Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 s „dieselem na benzin” zná svůj výkon i ceny. Revoluce je na spadnutí
17.12.2018 | Petr Miler
Jistě nejpřevratnější motorová novinka posledních dekád skutečně míří do prodeje. Po mnoha nejasných zprávách a dohadech vám konečně můžeme představit první konkrétní specifikace.
To, o čem už pomalu dva roky hovoříme v teoretické rovině, se nyní konečně stává realitou. Mazda navzdory skepsi mnohých představila novou generaci Modelu 3 hned se záměrem prodávat jej i s revolučním motorem spalujícím benzin vznícením. A i když počáteční informace hovořily o pozdějším příchodu na trh, teď už jistě víme, že se žádné velké zpoždění konat nebude.
Japonská automobilka totiž představila některé finální specifikace nové trojky pro Evropu a převratný motor 2,0 SkyActiv-X v nich nechybí. Co více, známe dokonce už i první ceny, přesný rozsah nabízených variant a plánované termíny prvních dodávek. To je dost nových informací, tak si je pojďme projít jednu po druhé.
V prvé řadě je třeba říci, že známe finální maximální výkon onoho „dieselu na benzin” pro evropské trhy. Jde o 181 koní neboli 135 kW, což přesně kopíruje dříve zmiňovaný rozsah mezi 180 a 190 koňmi. Další specifikace, zejména pak ty týkající se dynamiky a spotřeby, Mazda odhalí později po oficiální certifikaci, což zatím platí i o dalších dvou dostupných motorech.
Tím prvním je klasický dvoulitrový benzin SkyActiv-G s atmosférickým plněním, který bude v případě nové generace trojky nabízen zatím jen v provedení s výkonem 122 koní (91 kW), tím druhým pak nový diesel 1,8 SkyActiv-D s výkonem nanejvýš 116 koní (87 kW) a točivým momentem až 270 Nm. Na trhu bude nejprve k dostání dvoulitrový benzin se 122 koňmi, kdo by ale čekal, že souběžně s ním dorazí diesel a pak někdy nový SkyActiv-X mýlil by se, realita je jiná.
Auto už totiž zamířilo do prodeje v Polsku, odkud pochází i první ceník v tamních zlotých. Ten spolu s dalšími detaily říká, že objednat lze zkraje pouze benzinové verze SkyActiv-G a SkyActiv-X s tím, že první auta s klasickým benzinem dorazí zákazníkům v březnu 2019, první verze s revolučním „ikskem” pak v létě 2019. Díky ceníku navíc známe i rozsah nabízených provedení a pochopitelně také první ceny a výbavu.
Zajímavé je, že vůz bude nabízen za stejné ceny jako hatchback i sedan s pohonem předních kol nebo pouze hatchback s pohonem 4x4. Úplný základ s motorem SkyActiv-G se 122 koňmi a manuální převodovkou vyjde v Polsku na 94 900 PLN, tedy asi 570 tisíc Kč. Žádná láce, ale to je skutečně jen začátek. Jistě vás nejvíce zajímá cena SkyActiv-X, ten bude startovat na 112 900 PLN, tedy cirka 679 tisících Kč. Pokud byste chtěli automat, připlácí se 8 000 PLN (48 tisíc Kč), pohon 4x4 vyjde na 10 000 PLN (60 tisíc Kč). A samozřejmě stoupat lze i nabídkou výbavy, takže plně vybavená Mazda 3 2019 s novým motorem SkyActiv-X, pohonem 4x4, automatem a nejvyšší výbavou vyjde na 148 900 PLN, tedy asi 895 tisíc Kč. České ceny pochopitelně mohou být jiné, ale nečekejme dramatické rozdíly.
Novinka tedy obecně nevyjde levně, ale to se vzhledem k jejímu celkovému pojetí a technice dalo čekat. Základní výbava je navíc velmi slušná - krom plejády bezpečnostních prvků v ní můžete očekávat věci jako tempomat, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, manuální klimatizaci, centrální zamykání, všechna okna v elektrice, základní infotainment s 8,8" displejem, rádio s 8 reproduktory, 18" kola z lehkých slitin, LED světlomety (se SkyActiv-X i adaptivní) a vyhřívaná vnější zrcátka s elektrickým ovládáním.
Jak moc takovou nabídku shledáváte atraktivní, necháme na vašem zvážení, jisté je ale jedno - příchod vskutku revolučního pohonu, který má spotřebu benzinových motorů lusknutím prstů snížit o desítky procent při zachování velmi slušného výkonu, je na spadnutí. A jsme velmi zvědavi na to, jak si povede v praxi.
Nová Mazda 3 zná své první specifikace a cen pro Evropu. Ceny jsou neskromné, ale to se dalo čekat, už v základu toho dostanete hodně
Detaily k motoru 2,0 SkyActiv-X, který slibuje revoluci
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 47 minutami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry