Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá

Ano, tento vůz dokáže zaujmout už tím, jak vypadá, největší očekávání ale v jeho případě budí nový motor spalující benzin tak trochu jako naftu. O něm ale Mazda říká zatím jen velmi málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá

28.11.2018 | Petr Prokopec

Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ano, tento vůz dokáže zaujmout už tím, jak vypadá, největší očekávání ale v jeho případě budí nový motor spalující benzin tak trochu jako naftu. O něm ale Mazda říká zatím jen velmi málo.

Losangeleský autosalon je v plném proudu, proto dnes přijde na přetřes hned několik zásadních automobilových premiér. Po návštěvě stánku Porsche, kde jsme se mohli seznámit s výsledkem práce nejlínějších automobilových designérů světa, nyní zamíříme k Mazdě. Ta se prezentuje čtvrtou generací modelu 3, která bude stejně jako dosluhující provedení k dispozici ve dvou karosářských variantách - jako sedan a hatchback. Obě verze jsou vyvedeny v nové interpretaci designového jazyka Kodo a jako takové jsou v naprostém kontrastu s novou 911, s předchůdci si je zkrátka nespletete.

Samotnému designu bychom za normálních okolností nevěnovali velký prostor, přeci jen názor na něj je ryze subjektivní. Nicméně Mazda nám nedává mnoho příležitostí k technickým odbočkám, neboť detaily své novinky zatím drží pod pokličkou. Víme pouze tolik, že pod kapotu stoprocentně zamíří revoluční motor SkyActiv-X, ten ale ve vozech vystavovaných v L.A. chybí.

S jakými parametry tedy přijde, můžeme prozatím pouze spekulovat. Z předchozích náznaků víme, že „diesel na benzin“ bude mít dvoulitrový objem a má produkovat 190 koní a 230 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou nezajímavá čísla. Mimo jiné za nimi stojí implementace kompresoru, kromě toho však jednotka SkyActiv-X počítá také s novým systémem M Hybrid. Ten je složen z elektromotoru a 24voltového elektrického okruhu, přičemž by měl „podpořit další úsporu paliva a zároveň umocnit řidičské potěšení i ohled vůči životnímu prostředí“.

Co přesně to znamená v praxi, bohužel nevíme. Nicméně v době, kdy elektromotor ještě nebyl na palubě, Mazda hovořila o 30procentní redukci spotřeby ve chvílích, kdy budete plynový pedál jen lechtat, a o 20procentní při aktivnější jízdě. Dá se tedy předpokládat, že nově budou pohonnou jednotku doprovázet ještě působivější data. Na jejich zveřejnění je ale třeba vyčkat, stejně jako na potvrzení výkonu či informace o jízdní dynamice.

Tajemno obestírá i zbytek palety pohonných jednotek, již budou tvořit benzínové čtyřválce o objemu 1,5, 2 a 2,5 l doplněné turbodieselem o objemu 1,8 l. Zatímco poslední agregát je zaměřen hlavně na Evropu, nejobjemnější motor zůstane pro změnu vyhrazen Americe. Otázkou je pohon všech kol, který Mazda rovněž bude nabízet pouze na některých trzích. Do Velké Británie například systém nezamíří, v Česku jej ale nejspíše uvítáme.

Zpod kapoty se přesuneme k podvozku, jenž užívá vzpěry MacPherson vpředu a torzní příčku vzadu. Podle Mazdy bylo zavěšení přepracováno tak, abyste se při zatáčení, akceleraci či brzdění cítili naprosto přirozeně a intuitivně, jako kdybyste měli v rukou hračku, kterou znáte již po léta. K tomu přispívá i překalibrované řízení, kde teleskopická tyč umožňuje dodatečných 10 milimetrů pohybu.

V rámci bezpečnostních systémů lze počítat s dnes již obvyklými asistenčními službami, jež může za příplatek doplnit technologie zvaná Cruising & Traffic Support. Jak asi očekáváte, nejde o nic jiného než o semi-autonomní řízení zaměřené na dopravní zácpy. Kromě toho pak dorazila infračervená kamera, která monitoruje únavu a pozornost řidiče a v případě potřeby jej vokálně varuje před nebezpečím.

To je ale po technologické stránce opravdu vše, vrátit se tak můžeme k designu, jenž vychází z loňského konceptu Vision Coupe. Povšimnout si tedy můžeme prominentní čelní masky či úzkých světlometů. Opravdovou pozornost si však zaslouží zadní sloupek hatchbacku, jenž bude rozhodně vyčnívat v davu. Mazda navíc umocnila sportovní vzezření střešním spoilerem, úzkými lampami či dvěma koncovkami výfuku.

Přesunout se můžeme do kabiny, která působí mnohem hodnotnějším dojmem než u předchůdce. Dáno je to tím, že Mazda chce být nově alternativou spíše pro prémiový segment. S vyšší kvalitou jsou tedy spojeny veškeré plasty, stejně jako dekory či čalounění, u kterého si budete moci samozřejmě připlatit i za pravou kůži. Volně stojící 8,8palcový centrální displej ale bude standardem.

Zmínit lze ještě vylepšení odhlučnění či přemístění reproduktorů audio systému, jež má řidiči zaručit excelentní poslech hudby. Zapracováno bylo rovněž na ergonomii sedadel, nahoru tedy měl zamířit i jízdní komfort, stejně jako opora těla. Tím nám ale informační pramen definitivně vysychá, pročež naše představení můžeme uzavřít zmínkou o jarním zahájení prodeje. Zda to bude s motorem SkyActiv-X nebo bez něj, ukáže teprve čas.

Galerie oficiálních fotografií a videí s novou Mazdou 3


Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 1 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 01Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 2 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 02Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 3 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 03Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 4 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 04Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 5 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 05Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 6 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 06Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 7 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 07Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 8 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 08Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 9 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 09Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 10 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 10Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 11 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 11Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 12 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 12Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 13 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 13Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 14 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 14Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 15 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 15Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 16 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 16Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 17 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 17Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 18 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 18Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 19 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 19Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 20 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 20Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 21 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 21Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 22 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 22Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 23 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 23Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 24 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 24Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 25 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 25Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 26 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 26Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 27 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 27Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 28 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 28Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 29 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 29Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 30 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 30Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 31 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 31Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 32 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 32Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 33 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 33Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 34 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 34Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 35 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 35Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 36 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 36Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 37 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 37Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 38 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 38Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 39 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 39Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 40 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 40Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 41 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 41Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 42 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 42Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 43 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 43Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 44 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 44Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 45 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 45Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 46 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 46Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 47 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 47Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 48 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 48Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 49 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 49Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 50 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 50Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 51 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 51Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 52 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 52Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 53 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 53Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 54 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 54Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 55 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 55Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 56 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 56Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 57 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 57Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 58 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 58Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 59 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 59Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 60 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 60Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 61 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 61Nová Mazda 3 je venku. Je šik, to nejzajímavější ale prozatím postrádá - 62 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 62

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.