Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 je venku jako koncept. Okna pomalu nemá, diesel na benzin ano
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi dynamickou stylizaci dopřáli Japonci konceptu nové trojky, který nese jméno Kai. Je menší než dnešní Mazda 3, počítá s revolučním motorem.
Tokijský autosalon právě odstartoval, v následujících hodinách tak můžete očekávat příval hlavně japonských novinek. Jednou z nejzásadnějších, ne-li úplně tou nejzásadnější, je nová Mazda 3. Ta se zatím představila pouze ve formě konceptu Kai, nicméně lze očekávat, že produkční verze bude následovat se zhruba půlročním odstupem. Přivítat ji tedy velmi pravděpodobně budeme moci v březnu v Ženevě, do prodeje by pak mohla zamířit ve druhém pololetí příštího roku.
Ve srovnání se stávající generací je koncept kratší, širší a nižší, neboť mu naměříme 4 420 milimetrů na délku, 1 855 mm na šířku a 1 375 mm na výšku. Zároveň japonská novinka používá i 2 750 mm dlouhý rozvor, čímž opět překonává dosluhující provedení, a to o 50 mm. Lze tedy očekávat prostornější kabinu, se kterou je vlivem venkovních změn spojen i dynamičtější vzeření.
Koncept Kai se dále chlubí evolucí pojetím designového jazyka Kodo. Mezi jeho hlavní znaky patří dlouhá přední kapota zakončená výraznou čelní maskou s navazujícími úzkými světlomety. Kabina byla posunuta dozadu a zároveň dostala i svažující se střešní linii a opravdu velmi nízká zejména boční skla. Novinka tak z mnoha úhlů pohledu připomíná spíše kupé než hatchback.
Povšimnout si můžeme také černě lakovaného spoileru, jehož součástí je i úzký pás diod sloužící jako třetí brzdové světlo. Dá se předpokládat, že cestou do sériové výroby tento prvek dozná přepracování, stejně jako výrazně zapuštěné kliky na bocích. Očekávat také můžeme daleko menší kola než lité dvacítky, jež aktuálně zdobí koncept. Koncová světla ve stylu RX-Vision ale do produkce zřejmě 0.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde Mazda možná i poněkud překvapivě nesáhla po jednolitém digitálním přístrojovém štítu, ale místo toho nabízí za volantem trojici klasických „budíků“. Je samozřejmě otázkou, jakým způsobem bude formována sériová verze, nicméně v jejím případě lze zcela jistě zapomenout na širokoúhlý digitální panel, který se táhne od volantu až ke dveřím spolujezdce.
Koncept je momentálně čtyřmístný, nicméně u produkčního vozu lze vzadu zcela jistě počítat s lavicí pro tři pasažéry. Dvě nezávislá křesla nebudou k mání ani za příplatek, nicméně kupříkladu černé kožené čalounění doplněné červenými prvky a dekory lakovanými piánovou černí očekávat můžeme. Zachován pak nejspíše zůstane i vcelku masivní středový tunel dělící řidiče od spolujezdce.
Po stránce technické již Mazda příliš sdílná nebyla, nicméně to zásadní řečeno bylo. Koncept tak profituje z nové platformy SkyActiv, se kterou je spárován revoluční „diesel na benzin“. Tedy pohonná jednotka SkyActiv-X, která kromě zapalování pomocí svíček využívá i výhody samovznícení. Díky tomu má výraznou měrou snížit spotřebu, integrovaný kompresor pro změnu zvyšuje výkon.
O tomto motoru jsme se nemalou měrou rozepisovali již dříve, aktuálně přitom Mazda nedala do placu žádné nové informace. Je tedy otázkou, jakých hodnot bude jednotka dosahovat ve voze typu trojky. To se ale nejspíše dozvíme až během v úvodu proklamované premiéry sériového vozu, na který bude třeba ještě pár měsíců vyčkat. Doufejme přitom, že se vizuálně od konceptu příliš nevzdálí.
Koncepční Mazda Kai se ukázala již naživo na autosalonu v Tokiu...
...stejně jako můžeme dát do placu oficiální fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch