i informace o dalších verzích Mazdy 3, které se objevily po její oficiální premiéře.

Tak Mazda nám nelhala, svůj kompaktní hatchback skutečně plánuje dnes odhalit v Londýně, Petrohradu a Instanbulu. Ani japonská automobilka ale nedokázala zabránit únikům, díky čemuž vám novou trojku můžeme v Praze představit již nyní, hodiny před oficiálním vířením bubnů. K dispozici máme jak fotografie, tak i technická data a vše dále zmíněné můžete brát jako zaručeně skutečné. I když jde o stále předběžná oficiální data, která se do podzimního zahájení prodeje mohou ještě lehce změnit.

Po stránce rozměrů je ale zřejmě již vše dané, počítat tak můžeme se stejnou délkou (4 460 mm) jako doposud. Šířka ovšem narostla na 1 795 mm (+40 mm), zatímco výška poklesla na 1 450 mm (-20 mm). Nejpodstatnější je ale rozdíl v rámci rozvoru, který narostl z 2 640 mm na 2 700. Očekávat lze tak mnohem větší prostor na zadních sedadlech, který souvisí s novou koncepcí kabiny dělící interiér na dvě zóny - účelový kokpit na straně řidiče a uvolněné a klidné prostředí pro spolujezdce. Přičemž posunutí čelních sloupků o 100 mm vzad přispělo také k lepšímu výhledu z vozu.

Souběžně s tím Mazda zapracovala také na sedadlech, která by i přes nižší buclatost měla nabízet více komfortu. Tužší opěradla zároveň mají lépe pohlcovat vibrace, přičemž po stránce čalounění nebude v nabídce kromě standardního látkového potahu chybět i černá nebo krémová kůže s červeným, bílým nebo šedým kontrastním prošíváním. Pocit ještě většího luxusu pak mají zajistit obklady lakované piánovou černí, zatímco praktičnost bude mít na starosti největší šířka v oblasti ramen v daném segmentu a zavazadlový prostor nabízející v základní konfiguraci objem 350 litrů.

Jen s komfortem a pragmatismem se ovšem dnes v automobilovém průmyslu přežít nedá a proto nová Mazda 3 dostala rozsáhlou selekci chytré elektroniky. Head-up-displej zvaný Active Driving Display nabízí řidiči v jeho zorném poli tři nejdůležitější provozní údaje, zatímco upravený otočný ovladač na středové konzoli umožňuje lepší pohyb na středovém 7palcovém dotykovém monitoru. Počítat můžete i s připojením k internetu a e-mailu, jehož obsah je možné stejně jako u SMS hlasitě předčítat. Řadu funkcí, včetně nové navigace s tříletou aktualizací zdarma, pak můžete ovládat hlasem.

Modernizace se samozřejmě dotkla i motorového prostoru, kde od počátku prodeje najdete tři benzinové a jeden dieselový agregát. Tím je 2,2litrový Skyactiv-D s výkonem 150 koní, který dostal vyvažovací hřídel k potlačení vibrací a přeplňování dvěma turbodmychadly. Navíc jako jediný z nabídky plní emisní normy Euro 6, přičemž ve spojení s šestistupňovým manuálem zrychlí z klidu na stovku za 8,1 sekundy (automat je s časem 9,7 s výrazně pomalejší). I přes očekávanou nízkou spotřebu je tedy ze všech dostupných modelů nejrychlejší.

Nejpomalejší je nový základní benzinový motor 1,5 Skyactiv G, který nabízí 100 koní a 160 Nm točivého momentu. Na stovku se totiž rozjede až za 10,8 sekundy a jeho nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 182 km/h (diesel dosahuje tempa 210, respektive 201 km/h). Spíše než na sportovní výkony je ovšem zaměřen na spotřebu, jak dokládá standardní (a podle automobilky nejrychlejší) systém start-stop. Údaje o žíznivosti Mazda zatím bohužel nezveřejnila, v kombinaci s hmotností pouhých 1 190 kg by ale průměr pod 5 l/100 km nemusel být problémem.

O trochu větší spotřebu pak dozajista vykáže dvoulitrový čtyřválec, který byl naladěn na dvě úrovně. Ta standardní slibuje v kombinaci s manuálem 120 koní, 1 205 kg, sprint z klidu na stovku za 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h (automat je o 35 kg těžší a o 1,5 sekundy a 1 km/h pomalejší), zatímco vrcholné provedení Skyactiv-G 2,0 High Power se systémem rekuperace brzdné energie i-ELOOP produkuje 165 koní. Stovku tak pokoříte za 8,2 sekundy, přičemž maximálka činí 210 km/h. K mání je přitom pouze manuál, proto hmotnost jen 1 220 kg.

Danou nízkou hmotnost má i přes lehký nárůst rozměrů na svědomí jak karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli (tuhost narostla o 30 %, zatímco koeficient odporu vzduchu má činit pouhých 0,275), tak i podvozek Skyactiv-Chassis. I ten dostal lehčí a tužší zavěšení, přesnou míru ovšem značka neudává. Počítat bychom ale prý měli s lepším pohlcením silničních nerovností, zatímco agilita a stabilita budou oproti předchůdci na vyšší úrovni. Vylepšena by měla být i míra odhlučnění, zatímco speciální tvary a spoilery karoserie potlačují turbulence.

Stranou samozřejmě nezůstala ani bezpečnost, která v pasivním případě staví jak na zmíněné tužší karoserii, tak i na větších deformačních zónách, zesílených prazích nebo lepších nosnících. Konstrukce kapoty motoru má pak lépe chránit chodce, zatímco pro pasažéry jsou určeny standardně dodávané čelní, boční a okenní airbagy. V rámci aktivní bezpečnosti pak můžete vsadit na veškeré prvky představené větší Šestkou, díky čemuž tu máme třeba adaptivní tempomat MRCC udržující rychlost i vzdálenost od vpředu jedoucího vozu až do tempa 200 km/h.

Dále nechybí detektor bezpečné vzdálenosti Forward Obstacle Warning, systém preventivního (a případně i automatického) brzdění Smart Brake Support, monitoring slepých úhlů Rear Vehicle Monitoring nebo technologie upozorňující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu Lane Departure Warning Systém. Zároveň jsou tu pak i adaptivní světlomety s automatickým přepínám mezi dálkovými a potkávacími světly nebo funkcí natáčení do zatáček.

Ceny a konkrétní výbava pro dané trhy budou samozřejmě známy až blíže k zmiňovanému zahájení prodeje na podzim roku 2013. V případě dalších údajů se asi dá počítat s představením na některém z letních autosalonů v Moskvě nebo ve Frankfurtu. Příchod sportovního modelu MPS by pak mohl být naplánován na Ženevu příštího roku.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.

První fotografie nové generace Mazdy 3


Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 1 - Mazda 3 2014 nova unik 01Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 2 - Mazda 3 2014 nova unik 02Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 3 - Mazda 3 2014 nova unik 03Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 4 - Mazda 3 2014 nova unik 04Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 5 - Mazda 3 2014 nova unik 05Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 6 - Mazda 3 2014 nova unik 06Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 7 - Mazda 3 2014 nova unik 07Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 8 - Mazda 3 2014 nova unik 08Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 9 - Mazda 3 2014 nova unik 09Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 10 - Mazda 3 2014 nova unik 10Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 11 - Mazda 3 2014 nova unik 11Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 12 - Mazda 3 2014 nova unik 12Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 13 - Mazda 3 2014 nova unik 13Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 14 - Mazda 3 2014 nova unik 14
Nová Mazda 3 pokračuje v designovém jazyku Kodo. Exteriér tak překypuje sportovním šarmem, zatímco interiér byl pozvednut na luxusnější a komfortnější úroveň

Dosud známá technická data

Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 15 - Mazda 3 2014 nova unik 15Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 16 - Mazda 3 2014 nova unik 16Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 17 - Mazda 3 2014 nova unik 17Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 18 - Mazda 3 2014 nova unik 18Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 19 - Mazda 3 2014 nova unik 19Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 20 - Mazda 3 2014 nova unik 20Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 21 - Mazda 3 2014 nova unik 21Nová Mazda 3 2014: uniklo úplně vše o nové generaci trojky - 22 - Mazda 3 2014 nova unik 22

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.